Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-29, 20:40
  #13
Avstängd
folvidons avatar
Ni borde definitivt besöka skybaren 10 minuters gång från Shinjuku stationen som är med i filmen lost in translation. Gå dit lite innan 8a för då höjs priserna. Dom hade även livemusik där. på våning 62-63 har jag för mig.

Bild på skyskrapan (se innåtland)

https://www.google.se/search?q=lost+...27%3B337%3B507

Tokyo Tower är också nice och när ni ändå är där så kan ni ju åka till teknikmuseet en liten bit bort ute i Tokyobukten.

(om ni ser innåtland från toppen av tokyo tower så kan ni se Mt Fuji.)
Citera
2015-04-30, 05:31
  #14
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbxxman
med pendeltåg kanske.
Med shinkansen tar det typ 45 min från att man lämnar tokyo station till att man passerar fuji. Stannar typ på 2 ställen däremellan. på 2,5 timmar är du nästan framme i Kobe.

Ingen Shinkansen går till Kawaguchiko. Du pratar om Shizuoka. Fel prefektur och helt irrelevant.
__________________
Senast redigerad av xlr 2015-04-30 kl. 05:43.
Citera
2015-10-26, 18:37
  #15
Medlem
bettygoesagogos avatar
Robot Resturant är ett måste som turist. Strunta i att äta där, utan köp öl på showen.

https://www.youtube.com/watch?v=2qol6T1ANuw
Citera
2015-10-28, 15:00
  #16
Medlem
Bo i Ikebukuro, gå upp tidigt en morgon och promenera Ikebukuro-Shinjuku-Harajuku-Shibuya-Nishi Azabu-Moto Azabu-Azabu Juban-Kamiyacho-Hibiya-Yurakucho-Tokyo Station-Chuo Dori längs med alla fantastiska department stores-Akihabara-Ueno och sedan Yamanote sen tillbaka till Ikebukuro.

Stanna ofta, ta mycket bilder och ät dig proppmätt på all underbar mat. Den här rutten kräver en hel del planering i Google Maps om man inte kan Tokyo men ger dig oerhört mycket av Tokyo på bara en (lång) dags promenad. Men som sagt printa mycket från Google Maps. Eller om du kan Japanska någotsånär köp en Tokyoatlas i miniformat för 1000 yen i närmsta kombini.

Har även kört kortversionen Ueno ner till Shibuya med flera kollegor och alla har gillat gångturen. Underlättar om du köper ett turistsim med 3G för 2500-4000 yen på Narita.

Om du fortfarande har energi kvar på kvällen rekommenderar Shibuya crossing gärna asberusad på chu hai för en äkta lsd-upplevelse. Motown 1 i Roppongi rekommenderas.

För den magstarke som inte är politiskt korrekt kan jag även rekommendera att du tar tunnelbanan till Kudanshita och går till Yasukuni Jinja. Betala för att gå in i museet. Utanför området blev jag och min Kinesiska fru (dåvarande flickvän) approcherade av trevliga Japaner som ville "berätta sanningen om Nanjing". Utanför museet står en Mitsubishi Zero i nyskick vilket antyder vilken sanning som kommer att presenteras. Väl i museet presenteras du med en "alternativ historia" som får Adolf att verka Moder Theresa. Intressant om än magstark upplevelse av en sekteristisk historiesyn som fortfarande många håller av.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2317396

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback