Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-14, 01:48
  #325
Medlem
Såg serien när det begav sig men snubblade över ett avsnitt i SvT idag igen. En bra serie helt klart, en del av replikerna är fantastiska.

Octavia hemburen helt rusig:
- Mother, it was just an orgie!
- I did not suck slave cock, it hadn't come to that part yet.
Citera
2015-03-02, 16:36
  #326
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Bästa TV-serien!
Citera
2017-05-22, 00:50
  #327
Medlem
Idittfejss avatar
Kommer ihåg att jag såg första säsongen men tröttnade ganska fort då det enda man såg var dom knulla hela tiden.... Lite tröttsamt

Är det bara en massa knull och horeri eller är det mycket mer än så?
Citera
2019-04-28, 23:01
  #328
Medlem
Ersattarens avatar
Nu har jag inte sett hela, men efter ha kommit till en storslagen seger för Ceasar ( avgjorde i princip hela hans kommande liv ) som man endast fått så korta klipp utav så blir man grovt besviken.. En av dem största historiska kännetecken av romarna är deras slag och krigskonst, och så får man se några korta närtagna klipp, och efter snabbt skumläst tråden ( vill inte avslöja för mycket ) så verkar det som att det är det genomgående temat... Grovt besviken, då dramat, knullandet och karaktärerna känns mestadels uttjatat, överspelat eller bara tillräckligt för länge sedan ( 7'de avsnittet in i första säsongen, eller 8'de ). Efter fördjupat mig i Romarrikets historia trodde jag serien var det perfekta, men nja.. Verkar som många lyft denna till höjderna, men får väl hoppas det blir bättre längre in ( verkar däremot inte det enligt vissa ).

För den som fördjupat sig i romarriket och såg detta som "nästa steg", så hittills tror jag det inte är det. Besviken och lite ledsen.. Nu är nog inte denna serie värst relevant längre, och förstår de ekonomiska bitarna bakom, men i egentligen känns serien skitsamma om man nu inte vill ha något att titta på, som underhållning. Historiskt känns den överflödig, då man lär och får en bättre bild av dokumentärer, t o m privatpersoner gjort ( Historia Civilis på Youtube ex.p.vis ).

Tyvärr..
Citera
2020-04-13, 23:22
  #329
Medlem
Flesta här verkar digga serien så ska ge den en chans. Har förstått re mest är drama och inge särskilt mkt krig så med de i bakhuvudet lär ja inte bli så besviken då de verkar som De flesta hade velat se mer storslagna strider
Citera
2020-04-13, 23:23
  #330
Medlem
gato12s avatar
Mycket naket

Romarna var ena liderliga sällar

Och de talade uppenbarligen en vårdad Oxford engelska
Citera
2022-05-10, 06:37
  #331
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knakellibrak
HBO, för er som inte vet det, är en amerikansk kabelkanal som satsar på kvalitetsserier.
Ligger bland annat bakom "Sopranos", "Six feet under", "Deadwood" och "OZ".

Om ett par veckor startar de en ny serie - "Rome", som verkar vara grymt påkostad och cool i lite skön "Gladiator"-anda.
Säkert väl värt att kolla upp när avsnitten finns att ladda ner.

Kolla själva trailern som finns här .
Rome verkar vara väldigt sevärd. Värd att se för dig som inte har gjort det ännu. Det finns många scener som kan vara stora och ihågkomna.
Citera
2022-05-10, 06:42
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Nu har jag inte sett hela, men efter ha kommit till en storslagen seger för Ceasar ( avgjorde i princip hela hans kommande liv ) som man endast fått så korta klipp utav så blir man grovt besviken.. En av dem största historiska kännetecken av romarna är deras slag och krigskonst, och så får man se några korta närtagna klipp, och efter snabbt skumläst tråden ( vill inte avslöja för mycket ) så verkar det som att det är det genomgående temat... Grovt besviken, då dramat, knullandet och karaktärerna känns mestadels uttjatat, överspelat eller bara tillräckligt för länge sedan ( 7'de avsnittet in i första säsongen, eller 8'de ). Efter fördjupat mig i Romarrikets historia trodde jag serien var det perfekta, men nja.. Verkar som många lyft denna till höjderna, men får väl hoppas det blir bättre längre in ( verkar däremot inte det enligt vissa ).

För den som fördjupat sig i romarriket och såg detta som "nästa steg", så hittills tror jag det inte är det. Besviken och lite ledsen.. Nu är nog inte denna serie värst relevant längre, och förstår de ekonomiska bitarna bakom, men i egentligen känns serien skitsamma om man nu inte vill ha något att titta på, som underhållning. Historiskt känns den överflödig, då man lär och får en bättre bild av dokumentärer, t o m privatpersoner gjort ( Historia Civilis på Youtube ex.p.vis ).

Tyvärr..

Du får väl titta på Spartacus, den nya serien och filmen från 60talet. Då snackar vi. 10000 statister
Citera
2022-05-10, 08:30
  #333
Medlem
Man-At-Armss avatar
Synd att det inte blev fler säsonger. Augustus var en intressant kejsare och gillar hur han skildras i säsong 2.
Citera
2023-02-07, 07:29
  #334
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Instämmer. Det enda som fattas är egentligen Mischa Barton.
Haha! Vilken härlig tidsmarkör ändå.



Snart klar med tredje vändan av denna serie. Fan så bra den är! Hade gärna fått börja utspela sig lite tidigare i historien så man kunde fått en säsong till kanske..
Citera
2023-02-08, 17:02
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag är ganska besviken över att Gajus Julius Cæsar inte sade »And you, too, Brutus?« (lat. »Et tu, Brute«) när han blev tagen av daga. Nu är det förvisso omstritt om han överhuvudtaget sade det, men ändå.

Fet Necro på den här tråden nu, men det är väldigt tveksamt om han någonsin sade et tu brute, eller om det är Shakespeare som myntade det. Källor pekar snarare på att han sade något i stil med "Why? This is violence"
Citera
2023-05-22, 20:40
  #336
Medlem
Dan88s avatar
Ray Stevenson som spelade karaktären Titus Pullo har dött.

https://www.sydsvenskan.se/2023-05-2...m_campaign=rss
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback