Citat:
Ursprungligen postat av
Jopsik
Har skällt ut bidragsparasitet många gånger men de kommer alltid med samma gamla politiska argument..
Kan inhen tänka logiskt och moraliskt? Har ni ingen karaktär?
Jag skulle aldrig söka bidrag då jag tycker det är moraliskt fel att parasitera på andra.
Vad tycker ni om detta? Ovh jag menar från ett moraliskt prrspektiv, inte politiskt för det har redan diskuterats.
Det har aldrig slagit herrn att det kan finnas en anledning till att människor tvingas söka bidrag? Du har aldrig tänkt på att alla inte födds med en silversked i munnen?
Att gå på bidrag verkar inte vara något lyxigt som du fått för dig. Har läst på vissa håll att man får över 3000kr att leva för efter alla utgifter är betalda. Det är inget drägligt liv, och jag är övertygad om att de flesta som går på bidrag inte vill annat än att få ett jobb.
Och så kommer vi till jobbdelen. I takt med att allt mekaniseras så försvinner alla skitjobben. Att bara "ta ett jobb" fungerar inte längre lika bra som förr. Lägg till fluktuationen i ekonomin så har du inte längre en säker arbetsmarknad.
Jag förstår dock att du är något av en hormonstinn gröngöling som precis fått ett skitjobb på en sportbutik och känner sig viktig och att denne bär Sveriges ekonomi tillräckligt för att ha mage över att klaga på att människor lever på socialbidrag.