Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-11, 09:36
  #1
Medlem
Piercade industrial dagen innan nyår och nu har det kommit bölder på nedre hålet. (vilket verkar väldigt vanligt?) Har någon erfarenhet vad man ska göra? Ska jag bara fortsätta med koksaltlösning varje morgon? Har hört att läketiden är 3-12 månader. Har ni några tips?
Citera
2014-02-11, 11:33
  #2
Medlem
svart-rullstols avatar
Jag tog ur min, kändes inte värt att bråka med den.
Citera
2014-02-16, 20:14
  #3
Medlem
Om den är infekterad så ska du gå till doktorn. Annars är det bara att tvätta den som vanligt.
Citera
2014-03-02, 21:59
  #4
Medlem
Kryptonitens avatar
Snälla ta ut den gör inte samma misstag som mig att låta den sitta kvar. Det gav resultatet att hålet längst ut sprack, nu är det bara ett stort ärr där och det är omöjligt att gå ut utan mössa när det är kallt ute då det svider jätte mycket vid det området där piercingen satt och fryser extra mycket runt det området tack vare ärret :/

har flera piercingar och industral var lätt den mest plågsamma svårläkta piercingen jag gjort.
Citera
2014-03-02, 22:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinzzo
Piercade industrial dagen innan nyår och nu har det kommit bölder på nedre hålet. (vilket verkar väldigt vanligt?) Har någon erfarenhet vad man ska göra? Ska jag bara fortsätta med koksaltlösning varje morgon? Har hört att läketiden är 3-12 månader. Har ni några tips?
Har du i två smycken eller endast den långa staven igenom båda hålen?

Många menar att det är lättare att få den att läka om man har i varsitt smycke i hålen, då slipper man eventuellt tryck osv från staven som jobbar med att passa i hålen så att säga. Och, om det skulle irritera i ett av hålen så irriteras inte båda samtidigt utifall det blir svullnader osv (Irritation=svullnad=staven rör på sig=irriterar det andra hålet som inte var svullet=det hålet svullnar också=allt blir bajs.)

Hoppas det blev någorlunda lättförståeligt. Industrial är svårläkt och allas öronanatomi passar inte för denna piercing.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback