Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-07, 20:55
  #1
Medlem
Läste precis den här arikeln om att uruguays president är nominerad till fredspriset för att han legaliserat cannabis i uruguay, vad tror ni om hans chanser att få fredspriset?
Frågar ni mig så borde det vara självklart att han får priset, han stoppar kriget mot drogerna och låter folk röka på finns väl inget bättre sätt att skapa fred på? Frågan är bara vad oddsen är på att han sen får priset på riktigt, skulle bli skandal för många om han får fredspris för att göra weed lagligt.

http://rt.com/news/uruguay-nobel-mujica-marijuana-849/
Citera
2014-02-07, 21:16
  #2
Medlem
BernardLoutres avatar
Varför inte? De har ju lyckats ge både Obama och Kissinger priset tidigare.
Citera
2014-02-10, 21:10
  #3
Medlem
Jag tror att sannolikheten är mindre än noll att han skulle få fredspriset enbart på grund av att han föreslår narkotikapolitiska åtgärder, men det kan ju finnas en större kontext som jag inte uppfattat. Till exempel det där att han skänker en stor del av sin lön till välgörande ändamål, eller bor fattigt och spartanskt av rent altruistiska skäl.
Citera
2014-02-10, 21:28
  #4
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Är inte det en satir tidning som länken visar?
Citera
2014-02-10, 21:33
  #5
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDemonGirl
Är inte det en satir tidning som länken visar?

Russia Today är inte en "satir tidning"

OnT: Helt klart berättigat, hoppas han vinner!
Citera
2014-02-10, 21:51
  #6
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Snarare en fråga än ett påstånde.
Hade en diskussion med några kompisar idag angående detta och några påstod att det var en. Dock har jag inte sett den nyheten någon annanstans heller.
Citera
2014-02-10, 22:27
  #7
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDemonGirl
Snarare en fråga än ett påstånde.
Hade en diskussion med några kompisar idag angående detta och några påstod att det var en. Dock har jag inte sett den nyheten någon annanstans heller.

Har du besökt rt någon gång?

Det är en av de få seriösa nyhetssidor som finns..
Citera
2014-02-10, 22:44
  #8
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Jag sa aldrig att det var jag som tyckte så, men var osäker och därför frågade jag.
Citera
2014-02-11, 14:58
  #9
Medlem
PrettySneakys avatar
Nominering till fredspriset betyder verkligen inte ett skvatt. Till och med Hitler och Slobodan Milosevic har blivit nominerade.
Citera
2014-02-11, 17:47
  #10
Medlem
GanjahSmokes avatar
Skulle vara bra om han fick priset så någon riktig freds kämpe får det för en gång skull.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback