Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-11, 22:32
  #13
Medlem
encefalons avatar
Kan man göra en liten insats, som att tex. Om du går in på Aftonbladet så registrerar de var du klickar dig till efter, så kan de tjäna pengar på detta genom sälja reklam, om man då ogillar en sådan tidning så skulle du kanske klicka bort sidan innan du skriver en ny adress!

Vet ej om det stämmer, har ingen källa, men ett försök att på skynda tidningsöden. Som jag tror styr folket att knyta näven i fickan och inte stå upp.
Citera
2014-02-11, 23:11
  #14
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Inbilla dig ingenting. Public service är bara till en del finansierad av TV-licensen. Vart år skjuts det till pengar från den vitt-omtalade "budgeten". Dessa pengar tas från våra skattemedel, och distribueras av politiker. Det är rent av så, att per definition är "Public Service" allt annat än oberoende. Det är statens informationskanal som används för att informera, och fostra befolkningen. Pengarna som styrs in i PS bolagen är politiskt betingade, där man bland annat ställer krav på viss moral och etik. När vi nu har klarat av det missförståndet, kan vi ge oss på nästa. Det man pratar om, när man säger att man vill lägga "TV licensen" på skattsedeln, är att man skapar en helt oberoende post som oavkortat går till PS bolagen, en post som är helt befriad från politiska betingelser, utan kan användas så som PS bolagen anser att det är bäst. Anledningen till att det int eblivit av, och troligtvis aldrig kommer bli av med mindre än att hela sverige slutar betala TV-licensen, är helt enkelt för att det är politiskt självmord att gå ut till sina väljare och säga:

"Um, tjena, det är jag som är Larsa. Jag hade tänkt skapa en post på skattsedeln, på lite drygt 6-7000kr, så vi kan få en helt oberoende PS. Jaså, det låter lite mycket säger ni. Men alltså, i däg skjuter vi ju till rätt mycket mer pengar än TV-licensen ger, från era skattepengar, och vi tycker att det kanske kunde gå till lite annat istället. Nä, alltså, ni kommer inte få 6000kr mindre i skatt eller så. Ja, jo, självklart betyder det att ungdomar som sommarjobbat behöver betala TV-licensen, och ja, det gör ju kanske att det känns lite dyrt med en 2 barms familj som får betalar 24-28000kr om året i "licens-avgift" istället för de 2200kr de betalar i dag. Men ni kan väll kanske rösta på mig i alla fall?"
Nog för att politiker tror att vi är idioter hela högen, och stjäl allt de kommer över helt utan urskiljning, men den politiker som inte inser att TV-licensen på skattsedeln, är rent självmord, finns inte.

Knappast. Public service är en informationstjänst i statens tjänst. Oberoende granskning, är nödvändigt för demokratin, men det har vi inte någon längre. Det är skandal TV, och skandalblaskor som gäller.
B!

Det skrev jag också. PS är nödvändigt men hur de driver det kan diskuteras.
Citera
2014-02-12, 05:11
  #15
Medlem
Det här var en fånig tråd, men såna vänjer man sig vid på detta forum.

Sverige tillhör bland de bekvämaste länderna på hela jorden att vara medborgare i.

Det är just därför arbetslinjen behövs och eventuellt behöver skärpas ytterligare.
Så att bortskämda människor ägnar sig åt produktiva saker istället för att
sitta gapa om revolution och invandring dagarna i ända.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback