Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-12, 22:40
  #1
Medlem
Tjena jag har fått ett dator problem här det är så att jag börjat tappa sökvägar på exe filer samt adminrättigheter.. Vad kan detta vara? Det enda jag vet att jag installerat är en fix från Windows då jag hade problem med att datorn låser sig om Jag markerar en ikon på skrivbordet.

Även kan jag inte ladda vissa spel som körs med Adobe flashplayer... Jag jag nå virus?
Citera
2014-02-13, 01:51
  #2
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Tjena jag har fått ett dator problem här det är så att jag börjat tappa sökvägar på exe filer samt adminrättigheter.. Vad kan detta vara? Det enda jag vet att jag installerat är en fix från Windows då jag hade problem med att datorn låser sig om Jag markerar en ikon på skrivbordet.

Även kan jag inte ladda vissa spel som körs med Adobe flashplayer... Jag jag nå virus?
Det låter som att det är dags att installera om eller fabriksåterställa ditt slitna buggiga OS. Du vinner även mycket prestandamässigt då.
Citera
2014-02-13, 06:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Det låter som att det är dags att installera om eller fabriksåterställa ditt slitna buggiga OS. Du vinner även mycket prestandamässigt då.

slitna? jag omsinstallerade datorn med ny ssd disk för ca 4 dagar sedan.. glömde att nämna de
och jag är inte helt vilsen på datorer men detta problem kan jag faktiskt inte komma på någon lösning alls.
__________________
Senast redigerad av Porky123 2014-02-13 kl. 06:59.
Citera
2014-02-13, 10:39
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Jag jag nå virus?

Har du scannat igenom datorn med ditt fullt uppdaterade säkerhetsprogram?
Citera
2014-02-13, 11:07
  #5
Medlem
japp och nod32 hittar inget.. verkar som om jag får göra en clean install igen kanske?

är det någon som har koll på adobeflashplayer och 64bit windows?? tänkte om det är därför datorn hängersig vid uppstart..

Kan man kolla om jag har någon maskinvara som inte stödjer 64bitars windows?

Mina problem började efter att jag installerade 64bits operativsystem
Citera
2014-02-13, 11:18
  #6
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
japp och nod32 hittar inget.. verkar som om jag får göra en clean install igen kanske?

är det någon som har koll på adobeflashplayer och 64bit windows?? tänkte om det är därför datorn hängersig vid uppstart..

Kan man kolla om jag har någon maskinvara som inte stödjer 64bitars windows?

Mina problem började efter att jag installerade 64bits operativsystem
Det finns online AV-scanners, googla.
Kör en fullständig kontroll med Malwarebytes.

Adobe Flash undviker du genom att köra Google Chrome där det är inbyggt i webbläsaren. Testa, om du nu inte menar att datorn hänger sig innan start av webbläsare osv.

Har du alla enheter i Enhetshanteraren korrekt installerade?
Har du därefter kört Win Update fullt ut inkl frivilliga?

Berätta gärna vad du har för hårdvara, RAM-minnesmängd etc.

Nedladdat Win7 installmedia? Vilken isf? Kan bero på fulhackat osv.

Måste du köra 64-bitars OS, isf varför? Du kanske kan nöja dig med max ~3,5GB RAM om burken är gammal?
Citera
2014-02-13, 11:20
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad har du för hårdvara, te.x processor och moderkort?
Citera
2014-02-15, 15:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Det finns online AV-scanners, googla.
Kör en fullständig kontroll med Malwarebytes.

Adobe Flash undviker du genom att köra Google Chrome där det är inbyggt i webbläsaren. Testa, om du nu inte menar att datorn hänger sig innan start av webbläsare osv.

Har du alla enheter i Enhetshanteraren korrekt installerade?
Har du därefter kört Win Update fullt ut inkl frivilliga?

Berätta gärna vad du har för hårdvara, RAM-minnesmängd etc.

Nedladdat Win7 installmedia? Vilken isf? Kan bero på fulhackat osv.

Måste du köra 64-bitars OS, isf varför? Du kanske kan nöja dig med max ~3,5GB RAM om burken är gammal?


Intel® LGA1155 Core i7-3770, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, Boxed w/fan
MSI B75MA-P45, Socket-1155, m-ATX, B75, DDR3, 1xG3-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, UEFI
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
samsung ssd disk 120gb
samt 2 segate 1 , 1,5 tb?
Geforce GTX650 1gb
nedladdat windows 7 64bit

kört alla möjliga scanningar utan att det har hittat nå speciellt, se köra malware nu!

hade inga problem med 32bitars systemet... känns lite tråkigt att inte kunna nytja datorns fulla potential.. MEN jag har kunnat lokalisera att en dela av problemet sitter i adobe flash player så jagf har provat att nergradera men helt utan resultat. Samt får jag upp meddeladen om att jActiveX inte kan köras genom att någonting spärrar detta. Så då har jag slagit av allt som kan tänkas blockera detta.. heller inge resultat.
Citera
2014-02-16, 23:30
  #9
Medlem
Tjatters avatar
Att Windows tappar ikoner lite då och då är ganska vanligt, det fixas genom att bygga om din ikon-cache.

Citat:
Long Version (there are other ways as well):

Close all Explorer windows that are currently open.

Launch Task Manager using the CTRL+SHIFT+ESC key sequence, or by running taskmgr.exe.

In the Process tab, right-click on the Explorer.exe process and select End Process.

Click the End process button when asked for confirmation.

From the File menu of Task Manager, select New Task (Run…)

Type CMD.EXE, and click OK

In the Command Prompt window, type the commands one by one and press ENTER after each command:

CD /d %userprofile%\AppData\Local
DEL IconCache.db /a
EXIT

In Task Manager, click File, select New Task (Run…)

Type EXPLORER.EXE, and click OK.
https://superuser.com/questions/4990...hout-rebooting
Citera
2014-02-17, 03:57
  #10
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Intel® LGA1155 Core i7-3770, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, Boxed w/fan
MSI B75MA-P45, Socket-1155, m-ATX, B75, DDR3, 1xG3-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, UEFI
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
samsung ssd disk 120gb
samt 2 segate 1 , 1,5 tb?
Geforce GTX650 1gb
nedladdat windows 7 64bit

kört alla möjliga scanningar utan att det har hittat nå speciellt, se köra malware nu!

hade inga problem med 32bitars systemet... känns lite tråkigt att inte kunna nytja datorns fulla potential.. MEN jag har kunnat lokalisera att en dela av problemet sitter i adobe flash player så jagf har provat att nergradera men helt utan resultat. Samt får jag upp meddeladen om att jActiveX inte kan köras genom att någonting spärrar detta. Så då har jag slagit av allt som kan tänkas blockera detta.. heller inge resultat.
Självklart vill man köra 64-bit på denna hårdvara.

Har du kört Win Update fullt ut inkl frivilliga?
Har du Service Pack 1 installerat?

jActiveX; Har du Suns Java både 32- och 64-bitars installerat? Kan vara värt att prova lite vice versa med det där. Om ingen skillnad, googla på engelska på detta strul.

Kolla SSDn med CrystalDiskInfo, eller Samsungs egna diagnosprog kanske. Kör även en vanlig Diskkontroll om du inte redan gjort det.

Prova med endast en st RAM-sticka åt gången, eller testa dom med MemTest (tar en j-a tid).

Testa att ladda ner och installera annat Win7 64-bit, gärna med SP1 inbakat men i övrigt orörd. Ska det vara nåt knäck så är det endast DAZ loadern (vilken inte är fulcrackad som andra) som är gångbar, men det går lika bra att ta hem DAZ separat.
Citera
2014-02-20, 17:10
  #11
Avstängd
Systemåterställning från Windows DVD inloggning
Citera
2014-02-23, 12:25
  #12
Medlem
ok.. nu har jag provat alla råd utom jActiveX ominstallation... Jag får upp ett meddelande att ett program blockar Activex konrtollen, Samt så låser sig datorn i några sekunder slumpmässigt typ med 5 - 10 min mellanrum.

så det är knas med Adobe Flash / shockwave player /ActiveX.. uppdaterar om detta löser mitt problem.
Men jag kan spela spel helt ok typ bioshock
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback