Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-10, 17:55
  #1
Medlem
CrazyMimmis avatar
Jag har hittat en resa till Kap Verde, och insåg att man måste ha visum gör att få åka dit.
Jag pratade med dom som sålde resan och dom påstår att man ska kunnafixa det där nere för 300 kr.
Jag undrar nu hur det fungerar om man som 16 åring åkte dit för narkotika brott, brott mot knivlagen, som 18 åring legat inne på både Psyk och behandlingshem och 1 gång i fyllecell, 19 åring i fyllecell.
Kan de bli problem att komma in i detta land då?
Mycket tacksam för svar.
Citera
2014-02-10, 17:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMimmi
Jag har hittat en resa till Kap Verde, och insåg att man måste ha visum gör att få åka dit.
Jag pratade med dom som sålde resan och dom påstår att man ska kunnafixa det där nere för 300 kr.
Jag undrar nu hur det fungerar om man som 16 åring åkte dit för narkotika brott, brott mot knivlagen, som 18 åring legat inne på både Psyk och behandlingshem och 1 gång i fyllecell, 19 åring i fyllecell.
Kan de bli problem att komma in i detta land då?
Mycket tacksam för svar.


Nej, du landar på flygplatsen och går bort till ett rangligt bord, där pröjsar du och så har ditt visum.
Inga problem.

Var 2 år sen jag var där nu men då hade de inte ström till kortmaskinen så jag pröjsade kontant.
Citera
2014-02-10, 18:21
  #3
Medlem
CrazyMimmis avatar
Okej, låter orolig haha. Inga konstiga frågor? Eller uppritande av brottsregistret?
Och sedan undrar jag om man behöver ha några vaccinationer?
Citera
2014-02-10, 19:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMimmi
Okej, låter orolig haha. Inga konstiga frågor? Eller uppritande av brottsregistret?
Och sedan undrar jag om man behöver ha några vaccinationer?


Inga frågor och de kollar inte ditt brottsregister.
Skulle det stå någon fråga så skriv bara nej. De kollar inte dig men begår du någon brott kan ett nej användas mot dig senare. Men eftersom du inte ska begå brott är det inga problem.
Är själv straffad men har aldrig haft problem. Sätter alltid nej på alla frågor om det i alla länder.

Du ska alltid ha grundskyddet och du borde ha hepatit a + B när du reser.
Kolla vaccinationsguiden.se för mer info.
Reser mycket i jobbet så är vaccinerad mot det mesta men som regel håller hepatit, gula feber och kolera till de flesta länder.
Grundskyddet är stelkramp, polio osv. Det får du automatiskt i Sverige men det måste förnyas då och då.
Citera
2014-04-08, 22:34
  #5
Medlem
Chiropandras avatar
Åk på, det kollar inte brottsregistret. De flesta länder som gör det gör det när du ska immigrera dit.
Citera
2014-07-14, 03:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiropandra
Åk på, det kollar inte brottsregistret. De flesta länder som gör det gör det när du ska immigrera dit.

Japp, fan va alla blir oroliga i onödan.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2316236

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback