Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2014-02-13, 12:58
Medlem
Jopsiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiller-
Jag lever själv på bidrag och har gjort i ca 1 år. Men har dock jobbat i 4 år och betalat skatt innan det. Och jag är inte bidragstagare för att parasitera, utan för att överleva. Och du ska veta att det ärkränkande att komma in och "be" om pengar varje månad. Jag tänker inte att jag lever på andra för att jag kan. Utan för ag inte har något val
Är det kränkande för en rånare att "be" om pengar också?
Citera
2014-02-13, 23:08
Bannlyst
Haha, Medans konstruerade samhällsklasser slåss mot varandra så sitter de som verkligen har makten och firar.
Istället för att hata andra människor pågrund av deras livssituation så kanske man skall förstå att dagens system eller maskin inte fungerar.
Det som behövs är en medborgarlön, Totalt nytänk och kriget mellan " klasserna " försvinner.
Ingen skall behöva arbeta om man inte vill, Och de som vill arbeta skall få göra det.
End of story
Citera
2014-05-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jopsik
Har skällt ut bidragsparasitet många gånger men de kommer alltid med samma gamla politiska argument..
Kan inhen tänka logiskt och moraliskt? Har ni ingen karaktär?
Jag skulle aldrig söka bidrag då jag tycker det är moraliskt fel att parasitera på andra.

Vad tycker ni om detta? Ovh jag menar från ett moraliskt prrspektiv, inte politiskt för det har redan diskuterats.

Det har aldrig slagit herrn att det kan finnas en anledning till att människor tvingas söka bidrag? Du har aldrig tänkt på att alla inte födds med en silversked i munnen?

Att gå på bidrag verkar inte vara något lyxigt som du fått för dig. Har läst på vissa håll att man får över 3000kr att leva för efter alla utgifter är betalda. Det är inget drägligt liv, och jag är övertygad om att de flesta som går på bidrag inte vill annat än att få ett jobb.

Och så kommer vi till jobbdelen. I takt med att allt mekaniseras så försvinner alla skitjobben. Att bara "ta ett jobb" fungerar inte längre lika bra som förr. Lägg till fluktuationen i ekonomin så har du inte längre en säker arbetsmarknad.

Jag förstår dock att du är något av en hormonstinn gröngöling som precis fått ett skitjobb på en sportbutik och känner sig viktig och att denne bär Sveriges ekonomi tillräckligt för att ha mage över att klaga på att människor lever på socialbidrag.
Citera
2014-05-27, 09:48
Medlem
Jopsiks avatar
Jag har väl rätt att klaga då det är mina pengar de tar?
Folk som klagar på att de inte får tillräckligt med bidrag är dem som blir matade med silversked, de får pengar för ingenting och har mage att klaga.
Det värsta bidraget är barnbidrag. Visst det är inte barnens fel att deras föräldrar inte sköter ekonomin men det är fortfarande moraliskt fel att parasitera på andra.
Dessutom lär barnen sig att leva på bidrag när dom får månadspeng och sedan studiebidrag och när dom blir vuxna tror dom samhället ska fortsätta ge dem månadspeng år efter år utan anledning.
Jag har aldrig fått någonting här i livet gratis.
De är dom som inte skäms för att leva på bidrag du borde skälla på, och inte mig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in