Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-08, 18:00
  #1
Medlem
Med endast tre månader kvar till EU-valet så är det dags för en omröstning för att ta tempen på hur heta partierna är.
Jag tycker att det är rimligt att ta med samtliga partier som fått över 1% antingen i det senaste EU-valet eller riksdagsvalet.

En vänlig forums-moderator får gärna skapa en Opinion Poll där man kan rösta på något av följande partier:

Moderaterna

Folkpartiet

Centerpartiet

Kristdemokraterna

Sverigedemokraterna

Socialdemokraterna

Miljöpartiet

Vänsterpartiet

Piratpartiet

Feministiskt initiativ

Junilistan

Annat parti
Citera
2014-02-08, 18:06
  #2
Medlem
Jag gör som vanligt, och röstar på den individ, oberoende av partitillhörighet, jag tycker gjort bäst ifrån sig de senaste åren. Det finns sjukt många som inte verkar göra annat än att glassa runt och slösa pengar.

Om ni andra vill rösta på ett visst parti vill jag råda er att kolla vilka alternativ som finns och rösta in de representanter ni litar på. Mer jobb, men bättre resultat!
Citera
2014-02-08, 18:17
  #3
Medlem
ThisIsJustARides avatar
Antingen bojkottar jag eller så röstar jag på Junilistan.
Citera
2014-02-08, 18:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsJustARide
Antingen bojkottar jag eller så röstar jag på Junilistan.

Intressant. Vad är det i junilistans politik som du tycker är bra? Har ja förstått saken rätt så är de inte motståndare till EU eller ett Turkiskt medlemskap i EU. Dessutom så förlorade de sina platser i EU parlamentet redan förra EU-valet.
Citera
2014-02-08, 19:37
  #5
Medlem
slipZens avatar
Det partiet jag röstar på nationellt ställer inte upp i EU-valet, så det får bli Vänsterpartiet den här gången.
Citera
2014-02-08, 19:52
  #6
Medlem
frihetskrigares avatar
Som det ser ut nu så blir det en röst på Sverigedemokraterna.
Citera
2014-02-08, 20:08
  #7
Medlem
ThisIsJustARides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Intressant. Vad är det i junilistans politik som du tycker är bra? Har ja förstått saken rätt så är de inte motståndare till EU eller ett Turkiskt medlemskap i EU. Dessutom så förlorade de sina platser i EU parlamentet redan förra EU-valet.
Jag var inte seriös. Jag kommer att bojkotta EU-valet. Lite svårt att vara sarkastisk på Internet
Citera
2014-02-08, 20:14
  #8
Medlem
Dimaks avatar
Sverigedemokraterna
Citera
2014-02-08, 20:33
  #9
Medlem
Lutar åt att det blir en stödröst på Sverigedemokraterna, då Svenskarnas parti inte kommer att ställa upp i detta val!

(I riksdagsvalet blir det givetvis en röst på Svp!)
Citera
2014-02-08, 20:37
  #10
Medlem
profeminisms avatar
Det blir Miljöpartiet i EU-valet, det är jag nästan hundra procent säker på i nuläget
Citera
2014-02-08, 22:16
  #11
Medlem
För mig så blir det SD i EU-valet. Om inte annat så är det väldigt kul att se hur förfärade alla journalister och sjuklöverpolitiker blir när SD tar mandat i EU-parlamentet.

Jag tror att KD kommer att trilla ur EU-parlamentet, de fick inte ens 5% förra gången. Jag tror även att SD byter plats med piratpartiet. SD får strax över 7% och PP halkar ner till 3% och åker ur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback