Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-09, 23:47
  #1
Medlem
standardsvars avatar
Är sugen på att skaffa mig ett ärr som går från pannan och över ögonhålan och ner på kinden, men är lite kluven över det faktum att det känns som lite fusk att skaffa sig ett ärr på konstgjord väg.

Silver- eller titantänder samt ett manligt ärr i ansiktet hade jag tyckt varit grymt snyggt, men vad anser ni om det? Ärret ligger närmare till hands pga kostnadsbilden.
Citera
2014-02-10, 00:01
  #2
Medlem
ta en kniv och skär så är det inte konstgjort längre då är det "olycka"

hur gammal är du? jag har bara fått för mig att det typ bara är folk över 60-70 som typ bor ute i skogen med björnar som har typ såna ärr men men

fast go for it ifall du tror att du passar i det
Citera
2014-02-10, 00:15
  #3
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
ta en kniv och skär så är det inte konstgjort längre då är det "olycka"

hur gammal är du? jag har bara fått för mig att det typ bara är folk över 60-70 som typ bor ute i skogen med björnar som har typ såna ärr men men

fast go for it ifall du tror att du passar i det
Är strax under 30.

Tror helt klart det skulle ge lite pondus till mitt utseende. Och jobbfronten borde inte bli lika lidande som ifall man hade tatuerat sig i ansiktet.
Citera
2014-02-10, 04:32
  #4
Medlem
Pikazhys avatar
Tatuering eller ärr, tror de gamla slempropparna som sätter stop för tatueringar blir minst lika rädd för en kille som har ett ärr över hela ansiktet.

Fusk eller inte går att diskutera, skulle inte bry mig så mycket om det, tycker du det ser bra ut kör på, det tråkiga blir väl när någon frågar hur du fick det och sanning inte är fullt så episk som dom trott.

Själv tycker jag Scarification är rätt snyggt
Citera
2014-02-12, 08:41
  #5
Avstängd
Zyggunss avatar
Varför vill man göra det ? Ta isåfall en kniv hemma och dra, gratis.
Citera
2014-02-15, 14:10
  #6
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zygguns
Varför vill man göra det ? Ta isåfall en kniv hemma och dra, gratis.
http://www.shockmansion.com/2012/07/...scarification/

Tycker det ser fränt ut. Men det faktum att man inte har någon intressant storry bakom det hela gör ju att det riskerar att kännas lite fjantigt.
Citera
2014-02-15, 14:54
  #7
Medlem
Ärr ska förtjänas, inte skaffas för att man tycker det är coolt. Hade en pojkvän en gång i tiden som hade ärr på knogarna, fick bara någon vecka in i förhållandet reda på att han gjort dom själv. Inte någon slagskämpe alltså, och därför inte särskilt attraktiv längre.
Ett stort ärr över ansiktet kan vara till hjälp när du raggar bara för en kväll, om du låter bli att säga att det bara är påhitt, dvs.

Vill du ha ärr, ut och slåss med dig! Eller hugg ner ett träd och klyv ved, så kanske du får något som ser fint ut, och som faktiskt finns där av en giltig anledning.

Ur mitt tjejperspektiv: jag hade blivit snustorr om du sagt att du skaffat dig det bara för att du ville se cool ut, och som att något seriöst faktiskt hade hänt dig.
Citera
2014-02-15, 15:25
  #8
Medlem
Här är ett tips: Ah, skinheads!
Citera
2014-02-17, 00:05
  #9
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeeandflowers
Ärr ska förtjänas, inte skaffas för att man tycker det är coolt. Hade en pojkvän en gång i tiden som hade ärr på knogarna, fick bara någon vecka in i förhållandet reda på att han gjort dom själv. Inte någon slagskämpe alltså, och därför inte särskilt attraktiv längre.
Ett stort ärr över ansiktet kan vara till hjälp när du raggar bara för en kväll, om du låter bli att säga att det bara är påhitt, dvs.

Vill du ha ärr, ut och slåss med dig! Eller hugg ner ett träd och klyv ved, så kanske du får något som ser fint ut, och som faktiskt finns där av en giltig anledning.

Ur mitt tjejperspektiv: jag hade blivit snustorr om du sagt att du skaffat dig det bara för att du ville se cool ut, och som att något seriöst faktiskt hade hänt dig.
Min personliga åsikt är att det är sjukt löjligt att välja bort en kille för att han inte är ute och slåss på helgerna, men alla har vi ju olika preferenser så det är givetvis helt upp till dig ifall du vill tillbringa ditt liv med en våldsam person.

Men håller med om att ärr ska förtjänas, det måste finnas en bakgrundshistoria.

Mina knogar är t.ex. lite lätt ärrade men det är bara för att jag har härdat händerna genom att boxas mot en betongvägg och inte för att jag har ärrat de medvetet, så då anser jag det vara ok.
Citera
2014-03-02, 21:48
  #10
Medlem
Kryptonitens avatar
En liten skråma bara jag vet men delar med den endå kommer endå stanna för resten av litet som resulutat av ett knivbråk inatt.

http://scr.hu/1lt2/0ro74

Och nej inte mitt första ärr har många sedan tidigare.


Känner en kompis som fick kniven rätt över ögat och ner och han förlorade synen på det ögat samt ett rejält ärr.
Kanske blir min tur nästa gång men hoppas inte det kommer påverka mitt öga isådanfall.

Gå och göra en tatuering fine det betalar man för och låter en professionell göra men ett ärr ska man få efter stryk och vart exakt ärret hamnar kan man inte avgöra i förväg iaf inte om det är i ett kniv slagsmål. Man ska inte gå och betala för att någon ska göra ett ärr åt dig det är så fejk skulle inte vilja gå runt och ljuga för andra.
__________________
Senast redigerad av Kryptoniten 2014-03-02 kl. 21:54.
Citera
2014-05-01, 08:00
  #11
Medlem
Om det ska diskuteras ärr i ansiktet så tycker jag att Quid bör nämnas!

Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Då det redan finns bilder som är ute och sladdar på internet så kan jag bjuda till dans med mitt nyaste tillskott.

http://bayimg.com/cadojAACB
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Sex veckor och toppläkt.

Chai från CALM som skurit och det finns mer info om modden i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Min personliga åsikt är att det är sjukt löjligt att välja bort en kille för att han inte är ute och slåss på helgerna, men alla har vi ju olika preferenser så det är givetvis helt upp till dig ifall du vill tillbringa ditt liv med en våldsam person.

Men håller med om att ärr ska förtjänas, det måste finnas en bakgrundshistoria.

Mina knogar är t.ex. lite lätt ärrade men det är bara för att jag har härdat händerna genom att boxas mot en betongvägg och inte för att jag har ärrat de medvetet, så då anser jag det vara ok.

Att förtjäna ett ärr har en väl gjort om en jobbat ihop pengar och går igenom ingreppet? Istället för att bli ”påtvingad” ett ofta oönskat ärr.

Skämt åsido. Jag har två scarifications och det skulle inte falla mig in att ljuga om varifrån jag har fått dem. Vid frågor om vad som hänt svarar jag glatt ”Jag har betalat för det!”. När frågan om varför dyker upp så brukar svaret ”Jag tycker det är snyggt!” fungera som en bra bakgrundshistoria. De flesta tycker att det är kul med en ny, oväntad historia istället för "Jag slant med kniven under en träslöjdslektion.", "Fick en träsko över ögonbrynet när jag slogs på fyllan." och liknande.
Citera
2014-05-01, 21:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vexatious
"Fick en träsko över ögonbrynet när jag slogs på fyllan

Där har vi en jävla berättarvärdig bakgrundshistoria till ett ärr.

Till TS; har du gjort slag i saken?

Ett ärr rätt i plytet är ju ganska uppseendeväckande och även om jag ser lockelsen i ett krigsärr, så verkar du ju själv vara rätt bekrymrad över att det inte är autentiskt. Men å andra sidan så var ju tatueringar någonting för kåkfarare och sjömän som led av skörbjugg och konstant solsting förr i tiden, så varför skulle inte ärr kunna populariseras av annat än knivmän och rallarfyllon. Kör hårt. Upp med bild.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback