Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-14, 15:14
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Det svenska utbildningsväsendet är redan idag normativt gentemot kapitalismen, det lär ut hur du bäst utnyttjar din arbetskraft till exempel, det lär ut borgerlig nationalekonomi på universiteten osv...

Även det får effekter...

Detta är dock offtopic.


Okej, angående ämnet då.

Jag tycker förmodligen lika illa om extremhögern som du själv.
Men varför rättfärdiga hot och våld?
Finns det fler politiska grupper som i så fall förtjänar utsättas för hot och våld?
Liberaler exempelvis?

Man kan ju motarbeta folk på många vis utan att behöva ta till just sådana metoder.
Citera
2014-02-14, 18:10
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AQUABOI
Okej, angående ämnet då.

Jag tycker förmodligen lika illa om extremhögern som du själv.
Men varför rättfärdiga hot och våld?
Finns det fler politiska grupper som i så fall förtjänar utsättas för hot och våld?
Liberaler exempelvis?

Man kan ju motarbeta folk på många vis utan att behöva ta till just sådana metoder.

Hela det kapitalistiska samhällets själva grund vilar på ett konstant latent hot om våld mot arbetarklassen. Om inte kapitalet hade en stat som kunde utöva våld så hade inte någon kapitalism kunnat existera eftersom att majoriteten inte skulle ha någon anledning till att inte själva börja kontrollera produktionen och ta makten över produktionsmedlen.
Våldet är aldrig initierat av oss, det är hela tiden initierat mot oss i egenskap att vi nekas tillgång till produktionsmedlen genom våld från en liten minoritet som har bestämt att bara dom ska ha kontrollen och makten.

Alla som försvarar detta våldsförhållande kan självklart räkna med att även själva bli bemötta med våld i rent självförsvar för att få detta våldshot mot oss i arbetarklassen att upphöra.

En liten fråga, är det slavarna som är våldsamma när de gör uppror mot sina slavägare och sin position som slav? Var det Spartacus som förespråkade våld eller var det den romerska eliten? Visst, här kommer säkert någon liberal med något sorts naivt demokratiargument, men då är frågan, var är demokratin över produktionsmedlen?
Citera
2014-02-14, 18:20
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Hela det kapitalistiska samhällets själva grund vilar på ett konstant latent hot om våld mot arbetarklassen. Om inte kapitalet hade en stat som kunde utöva våld så hade inte någon kapitalism kunnat existera eftersom att majoriteten inte skulle ha någon anledning till att inte själva börja kontrollera produktionen och ta makten över produktionsmedlen.
Våldet är aldrig initierat av oss, det är hela tiden initierat mot oss i egenskap att vi nekas tillgång till produktionsmedlen genom våld från en liten minoritet som har bestämt att bara dom ska ha kontrollen och makten.

Alla som försvarar detta våldsförhållande kan självklart räkna med att även själva bli bemötta med våld i rent självförsvar för att få detta våldshot mot oss i arbetarklassen att upphöra.

En liten fråga, är det slavarna som är våldsamma när de gör uppror mot sina slavägare och sin position som slav? Var det Spartacus som förespråkade våld eller var det den romerska eliten? Visst, här kommer säkert någon liberal med något sorts naivt demokratiargument, men då är frågan, var är demokratin över produktionsmedlen?

Det finns ingenting som hindrar "arbetarklassen" att rösta på V eller något ännu mer
vänstervridet parti när tillfälle ges.

Det låga antal röster som läggs på dessa partier, borde ju indikera att en stor del
av löntagarna faktiskt inte alls upplever sig särskilt förtryckta, snarare tvärtom.

Extremvänstern befolkas sannolikt av många bokstavsdiagnoser,
som bara letar efter ursäkter att få bruka våld.
Citera
2014-02-15, 00:16
  #160
Medlem
Teleskoptampong2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Nej, jag "tar avstånd" från metoder som jag inte anser vara effektiva.

Och att jaga någon med en käpp är inte misshandel.
Vad händer om den man jagar slutar springa?

Jag vet inte vad brottet skulle heta, men det är rätt irrelevant egentligen. Jag ville mest veta om du hade något principiellt emot våld mot dina meningsmotståndare. Tydligen inte.
Citera
2014-02-15, 19:10
  #161
Medlem
Denna Anna är väldigt modig måste man säga även om jag aldrig skulle rösta på hennes parti
Citera
2014-02-16, 19:56
  #162
Medlem
Dum fråga kanske men om de nu vill motarbeta henne och partiet, varför inte stå utanför lägenheten och vänta och misshandla henne? Och alla representanter för SD också?

Är det för att man inte vill åka fast för grov misshandel eller att man har så hög moral att man inte vill misshandla en ung kvinna? Eller att man är rädd för hämndaktioner?

Jag hoppas inte att AFA och likannde grupper ska göra detta utan undrar bara varför man inte gör det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback