Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-10, 20:42
  #805
Medlem
Det är väl i första hand knappast smakupplevelsen de säljer på.
Citera
2016-01-10, 20:51
  #806
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag.
Om jag får för mig att "ta en burgare på stan", så tar jag första bästa, inte katten springer jag stan runt bara för den närmaste råkar vara Burger king, eller vilken jag nu tycker är mindre bra.
Citera
2016-01-10, 21:56
  #807
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Lägg till Texas Longhorn. Det är dyrare än Burger King. MAX och så vidare, men deras hamburgare smakar inte illa som Burger Kings, tycker jag. Jag är nog i minoritet som tycker att Burger Kings kött inte är gott. Visst blir man inte hungrig en timme efter konsumtionen men köttet smakar inte alls bra, tycker jag. Hur som helst är Texas Longhorn bättre än BK, McD; Max, Sibylla. Jag har aldrig smakat Fresses hamburgare. Därför avstår jag från att kommentera den.

Jo det är bättre men räknar inte dem till "snabbmat" direkt. Kostar väl 150 kr+ åtminstone.
Citera
2016-01-10, 22:08
  #808
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Jo det är bättre men räknar inte dem till "snabbmat" direkt. Kostar väl 150 kr+ åtminstone.


Nej. Jag åt där för 110 kr. Så hemskt mycket dyrare är det inte om du jämför den med de dyrare menyerna i Burger King eller McDonalds. Jag visste inte att snabbmat måste vara billigt. Dessutom vill jag veta vad du menar med att "men räknar inte dem till snabbmat"? När jag var där fick jag inte vänta länge. Litet mer än på Mcdonalds, men inte så hemskt mycket mer.
Citera
2016-01-10, 22:54
  #809
Medlem
zcinners avatar
ända negativa jag har att säga om BK är att ja fick salmonella, dock var detta 10 år sen på nån flygplats på Teneriffa. brukar alltid ta nån av chicken royale varianterna här hemma i sverige och nån dippsås att kladda ner bugaren med. sen får ni ju inte missa BK's app dom har alltid feta kuponger typ en gratis burgare vid köp av meny eller 2 menyer för 99kr, ja gå in och kolla själva
Citera
2016-01-10, 23:22
  #810
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcinner
ända negativa jag har att säga om BK är att ja fick salmonella, dock var detta 10 år sen på nån flygplats på Teneriffa. brukar alltid ta nån av chicken royale varianterna här hemma i sverige och nån dippsås att kladda ner bugaren med. sen får ni ju inte missa BK's app dom har alltid feta kuponger typ en gratis burgare vid köp av meny eller 2 menyer för 99kr, ja gå in och kolla själva

Bra att veta, MAX app suger getpung, har itne haft några erbjudanden på låååååååååååååååååååååång tid.
Citera
2016-01-10, 23:37
  #811
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Det här är en helt seriös undran.

Har ni tänkt på hur det ser ut, kömässigt, på de tre stora kedjorna Max, Mc Donalds och Burger King? Varje gång jag kör förbi där uppmärksammar jag hur det, till och med vid lunchtid en arbetsdag, är ok mängd folk på både Mc Donalds och Max - men på Burger King är det alltid tomma bord och få bilar på plats (kanske bara de anställdas?).

Men detsamma gäller egentligen vilken tid på dygnet som helst. Jag har verkligen fått uppfattningen att ingen äter på Burger King. När man pratar om kedjorna med folk är det aldrig någon av de man diskuterar med som väljer Burger King. Det får mig att undra hur fan de får sina ställen att gå runt. Överallt hör man "fan, nu drar vi till Mc Donalds!" eller "Max har de bästa burgarna". Man hör aldrig någon prata om Burger King eller vad de har på menyn.

Är det så här preferenserna ser ut i hela Sverige eller gäller det bara vissa delar av landet?

Fenomenet att föredra Burger King känns så verklighetsfrånvänt att jag troligen hade vräkt ur mig ett asgarv om någon hade förslagit att ta en lunch där.

McDonalds & MAX= skräp. BK är just kungen av snabbmatskedjor!
Citera
2016-01-10, 23:41
  #812
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcinner
ända negativa jag har att säga om BK är att ja fick salmonella, dock var detta 10 år sen på nån flygplats på Teneriffa. brukar alltid ta nån av chicken royale varianterna här hemma i sverige och nån dippsås att kladda ner bugaren med. sen får ni ju inte missa BK's app dom har alltid feta kuponger typ en gratis burgare vid köp av meny eller 2 menyer för 99kr, ja gå in och kolla själva

Jahapp, funkar appen nu? Jag har aldrig fått den att funka (android).
Citera
2016-01-10, 23:48
  #813
Medlem
väljer BK över både donken och max. Den senare är rent vidrig, smakar micrad hamburgare..
Citera
2016-01-11, 01:37
  #814
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2016-01-11, 05:21
  #815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Nej. Jag åt där för 110 kr. Så hemskt mycket dyrare är det inte om du jämför den med de dyrare menyerna i Burger King eller McDonalds. Jag visste inte att snabbmat måste vara billigt. Dessutom vill jag veta vad du menar med att "men räknar inte dem till snabbmat"? När jag var där fick jag inte vänta länge. Litet mer än på Mcdonalds, men inte så hemskt mycket mer.

Texas Longhorn tar väl beställningar vid bordet? Där har iaf jag dragit gränsen för vad jag anser kan kallas "snabbmat".
Citera
2016-01-11, 07:30
  #816
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Texas Longhorn tar väl beställningar vid bordet? Där har iaf jag dragit gränsen för vad jag anser kan kallas "snabbmat".


Så var det inte när jag åt på Longhorn sist. Jag fick gå fram och beställa maten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback