Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-21, 19:14
  #337
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Enligt artikeln nedan passar Burger King en niondeklassares ekonomi. Är Burger King mycket billigare än konkurrenterna och i så fall varför?



Burger King kommer att öppna i Norrköping

Dom har ju sina kampanjer där du kan köpa en meny för 39- 45 kr.
Dom hamburgarna är inte mindre än en Big Mac och liknande burgare....

På Burger King får du alltid mest för pengarna, och har inte ökat i pris lika våldsamt som McDonalds.
Citera
2011-07-24, 22:42
  #338
Medlem
Pyzkos avatar
Grillen vid hörnet alla dagar i veckan förre de andra 3 alternativen
Citera
2011-07-25, 18:12
  #339
Avstängd
Buzz-Aldrins avatar
Burger King alla dagar i veckan
Citera
2011-07-26, 03:41
  #340
Medlem
Väldigt konstigt nog är det inte många som säger McDonalds. Den ända snabbmatskedjan i Sverige där man ALLTID får is i läsken, väl tillagade, saltade och långa strips samt hamburgare där man verkligen känner ostsmaken.

Hur i helvete kan man tex tycka att Max är bättre? Köp en cheeeseburgare där, och det ända man känner smak av är ketchup och majonnäs. Och korta torra strips. Eller alla Sibylla kiosker där dom slänger på så mycket skit att hamburgaren ramlar isär.

Vart kommer hamburgaren ifrån ursprungligen? Inte fan är det Sverige iaf, och det märks.
__________________
Senast redigerad av hayyden 2011-07-26 kl. 03:46.
Citera
2011-07-26, 06:03
  #341
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Väldigt konstigt nog är det inte många som säger McDonalds. Den ända snabbmatskedjan i Sverige där man ALLTID får is i läsken, väl tillagade, saltade och långa strips samt hamburgare där man verkligen känner ostsmaken.

Hur i helvete kan man tex tycka att Max är bättre? Köp en cheeeseburgare där, och det ända man känner smak av är ketchup och majonnäs. Och korta torra strips. Eller alla Sibylla kiosker där dom slänger på så mycket skit att hamburgaren ramlar isär.

Vart kommer hamburgaren ifrån ursprungligen? Inte fan är det Sverige iaf, och det märks.

Jag äter hellre på McDonald´s än Max.
Lite orättvist dock att jämföra McD´s cheeseburgare med andra kedjor då dom verkligen är överlägsna.
Overall är BK bäst.
Citera
2011-07-26, 10:10
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Den ända snabbmatskedjan i Sverige där man ALLTID får is i läsken, väl tillagade, saltade och långa strips samt hamburgare där man verkligen känner ostsmaken.
Varför spä ut den redan utspädda läskeblasken ännu mer? Föredrar hellre att salta mina strips själv, ena gången är dom knappt saltade och nästa gång går det inte att äta pga av att det är för salt. Du måste ha nå fel på dina smaklökar, klart man känner ost smaken på max hamburgare, jag gör det iaf.
Citera
2011-07-26, 12:56
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Jag äter hellre på McDonald´s än Max.
Lite orättvist dock att jämföra McD´s cheeseburgare med andra kedjor då dom verkligen är överlägsna.
Overall är BK bäst.

Det är inte bara cheeseburgarna. En Big Mac eller McFeast smakar mer ost än Max riktiga cheeseburgare "Ultimate cheese".. Helt allvarligt. All ketchup, majonnäs och annan skit döljer smaken totalt. För att inte tala om lökringarna som följer med när man försöker ta en tugga.

Citat:
Ursprungligen postat av innebandyboi
Varför spä ut den redan utspädda läskeblasken ännu mer? Föredrar hellre att salta mina strips själv, ena gången är dom knappt saltade och nästa gång går det inte att äta pga av att det är för salt. Du måste ha nå fel på dina smaklökar, klart man känner ost smaken på max hamburgare, jag gör det iaf.

Spä ut? Ja, möjligtvis i Max halvt avslagna läsk. Annars föredrar jag min läsk kall, med is i.. som det ska vara på ett hamburgerhak

Lämna det ända jänkarna är bra på, till just dom.. För det är en sån oerhörd skillnad.
__________________
Senast redigerad av hayyden 2011-07-26 kl. 12:58.
Citera
2011-07-28, 20:00
  #344
Medlem
  1. BK. Gott kött, goda grönsaker, god dressing i burgarna. Twister fries som de har börjat med är mycket godare än vanlig pommes.
  2. McDonalds. Duger i nödfall, men jag brukar då äta McNuggets.
  3. Max. Överlägset sämst. Köttet i deras burgare smakar direkt illa. Förvånar mig att de kan vara så populära. Men det finns ju mycket nationalister på Flashback ...
Edit: jag glömde Sibylla och liknande. Går aldrig dit. Äter pubhamburgare ibland och gillar dem inte, ett skäl är att de brukar vara skapta för att ätas med bestick. En riktig hamburgare skall ätas med händerna!
__________________
Senast redigerad av Ashnak 2011-07-28 kl. 20:25.
Citera
2011-07-28, 22:52
  #345
Medlem
Daineas avatar
För min del blir det nog grillen på hörnet, men då bara för att jag bor i ett land som serverar riktiga hamburgare: 330gr blir man mätt på!

På en mycket god andraplats hade jag svarat BK: smaken av grillat är svårslaget.

McDonalds äter jag extremt sällan på och då egentligen bara de små cheeseburgarna: mjuka pommes frites som känns mer kokta än friterade och frimärkstunna köttskivor med en typ av dressing jag blir kvalm av bara jag tänker på det. Enda anledningen jag kan tänka mig till att de blivit så stora som de är måste vara inriktningen mot barnfamiljer.

Max sätter jag faktiskt till och med under McD: deras mat tycks (som nämnts tidigare i tråden) aldrig vara helt färdiglagad, men det den saknar i värme tar den så till den milda grad igen i flott, de gånger jag vågat prova mig på att äta där undrar jag ibland om burgarna ska ätas eller drickas...
Citera
2011-07-28, 23:59
  #346
Medlem
SaUrOn81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
För min del blir det nog grillen på hörnet, men då bara för att jag bor i ett land som serverar riktiga hamburgare: 330gr blir man mätt på!

På en mycket god andraplats hade jag svarat BK: smaken av grillat är svårslaget.

McDonalds äter jag extremt sällan på och då egentligen bara de små cheeseburgarna: mjuka pommes frites som känns mer kokta än friterade och frimärkstunna köttskivor med en typ av dressing jag blir kvalm av bara jag tänker på det. Enda anledningen jag kan tänka mig till att de blivit så stora som de är måste vara inriktningen mot barnfamiljer.

Max sätter jag faktiskt till och med under McD: deras mat tycks (som nämnts tidigare i tråden) aldrig vara helt färdiglagad, men det den saknar i värme tar den så till den milda grad igen i flott, de gånger jag vågat prova mig på att äta där undrar jag ibland om burgarna ska ätas eller drickas...

Smaken av grillat? Du tror väl inte de står och träkolsgrillar hamburgarna på BK?
De använder en jävla gasolgrill med grillplatta för att få till grillränder det har ingenting med riktig grillning att göra.

Jag gillar också BK så det är inte något fel på dem alls, bara det att det där med grillat är godast ska man nog ta med en nypa salt.

Håller med fullständigt om Max, där hamburgarna snarare är kokta än stekta och flottiga som fan är de dessutom. Skrev ett argt brev till dem efter att ha smakat vidriga Gran' Deluxe som det dröp så mycket flott om att det var snudd på oätligt. Sen att hamburgaren hade en lukt som liknade margarin gjorde inte saken bättre heller.
__________________
Senast redigerad av SaUrOn81 2011-07-29 kl. 00:02.
Citera
2011-07-29, 00:13
  #347
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
För min del blir det nog grillen på hörnet, men då bara för att jag bor i ett land som serverar riktiga hamburgare: 330gr blir man mätt på!

På en mycket god andraplats hade jag svarat BK: smaken av grillat är svårslaget.

McDonalds äter jag extremt sällan på och då egentligen bara de små cheeseburgarna: mjuka pommes frites som känns mer kokta än friterade och frimärkstunna köttskivor med en typ av dressing jag blir kvalm av bara jag tänker på det. Enda anledningen jag kan tänka mig till att de blivit så stora som de är måste vara inriktningen mot barnfamiljer.

Max sätter jag faktiskt till och med under McD: deras mat tycks (som nämnts tidigare i tråden) aldrig vara helt färdiglagad, men det den saknar i värme tar den så till den milda grad igen i flott, de gånger jag vågat prova mig på att äta där undrar jag ibland om burgarna ska ätas eller drickas...


Pljeskavica... mmmmm

Själv tycker man att Max är best utav hamburgerrestaurangerna, främst pga deras Frisco meal, fy fan vad gott! Därefter kommer McD. Cheeseburgarna är rätt najs. Synd bara att de tog bort Big Tastyn
Citera
2011-07-29, 09:32
  #348
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaUrOn81
Smaken av grillat? Du tror väl inte de står och träkolsgrillar hamburgarna på BK?
De använder en jävla gasolgrill med grillplatta för att få till grillränder det har ingenting med riktig grillning att göra.

Nejdå, naturligtvis tror jag inte det. Men även gasgrillat föredrar jag framför stekt, även om det vore spännande med en kedja som grillar med träkol (jag hade definitivt blivit stamkund!).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback