Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-08, 18:26
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Om det vore så enkelt ändå. Klippt ur en av länkarna här ovan, från flashback

Roaming i EU-länder
Leveransrapporter
Betalningar
Nummerbyten
Röstbrevlådan
Inget SIM-kort skickas ut så man får betala för nåt man inte fått
Omöjligt att byta betalkort
Förseningsavgifter utan att ha fått nån faktura
Månadslång väntan på mailsvar

Det man hör är alltid de som är missnöjda och har problem. Hur ofta är det som en nöjd kund skriver hur bra det fungerar? Om man gör det så blir man anklagad för att antingen jobba på Vimla eller på annat sätt tjäna på att uttala sig.

Jag krånglar inte till det utan försöker hantera såna här tjänster så enkelt som möjligt.
Citera
2019-10-09, 01:37
  #338
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Det man hör är alltid de som är missnöjda och har problem. Hur ofta är det som en nöjd kund skriver hur bra det fungerar? Om man gör det så blir man anklagad för att antingen jobba på Vimla eller på annat sätt tjäna på att uttala sig.

Jag krånglar inte till det utan försöker hantera såna här tjänster så enkelt som möjligt.

Jämför då gärna inläggen på Fellos respektive Telenors Vimlas facebooksidor!!!

Där ser man mycket tydligt skillnaden mellan bra och uselt fungerande aktörer.
Citera
2019-10-09, 17:14
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Jämför då gärna inläggen på Fellos respektive Telenors Vimlas facebooksidor!!!

Där ser man mycket tydligt skillnaden mellan bra och uselt fungerande aktörer.
En stor skillnad mellan Fello och Vimla är att Fello har telefonsupport. Många ärenden hanteras den vägen. På så sätt så slipper de mycket klagande via andra kanaler. Chatt och forum är inte särskilt bra vägar för att lösa problem.

Hur som helst så är jag och min närmsta släkt nöjda och det fungerar utan problem och ruskigt billigt blir det. Betalar nu bara 80 kr i månaden för all min telefoni. Fello blir dyrare. Om Vimla börjar strula så ska jag ha Fello i åtanke. Hallon ligger bra till också.

Jag har pratat med dem i chatten en gång och fått bra hjälp då. Det gällde att jag behövde få hem fakturaunderlag till min bokföring. Fördelen jag har är att jag sitter vid en dator hela dagarna i mitt jobb så jag kan väldigt lätt sköta såna här ärenden under dagtid via en fast uppkoppling.
Citera
2021-10-09, 17:51
  #340
Medlem
frank_pes avatar
Någon mer som inte kan göra knappval i telefonsvararen? Har testat kortet i 3 olika mobiler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback