Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-06-23, 19:51
  #37
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Att vända på en trubb är ju iofs ofarligt, men jag misstänker att precisionen inte är fantastisk

Bara två månader + växel till trädskällarpremiären - vilket ju är fan så mycket mer intressant än den 16/8.


För Tammers info kan jag tillägga att jaktammo till den jakten (Waidmannsheil/US4 och RWS SP/22 WMR i mitt fall) bara kostar 10:- smällen. Hunn tillkommer dock...

Jag klarade med ett nödrop att hålla 4 skott inom snusdosan på 80m. Inget att hänga i julgranen alltså, meng funkade till älgjakt. Jag sköt 2 älgar den hösten.

Ja nu skymtar man ljuset i mörkret, ja kostnaden för hunden överstiger flerfaldigt kostnaderna för ammunition, men man får ju gratis sängvärmare under tiden.
Citera
2015-06-23, 19:53
  #38
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Är det olagligt att själv fixa halvmantel genom att t ex fila av toppen på en helmantlad kula?

Kulan ska vara designad för att vara expanderande - en uppfilad helmantel är en ren chansning.

Att byta kula från övning till expanderande är helt jävla efterblivet, även om man håller sig till lika vikt. Olika kulor bygger olika tryck. Det kan lyckas men vem fan är så jävla dum att man provar det? Det kan till och med bli skillnader mellan olika gevär i samma kaliber.

Vill man vara jude så har man valt fel hobby. Ett paket Lapua Mega kostar inte många hundringar och räcker minst två säsonger för de flesta.
__________________
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2015-06-23 kl. 19:58.
Citera
2015-06-25, 09:43
  #39
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 48an
Är du säker på detta hogerspoket?
Du får inte jaga med en helmantelkula som du har slipat spetsen av i Klass 1 & 2

Njae, en nerslipad helmantel torde kunna räknas som kula med syfte att expandera.
Citera
2015-06-25, 15:28
  #40
Medlem
48ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Njae, en nerslipad helmantel torde kunna räknas som kula med syfte att expandera.
Den är INTE konstruerad för att expandera. Så den är olaglig i klass ett och två.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback