Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-14, 13:21
  #1
Medlem
Tjabba! Känns jävligt svajjigt om jag har postat i rätt forumdel.

I alla fall, jag har en gammal dator (W7) där jag hade skype i cirka 2 år. Nu är det en del gamla konversationer där som jag vill kunna läsa på nya datorn. (Ni vet om man loggar in på skype från en annan dator finns det ju inga konversationer sparade) så alltså måste de ligga lokalt någonstans.

Är det säkert att anta att det bara är att ctrl+c på skypemappen och ctrl+v på min nya skypemapp? Eller är det mer komplicerat än så? Gamla datorn är ej krypterad, men nya är.

Kruxxet här är väl att den gamla datorn ska till en polare så vill helst rensa den på allt jag vill ha innan jag nukar den...

Mvh /Henke
Citera
2014-02-14, 13:23
  #2
Medlem
gottmospahedens avatar
Skype-konversationer sparas i en fil som heter Main.db - bör ligga under C:/Users/Appdata/Skype eller något liknande. Sparar du den filen så kan du läsa gamla skype-konversationer!


__________________
Senast redigerad av gottmospaheden 2014-02-14 kl. 13:25. Anledning: tillägg
Citera
2014-02-14, 13:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Skype-konversationer sparas i en fil som heter Main.db - bör ligga under C:/Users/Appdata/Skype eller något liknande. Sparar du den filen så kan du läsa gamla skype-konversationer!




Tackar som sjutton!


Det är alltså "Main.db" (Data base file) Allt annat i den mappen struntar jag i ?


För framtida personer som kanske hittar denna tråd via google:


Starta RUN/KÖR

skriv in %appdata%

Gå till "Skype"

Nu bör "main" ligga någonstans som en öppen fil.
Citera
2014-02-14, 14:07
  #4
Medlem
Sjograss avatar
Konversationer i skype synkroniseras över samtliga enheter, men du måste ha dem igång samtidigt.
Citera
2014-02-15, 12:37
  #5
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HultaforsHenrik
Tackar som sjutton!


Det är alltså "Main.db" (Data base file) Allt annat i den mappen struntar jag i ?


För framtida personer som kanske hittar denna tråd via google:


Starta RUN/KÖR

skriv in %appdata%

Gå till "Skype"

Nu bör "main" ligga någonstans som en öppen fil.


Ja; för mig har det egentligen bara varit Main.db jag behöver. Men för att vara säker så spara hela mappen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback