Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-04-14, 18:00
  #37
Medlem
sexchatta.nu?
Citera
2017-04-18, 10:52
  #38
Medlem
Hej!
Som alla vet så är sex något som säljer. Alla (nästan) vill ha mer av varan, och det finns lika många bondfångare som det finns trånande. Har själv testat lite på bla en site som heter Flirtmatch. Här är min berättelse; Flirtmatch har på FAQ-sidan, "Övriga frågor;Vilka typer av profiler innehåller den här webbplatsen?" Man klickar på den frågan och hittar föjande svar; "DEN HÄR WEBBPLATSEN INNEHÅLLER VERKLIGA ANVÄNDARPROFILER OCH UNDERHÅLLNINGSPROFILER. UNDERHÅLLNINGSPROFILER ÄR FIKTIVA PROFILER SOM INTE ÄR TILLGÄNGLIGA FÖR FYSISKA DEJTER.

Jag har även provat bl a Tinder och Badoo och jag brukar få en hel del positiv feedback på mitt utseende trots mina 50+, typ där fått många superlikes. (Har fått i alla mina dagar höra att jag ser väldigt bra ut) Har en insmickrande profiltext på Flirtmatch och var inställd på att hitta sex i form av en KK-kvinna, vilket inte är Tinder och Badoo-damernas grej direkt.

Får genast en massa mail från profiler som säger typ "att du NAMN har en väldigt fin profilbild och jag vill verkligen att vi träffas. De är allt ifrån unga tjejer på ca 20 till 70-åriga tanter, allt ifrån vilja bjuda på kaffe och se vart det leder till till superkåta-inget snack-bara-verkstad till tjejer som söker en Sugardaddy till unga supersnygga tjejkompisar som vill ha med en på en trekant. Skulle verkligen aldrig tro på det sista.

Har svarat med mitt tel nr och emailadress på några i lämpligt mogen ålder som förutom att de "gillat mig" antytt att de befinner sig när XYZ-stad. På så sätt tänkte jag att vi kan höras gratis, då varje kredit kostar 15 kr (Köpte tio st för 150 tror jag det var). Samtliga mina mailsvar besvaras med ngt kryptiskt att "ja jag vill jättgärna ta en fika/träffas här i XYZ-stad, allt utom nr eller mailadress. Allt går ut på att man ska mjölkas på sina creds. De flesta som finns på sidan har ingen hemstad vid profilbilden, så dessa har jag bara svarat på ngn enstaka i början typ med fråga i vilken stad de bor, alltid samma resultat att de ska de berätta när jag skickat mera bilder etc. Allt för att mjölkas på mer creds. Alla dessa är naturligtvis dessa ovan nämnda "Underhållningsprofiler" Lite spelautomat över det hela. Du köper och spenderar crediter och de förhoppningar om en kontakt ger lite spänning/underhållning tills man förstått upplägget och ger upp.

Har kontaktat sidan på dess kontaktforum ett par ggr bla då min text blev halva borta och önskade kreditering för det fel som uppstod då jag betalade efter att jag totat ihop mitt första mail och ett icke färdigt utkast var det som flög iväg när jag väl betalat för 10 krediter. Det enda svar man någonsin får är detta "Kära NAMN,Tack för ditt meddelande. FlirtMatch.se har mottagit ditt meddelande.Vi kommer att återkomma så snart som möjligt. Något mer än så får man aldrig trots den proffsiga antirobotsecurity coden man måste fylla i för att skicka frågan till deras "moderator". Total tystnad även på grova förolämpningar-testat ALLT.

En kul profil ca halva min ålder som öste lovord över min profil hade som profilbild helnaken selfie med påkana isär och Fifi i vädret där man såg telefonen med en spegelvänd logga på luren som var "Sony Eriksson". Vilken 26-åring har en minst femårig antik telefon idag i Sverige?

Slutsats: AKTA ER FÖR ALLA DESSA SKITSAJTER I KONTAKTBRANCHEN. DET GÅR SÄKERT 15 ST LIKADANA PÅ VARJE DUSSIN LIKA VÄRDELÖST LURENDREJERI SOM FLIRTMATCH!!!

Hoppas att jag har besparat någon likasinnad snubbe några kronor och förlorad tid vid datorn genom detta inlägg. Med vänliga hälsningar

Storcirkeln
Citera
2017-05-17, 10:58
  #39
Medlem
Wayaheads avatar
Ovanstående stämmer!
Upplägget är så att det sitter personer som läser dina frågor till "tjejerna?". De kontrar med idiotiska motfrågor och har procent på på alla credits du spenderar. En "tjej" kan ledigt ställa 100 idiotfrågor till kåta idiothannar per timme, och sålunda skopa hem en bra timpenning för besväret.

Motsvarar nutidens bondfångeri!
Citera
2017-05-24, 22:37
  #40
Medlem
Thornhills avatar
Det spelar mindre roll vad man skriver i första mailet, vad man skriver på sin presentation eller hur många bilder man har.

Man måste vara snygg.

Så enkelt är det.

(Baserar detta på 10 års användande av BC, till och från)
Citera
2017-07-12, 15:24
  #41
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORCIRKELN
De flesta som finns på sidan har ingen hemstad vid profilbilden, så dessa har jag bara svarat på ngn enstaka i början typ med fråga i vilken stad de bor, alltid samma resultat att de ska de berätta när jag skickat mera bilder etc. Allt för att mjölkas på mer creds.

Ett enkelt test för att verifiera en datingsite och en enskild användarprofil är att göra ett bildsök på Google. I de flesta webbläsare högerklickar / håller ner muspekaren på en bild och väljer sedan "Search Google for Image" eller motsvarande på svenska.

Kika på resultaten, ibland ser du att bilden är "snodd"/lånad från olika sociala medier såsom Instagram eller Twitter, ibland återfinns samma bild på en mängd andra datingsiter i andra länder. Finns samma bild på flera svenska datingsiter kan det anses vara hyfsat tänkbart, samma profil kan vara aktiv på flera ställen, men hittar du samma bild på polska, finska och/eller brasilianska siter kan du ana de berömda ugglorna i mossen.

Slutligen - det finns olika filosofier kring detta. Vill du verkligen träffa någon är det viktigt att du kontrollerar och får bekräftat att det är en hyfsat seriös site med verkliga personer. I regel betalar du där en fast avgift per månad men inte per volym. Det finns även en marknad för personer som halvt medvetet, halt omedvetet vill chatta med någon AI-bot eller en person som låtas vara den du vill att de ska vara. Jämför det sistnämnda med telefonsex-tjänster. Du betalar per tid och/eller meddelande eftersom du ska täcka lönen för den som chattar och kostnaden för plattformen som den rullar på. Plattformarna är ofta ganska lika i grunden men kan likt spelsiter anpassas så vem som helst kan bygga en tjänst ovanpå som sedan driftas i molnet och betalas i relation till volymen transaktioner.

Så vill du pausa från din vardag med lite chatt och drömma dig riskfritt bort kan Flirtmatch vara för dig - du kommer inte riskera att en "snygg granne 2,75 miles bort" ringer på din dörr med sin resväska i handen när du äter middag med käresta och övriga familjen. Vill du hitta en seriös relation blir det andra siter.
__________________
Senast redigerad av filmfreak 2017-07-12 kl. 15:24. Anledning: Typo
Citera
2017-08-05, 00:36
  #42
Medlem
8051arbasts avatar
euroadult.chat och taaboo.club har samma upplägg som flirtmatch.com
Citera
2017-08-05, 03:11
  #43
Medlem
Den generella kvinnan/tjej tänder inte på sex men any man. Du måste försöka vara speciell och äkta. Och om du inte är det, sorry: det märks. Sluta tro att porren är verklighet. Det är enbart i porren som det otänkbara händer, mot betalning. Och om ni enbart vill knulla vem som helst, så starta en sajt själva för era likasinnade. Ni kan starta en egen sajt, där nya medlemmar behöver svara få frågorna: 1. Har du en kuk? 2. Har du en fitta? 3. Vill du köra in din kuk i en fitta? 4. Vill du få en kuk i din fitta?. När ni svarat ja på respektive fråga, utifrån kön, så är ni reggade och accepterade, och sedan ska det väl fan till innan ni ska misslyckas? Eller? Sedan kan ni starta någon form av konversation, byta lite bilder, kanske gå över till telefon. Vad är problemet då? Hanen vill köra in kuken i en fitta, honan vill få en kuk in i fittan. Det finns ju både plast/papperspåsar för eventuella aversioner gentemot ansikten. Folk som vill ligga helt oavsett borde verkligen få till en egen sajt! Jag skulle nästan kunna offra mig och starta den sajten enbart för att skilja agnen från vetet och bespara de normala människorna obehaget. Låt de normala få slippa er! Blanda er bland likasinnade!
__________________
Senast redigerad av axelinaoneandonly 2017-08-05 kl. 03:19.
Citera
2017-09-23, 15:55
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quiksilver1
Hej,
Tänker mest på webbsajter som matchar folk som bara vill knulla. Typ knullkontakt, benaughty, Ashley Madison.

Är dessa äkta eller fake? Känns som att man får för många meddelanden innan man ens lagt upp en bild. Får intryck av att det bara är ett försäljningstrick (datorgenererade meddelanden/profiler).

Ska tillägga att jag inte provat att betala för dessa sidor än.
VARNING FÖR FLIRTMATCH.GYNNA INTE DENNA SIDA.POLISANMÄL DEN.TIPSA UG ,KALLA FAKTA..HUR KAN JAG SKAPA EN HUVUD TRÅD OM FEJKDATING SIDOR.KAN NÅN HJÄLPA MIG MED DETTA.DETTA MÅSTE DISKUTERAS OCH STOPPAS.
Citera
2018-06-07, 22:18
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistrace
VARNING FÖR FLIRTMATCH.GYNNA INTE DENNA SIDA.POLISANMÄL DEN.TIPSA UG ,KALLA FAKTA..HUR KAN JAG SKAPA EN HUVUD TRÅD OM FEJKDATING SIDOR.KAN NÅN HJÄLPA MIG MED DETTA.DETTA MÅSTE DISKUTERAS OCH STOPPAS.


Blir svårt när du klickat i både i "Genom att klicka på Håll med och fortsätt accepterar du ovanstående villkor"

och sedan Genom att skicka in min kontoinformation förstår jag att Connective Development B.V. behandlar mina personuppgifter i enlighet med Sekretesspolicy.
Genom att bli medlem accepterar jag användningen av fiktiva profiler och villkoren.

Det du godkänner o "håller med" är just detta: "DEN HÄR WEBBPLATSEN INNEHÅLLER VERKLIGA ANVÄNDARPROFILER OCH UNDERHÅLLNINGSPROFILER. UNDERHÅLLNINGSPROFILER ÄR FIKTIVA PROFILER SOM INTE ÄR TILLGÄNGLIGA FÖR FYSISKA DEJTER.


Tyvärr men det är vattentätt, såklart dom har tänkt på det också...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback