Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-11, 20:08
  #1
Medlem
Skapar denna tråden för att se vad folk egentligen tycker.

I Sverige som styrs av maktgalna horor, som valts utav idioter(!) blir det allt fler och fler som inser att något måste göras.

Jag har suttit och läst här på Flashen, folk har så fruktansvärt mycket att säga om olika saker, trotts att dom flesta har samma åsikter som jag, så stannar det med att folk "Knyter näven i fickan och mumlar i det tysta"

Ta Moderaterna t.ex. Många menar på att det är deras fel att det inte finns några jobb till dom arbetslösa. Högre krav utav arbetssökande i form av olika rapporteringar, samt mindre ersättning och dom drar åt den ekonomiska-svångremmen för arbetsförmedlingen.

Eller ta Tv-avgiften som ett annat exempel. Det finns så många olika åsikter om vad som är rätt och fel att göra för att slippa undan kostnaden.

Politikerna bestämmer helt åt helvete tvärt emot vad Svenska folket vill att dom skall styra vårat land.

IPRED / FRA-Lagen. Det börjar bli som storebror bevakar ALLT. Vore inte förvånad om dom sitter här på Flashen och läser igenom allt som skrivs.....

Många vill legalisera cannabis, men Svenska folkets röst tystas ner in i det sista....Varför?


Jo... FÖR ATT INGEN VÅGAR GÖRA NÅGOT!!!

Denna tråden är till för att ett sista hopp, om att folk skall VÅGA gå ur sina pyjamasar, lämna hemmets trygga vrå och göra UPPROR.
Nu pratar jag inte om att göra som diverse AKTIVIST-JÄVLAR och förstöra eller sätta Stockholm i brand.
Jag pratar om att FREDLIGT ockupera Rikstadshuset, Rosenbad, RIKAB's huvudkontor etc. etc. men ändå på ett sådant sätt att dom fattar att vi menar allvar.

Hundratusentals svenskar som bara står och blockerar deras väg. Ända tills dom ändrar allt som vi vill ändras skall.

Jag föreslår till en början, Få dom lägga ner RIKAB, och göra om SVT samt SR till reklamfinansierade kanaler istället.

Detta är inget ovanligt, övriga länder gör det. Vi måste agera innan det är för sent.
Det enda som skulle "skydda" oss, är att hundratusentals personer går inte fängsla, eller fösa bort från platsen.



Så min fråga är.... Finns det någon som är villig och VÅGAR följa med på detta? Självfallet görs detta på ett fredligt sätt UTAN maskering.
Vågar du inte visa vem du är, då skall du FAAN inte Demonstrera!!!


ÄR NI MED MIG?!
Citera
2014-02-11, 20:09
  #2
Medlem
Observera att om denna tråd är felstartad, är det okej att förflytta den till rätt plats
Citera
2014-02-11, 20:15
  #3
Medlem
efmis avatar
Jag håller med dig till viss del.

Tycker politikerna borde göra omröstningar lite oftare, dock är jag medveten om att det kostar ganska mycket pengar, men det finns många frågor som inte besvaras eller utreds.

Men att gå upp till kamp hade jag inte gjort då man inte vet vad majoriteten tycker, jag är en sådan där jävel som bryr mig om det. Jag tycker jag får bita i det sura äpplet och acceptera om majoriteten tycker jag något annat.
Citera
2014-02-11, 20:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarLeek
göra om SVT samt SR till reklamfinansierade kanaler.
ÄR NI MED MIG?!

Citera
2014-02-11, 20:20
  #5
Medlem
MentosFruitcores avatar
Jag är inte med dig.
Citera
2014-02-11, 20:33
  #6
Medlem
RobinNilsens avatar
Så mysigt. En person som vill ta till revolution för att privatisera SVT.
Det är inte alla dagar man hör den kombinationen av åsikter.
Citera
2014-02-11, 20:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Så mysigt. En person som vill ta till revolution för att privatisera SVT.
Det är inte alla dagar man hör den kombinationen av åsikter.


Så trevligt... en person som tar sig tid att lägga en kommentar men inte läst igenom hela inlägget...

Jag pratar om allt. Att Svenskar är så jävla mesiga, kan klaga och gnälla, men vågar faan inte stå upp för sina åsikter eller rättigheter
Citera
2014-02-11, 20:39
  #8
Medlem
Jthunderas avatar
Ett jobb är till stor del den arbetslöses ansvar. Moderaterna kan inte hålla dig i handen. Hade S styrt skulle du få mer bidrag för mindre prestation det är enda skillnaden.

Jag märker att du inte förstår vad public service är, varför det inte kan tas på skatten eller reklamfinansieras.

IPRED? Helt verkningslös så i verkligheten gav den oss flera år till med fri nedladdning. Tack för den.

FRA, finns en poäng här. Men å andra sidan är det inte konstigt att militären spionerar på andra länder. Att de "får" spionera inom landet är däremot fel.

Nej, svenska folket vill inte legalisera Cannabis. Vi kommer att bli det sista landet på jorden om det ens händer.

Mitt råd är att du bildar ett parti och försöker få medlemmar och röster. Lycka till, du lär behöva det.
Citera
2014-02-11, 20:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Ett jobb är till stor del den arbetslöses ansvar. Moderaterna kan inte hålla dig i handen. Hade S styrt skulle du få mer bidrag för mindre prestation det är enda skillnaden.

Jag märker att du inte förstår vad public service är, varför det inte kan tas på skatten eller reklamfinansieras.

IPRED? Helt verkningslös så i verkligheten gav den oss flera år till med fri nedladdning. Tack för den.

FRA, finns en poäng här. Men å andra sidan är det inte konstigt att militären spionerar på andra länder. Att de "får" spionera inom landet är däremot fel.

Nej, svenska folket vill inte legalisera Cannabis. Vi kommer att bli det sista landet på jorden om det ens händer.

Mitt råd är att du bildar ett parti och försöker få medlemmar och röster. Lycka till, du lär behöva det.

Jag tog bara ett par exempel på vad jag vet och har hör att folk klagar över.

Vad gällande arbetslösheten, där håller jag med dig.
Public service är ju ett onödigt ont, och ett jävla jagande för dom som inte vill betala.
Angående Cannabis, där vet jag inte hur jag skall göra för att du skall förstå hur fel du har. Svenska folket VILL ha det fritt.
Citera
2014-02-11, 21:41
  #10
Medlem
Lolsorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jag är inte med dig.
Svenskar föredrar undergång före kamp. Svenskar älskar att gå under och röstar på kommunister och hjärndöda liberalkulturmarxister. Fler fler Svenskar tar livet av sig. En svensk hade hellre mördat sina egna barn än att göra något åt den destruktiva utvecklingen. Svenskar är helt enkelt ett dysfunktionellt folk utan ansvarskänsla eller moral.

Citat:
Ursprungligen postat av StarLeek
Så trevligt... en person som tar sig tid att lägga en kommentar men inte läst igenom hela inlägget...

Jag pratar om allt. Att Svenskar är så jävla mesiga, kan klaga och gnälla, men vågar faan inte stå upp för sina åsikter eller rättigheter
Helt rätt.
Citera
2014-02-11, 21:53
  #11
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarLeek
Jag tog bara ett par exempel på vad jag vet och har hör att folk klagar över.

Vad gällande arbetslösheten, där håller jag med dig.
Public service är ju ett onödigt ont, och ett jävla jagande för dom som inte vill betala.
Angående Cannabis, där vet jag inte hur jag skall göra för att du skall förstå hur fel du har. Svenska folket VILL ha det fritt.

Public service är en del av demokratin och nödvändigt. Själva driften av det kan diskuteras men inte förekomsten.

Cannabis... Glöm det. Kommer aldrig att hända och folket vill det inte. Kanske dina polare vill röka på men för mainstream Svensson är det dödsknark. Betydligt mer realistiskt att tobak och alkohol blir mer begränsat.
Citera
2014-02-11, 22:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Jag märker att du inte förstår vad public service är, varför det inte kan tas på skatten eller reklamfinansieras.
Inbilla dig ingenting. Public service är bara till en del finansierad av TV-licensen. Vart år skjuts det till pengar från den vitt-omtalade "budgeten". Dessa pengar tas från våra skattemedel, och distribueras av politiker. Det är rent av så, att per definition är "Public Service" allt annat än oberoende. Det är statens informationskanal som används för att informera, och fostra befolkningen. Pengarna som styrs in i PS bolagen är politiskt betingade, där man bland annat ställer krav på viss moral och etik. När vi nu har klarat av det missförståndet, kan vi ge oss på nästa. Det man pratar om, när man säger att man vill lägga "TV licensen" på skattsedeln, är att man skapar en helt oberoende post som oavkortat går till PS bolagen, en post som är helt befriad från politiska betingelser, utan kan användas så som PS bolagen anser att det är bäst. Anledningen till att det int eblivit av, och troligtvis aldrig kommer bli av med mindre än att hela sverige slutar betala TV-licensen, är helt enkelt för att det är politiskt självmord att gå ut till sina väljare och säga:

"Um, tjena, det är jag som är Larsa. Jag hade tänkt skapa en post på skattsedeln, på lite drygt 6-7000kr, så vi kan få en helt oberoende PS. Jaså, det låter lite mycket säger ni. Men alltså, i däg skjuter vi ju till rätt mycket mer pengar än TV-licensen ger, från era skattepengar, och vi tycker att det kanske kunde gå till lite annat istället. Nä, alltså, ni kommer inte få 6000kr mindre i skatt eller så. Ja, jo, självklart betyder det att ungdomar som sommarjobbat behöver betala TV-licensen, och ja, det gör ju kanske att det känns lite dyrt med en 2 barms familj som får betalar 24-28000kr om året i "licens-avgift" istället för de 2200kr de betalar i dag. Men ni kan väll kanske rösta på mig i alla fall?"
Nog för att politiker tror att vi är idioter hela högen, och stjäl allt de kommer över helt utan urskiljning, men den politiker som inte inser att TV-licensen på skattsedeln, är rent självmord, finns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Public service är en del av demokratin och nödvändigt.
Knappast. Public service är en informationstjänst i statens tjänst. Oberoende granskning, är nödvändigt för demokratin, men det har vi inte någon längre. Det är skandal TV, och skandalblaskor som gäller.
B!
__________________
Senast redigerad av -=Mr_B=- 2014-02-11 kl. 22:18.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback