Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-09, 22:46
  #1
Medlem
Qjs avatar
Hejsan, vill först meddela att jag är helt okunnig när det gäller datorer.

Mitt problem startade efter jag installerat ett program som heter Guitar Rig. Jag klickade vidare i frid och fröjd. Efter installationen bad datorn mig att starta om den vilket jag gjorde. När den kom till den där flaggan som viftar så hängde den sig. Efter mycket skrik och böl så installerade jag om hela windows 7.

Nu är allt toppen trodde jag men så fort jag skulöe installera drivrutiner till mitt grafikkort så uppstår problemet igen. Kärringen hjälpte mig in på ett sk. Felsäkert läge där jag kunde avinstallera drivrutinerna vilket leder till att datorn funkar igen.

Så min fråga är om jag måste köpa ny dator eller om det finns något annat sätt att lösa detta på? Mvh Qj
Citera
2014-02-10, 00:14
  #2
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qj
Hejsan, vill först meddela att jag är helt okunnig när det gäller datorer.

Mitt problem startade efter jag installerat ett program som heter Guitar Rig. Jag klickade vidare i frid och fröjd. Efter installationen bad datorn mig att starta om den vilket jag gjorde. När den kom till den där flaggan som viftar så hängde den sig. Efter mycket skrik och böl så installerade jag om hela windows 7.

Nu är allt toppen trodde jag men så fort jag skulöe installera drivrutiner till mitt grafikkort så uppstår problemet igen. Kärringen hjälpte mig in på ett sk. Felsäkert läge där jag kunde avinstallera drivrutinerna vilket leder till att datorn funkar igen.

Så min fråga är om jag måste köpa ny dator eller om det finns något annat sätt att lösa detta på? Mvh Qj

Ta kontakt med Native instruments support. Dom brukar vara snabba att svara. Samt hjälpsamma med deras programvara.
Citera
2014-02-10, 06:19
  #3
Medlem
Qjs avatar
Njaa, har redan varit i kontakt med dem och de påstod att det omöjligt kunde vara deras fel då jag installerat om windows och problemet kvarstod..
Citera
2014-02-10, 06:54
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qj
Njaa, har redan varit i kontakt med dem och de påstod att det omöjligt kunde vara deras fel då jag installerat om windows och problemet kvarstod..
Det är jag benägen att hålla med dem om. Du säger att datorn börjar krångla igen när du installerade drivisarna för grafik-kortet och började funka igen när du avinstallerade dessa?

Där har du ju problemet i sådana fall, se till att du får tag på rätt drivisar till grafikkortet. Vad är det för kort du har? Kolla på tillverkarens hemsida, där ska de ha korrekta drivisar för win7.
Citera
2014-02-14, 22:36
  #5
Medlem
Qjs avatar
Det ska vara ett Radeon HD4890, är helt hundra på att jag laddat ner rätt, både autodetectskiten och den manuella nerladdningen skapar problemet...
Citera
2014-02-15, 02:13
  #6
Medlem
Ring till dom som du köpte Guitar Rig av så får du säkert support eller blir kopplad vidare
Citera
2014-02-15, 11:25
  #7
Medlem
Qjs avatar
Som Proton skriver så har jag svårt att se att det är deras fel...
Citera
2014-02-15, 11:25
  #8
Medlem
Qjs avatar
Som Proton skriver så har jag svårt att se att det är deras fel...
Citera
2014-02-15, 11:32
  #9
Medlem
Qjs avatar
Dubbel....
Citera
2014-02-15, 12:45
  #10
Medlem
Skadat godss avatar
Lutar åt grafikkortsfel. Om det är en stationär dator, prova med annat grafikkort. Eller prova kortet i annan dator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback