2014-02-09, 17:14
Medlem
BigKermits avatar
Hej, upptäckte precis ett värdeavi jag glömt bort i byrålådan, det är daterat till den 4/2 2014, är den rökt eller går det att rädda mina slantar
Citera
2014-02-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigKermit
Hej, upptäckte precis ett värdeavi jag glömt bort i byrålådan, det är daterat till den 4/2 2014, är den rökt eller går det att rädda mina slantar

Rökt.
Citera
2014-02-09, 17:28
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Rökt.

Men, kan man inte gå till banken för att lösa det?
Citera
2014-02-09, 17:29
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Rökt.

Absolut inte.

Pengarna går tillbaka till den som betalade ut dem. Dock tar det lite drygt 30 dagar från det att avin passerat bäst-före-datum. Sen kan de betala ut den till dig igen. Du kan även skicka tillbaka avin och be att få den utbetald på nytt eller till ditt konto, det göres med fördel efter ett samtal med utbetalaren

Således, ring dem och prata med dem så får du dina pengar på ett eller annat sätt.
Citera
2014-02-09, 17:30
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Men, kan man inte gå till banken för att lösa det?

Detta fungerar dock inte. Det enda banken kan göra är att skicka tillbaka pengarna till utbetalaren direkt istället för att det ska ta lång tid. För att banken ska kunna göra det behöver du redovisningsnumret som kan fås av utbetalaren, det står inte på avin. Så det är inte en lösning att föredra.
Citera
2014-02-09, 17:36
Medlem
BigKermits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Absolut inte.

Pengarna går tillbaka till den som betalade ut dem. Dock tar det lite drygt 30 dagar från det att avin passerat bäst-före-datum. Sen kan de betala ut den till dig igen. Du kan även skicka tillbaka avin och be att få den utbetald på nytt eller till ditt konto, det göres med fördel efter ett samtal med utbetalaren

Således, ring dem och prata med dem så får du dina pengar på ett eller annat sätt.

Tack så mycket för hjälpen, får göra som du säger då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in