Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-08, 02:22
  #1
Medlem
Christopher.s avatar
Det är brist på jobb samt boende i detta land. 10 000 tals har utvandrat till Norge. Den svenska staten ser ett egenvärde i att vi blir fel för att maximera företagens vinster. Jag undrar om det inte vore önskvärt att vanliga människor utvandrar. Afrika är den kontinent som borde bli det naturliga valet, land och resurser finns det i massor, en annan möjlighet är östra Ryssland. Låt oss säga att 3 miljoner utvandrade, varav 2 miljoner arbetsföra samt 1 miljon barn. Skulle detta gynna folket överlag om folk bara försvann ur landet?
Citera
2014-02-08, 02:25
  #2
Medlem
ja självklart. mindre folk, mindre problem. inga invandrare, inga problem.
Citera
2014-02-08, 02:35
  #3
Medlem
Kaixs avatar
Eftersom det invandrar ungefär 100 000 personer till Sverige varje år så skulle det verkligen gynna Sverige att det plötsligt utvandrade 2-3 miljoner befintliga invandrare.
Citera
2014-02-08, 02:36
  #4
Medlem
Uran233s avatar
Om svenska staten betalar ett saftigt reetableringsbidrag i främmande land (tänk Kanarieöarna eller nått annat trevligt åretruntklimat) är det väl ett incitament så gott som något för mig att ge mig av.
Citera
2014-02-08, 03:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Eftersom det invandrar ungefär 100 000 personer till Sverige varje år så skulle det verkligen gynna Sverige att det plötsligt utvandrade 2-3 miljoner befintliga invandrare.

Nu är du ute och cyklar din lille nasse

Sverige behöver mer arbetskraft helt enkelt. Ju mer, desto bättre. True Story!
Citera
2014-02-08, 03:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicckk
Nu är du ute och cyklar din lille nasse

Sverige behöver mer arbetskraft helt enkelt. Ju mer, desto bättre. True Story!
mer arbetskraft till vad? jag menar förutom dom jobb som alla svenskar som just gått ut skolan skulle behöva.
Citera
2014-02-08, 03:42
  #7
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicckk
Nu är du ute och cyklar din lille nasse

Sverige behöver mer arbetskraft helt enkelt. Ju mer, desto bättre. True Story!

Är det därför mina vänner inte får jobb? Jag är tvungen att studera på universitetsnivå för att ens kunna konkurrera om jobben.. Så om vi får mer arbetskraft så innebär detta per automatik mer arbetslöshet.
Citera
2014-02-08, 03:53
  #8
Medlem
Sereenas avatar
Beror helt på vilken tredjedel som lämnar landet...
Citera
2014-02-08, 04:13
  #9
Medlem
Maltuss avatar
Om man kunde expandera Sveriges infrastruktur norrut skulle detta inte vara ett problem.
Citera
2014-02-08, 06:59
  #10
Medlem
Ricins avatar
Tycker det låter mer rimligt att sprida ut folket runt om i landet istället för att flytta dom ut ur Sverige. Jag menar, alla kan ju inte bo i Stockholm, Göteborg eller malmö!
Citera
2014-02-08, 07:21
  #11
Medlem
Richie Apriles avatar
Här hos mig i Lapplands inland har vi redan testat utflyttningspolitiken, det funkar väl sådär får man säga...
Citera
2014-02-08, 09:32
  #12
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicckk
Nu är du ute och cyklar din lille nasse

Sverige behöver mer arbetskraft helt enkelt. Ju mer, desto bättre. True Story!

Det är redan ett antal hundra tusen personer som är inskrivna på Arbetsförnedringen just för att de inte har något jobb, om det nu är sådan brist på arbetskraft så kanske man kunde ta och anställa några utav de som redan saknar jobb i Sverige?

Sist jag kollade är det rätt fet arbetsbrist, behöver vi verkligen importera ännu fler som går rakt ut i arbetslösheten?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback