2014-02-12, 20:40
Medlem
Hej, jag har hittills bara kört privat och ska snart börja ta några lektioner hos en körskola. I och med att jag inte vet vad de tycker om min körning vet jag inte hur lång tid det kommer ta att slipa på mina färdigheter så att jag kan boka uppkörning.

Jag tycker att det skulle vara skönt att ha Risk 1 och Risk 2 undanröjda, men har de något sorts giltighetsdatum för när man måste ha gjort uppkörning efter dem? Det kan vara bra att veta så att jag inte gör dem nu och sedan får reda på att jag har t.ex. 2 månader på mig att köra upp. Det är ju inte omöjligt att jag behöver lite mer tid...
Citera
2014-02-12, 20:44
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaaze
Hej, jag har hittills bara kört privat och ska snart börja ta några lektioner hos en körskola. I och med att jag inte vet vad de tycker om min körning vet jag inte hur lång tid det kommer ta att slipa på mina färdigheter så att jag kan boka uppkörning.

Jag tycker att det skulle vara skönt att ha Risk 1 och Risk 2 undanröjda, men har de något sorts giltighetsdatum för när man måste ha gjort uppkörning efter dem? Det kan vara bra att veta så att jag inte gör dem nu och sedan får reda på att jag har t.ex. 2 månader på mig att köra upp. Det är ju inte omöjligt att jag behöver lite mer tid...
5 år gäller den som längst, eller till dess att körkortet utfärdats om detta sker inom tidsgränsen.
Citera
2014-02-12, 20:52
Medlem
Skönt, då är det bara att boka!
Citera
2014-02-13, 05:10
Medlem
Något att tänka på är ifall du ska köpa något "paket" ifrån körskola så brukar dom ofta ha "rabatt" på risk 1 & 2 om man slänger in det i paketet.
Kanske inte gäller alla körskolor men du kan ju åka o höra med någon iaf.
Citera
2014-02-13, 18:29
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaaze
Skönt, då är det bara att boka!

Tips: http://korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/B--Personbil-och-latt-lastbil-huvudsida/personbil/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in