Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 23:41
  #253
Medlem
6ix9iines avatar
Jag har slopat Vimla värdelös täckning runt om i Sverige. Billigast är sämst. Satsar på en dyrare operatör.
Citera
2018-09-08, 18:44
  #254
Medlem
Är det fortfarande Klarna som gäller om man vill ha Vimla?
Citera
2018-09-08, 23:02
  #255
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Jag har slopat Vimla värdelös täckning runt om i Sverige. Billigast är sämst. Satsar på en dyrare operatör.

Vimla har vi lämnat också. Det är så rörigt, virrigt och amatörmässigt skött, så det är helt otroligt att inte Telenor lagt ner detta hobbyprojekt. De har lekt färdigt nu.
Citera
2018-09-08, 23:07
  #256
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Är det fortfarande Klarna som gäller om man vill ha Vimla?

Ja trots att de lovat byta i några år nu så är det samma dåligt fungerande betalsystem. Man kanske kan testa Vimla igen om några år, om projektet finns kvar då.
Citera
2018-09-08, 23:33
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Vimla har vi lämnat också. Det är så rörigt, virrigt och amatörmässigt skött, så det är helt otroligt att inte Telenor lagt ner detta hobbyprojekt. De har lekt färdigt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Ja trots att de lovat byta i några år nu så är det samma dåligt fungerande betalsystem. Man kanske kan testa Vimla igen om några år, om projektet finns kvar då.
Kollade på deras forum och får nästan känslan av att de själva övergett projektet. De har t ex slutat svara i Klarna-trådarna.

Lite synd. Tänkte byta operatör och hade gärna provat Vimla, men vägrar att ha med Klarna att göra.
Citera
2018-09-08, 23:42
  #258
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Kollade på deras forum och får nästan känslan av att de själva övergett projektet. De har t ex slutat svara i Klarna-trådarna.

Lite synd. Tänkte byta operatör och hade gärna provat Vimla, men vägrar att ha med Klarna att göra.

Vänta nåt år och se om de finns kvar bland Telenors projekt och om de lyckats klara upp nåt.
Citera
2018-09-08, 23:48
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Vänta nåt år och se om de finns kvar bland Telenors projekt och om de lyckats klara upp nåt.
Japp, men verkar inte troligt med tanke på att de inte ens kan bemöda sig att ge klara besked angående en sådan fundamental sak som betalningar.
Citera
2018-09-09, 01:00
  #260
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Japp, men verkar inte troligt med tanke på att de inte ens kan bemöda sig att ge klara besked angående en sådan fundamental sak som betalningar.

Det är väldigt få besked man får från Vimla öht. De lovar massor, att de ska lyssna på kundernas idéer, men har inte helt genomfört något alls på flera år.

Jag vill gå så långt att kalla den lekstuga som Telenor kallar Vimla, för en bluff.

Att det faktiskt finns något som fungerar beror ju enbart på att Telenor har ett fungerande nät, men resten... lyckliga amatörer som leker och inte får något gjort.
Citera
2018-09-09, 01:29
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det är väldigt få besked man får från Vimla öht. De lovar massor, att de ska lyssna på kundernas idéer, men har inte helt genomfört något alls på flera år.

Jag vill gå så långt att kalla den lekstuga som Telenor kallar Vimla, för en bluff.

Att det faktiskt finns något som fungerar beror ju enbart på att Telenor har ett fungerande nät, men resten... lyckliga amatörer som leker och inte får något gjort.
Onekligen intrycket man får. Kanske lika bra att de inte har bytt Klarna så man slipper hamna där och bli frustrerad.
Citera
2018-09-15, 19:33
  #262
Medlem
Skit dyrt 200kr för 1 gb surf herregud vem köper det här skitet när hallon, comviq mm har oändlig samtal och sms plus massa gb surf för runt 50-100spänn per månad. kan ju inte gå bra för telenor och deras Vimla som jag aldrig har hört talas om. Ingen reklam, ingenting
Citera
2018-09-23, 22:28
  #263
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Skit dyrt 200kr för 1 gb surf herregud vem köper det här skitet när hallon, comviq mm har oändlig samtal och sms plus massa gb surf för runt 50-100spänn per månad. kan ju inte gå bra för telenor och deras Vimla som jag aldrig har hört talas om. Ingen reklam, ingenting
Var får du det priset från?
Jag har 2gb varje månad och startbonusen på 25gb 100 kr och du kan spara oförbrukad surf i ett år.
Förr togs Vimla upp i lyxfällan och för ett tag sedan såg jag reklam på busshållplatsen m.m
Citera
2018-09-27, 10:15
  #264
Medlem
Har inte tiden komit ikapp med Klarna? Dom är nu bank och betalningsleverantörer till nästan alla de företag jag näthandlar från. Man kan betala med kort, faktura, direkt mot konto tex. Dom har konsumentskydd om det blir problem med leveranser. Anser inte längre behovet att sparka ut klarna. Dom har helt enkelt blivit större och bättre senaste tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback