Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-06, 21:28
  #1
Medlem
DaveGrohls avatar
När jag gick in på www.speedtest.net märkte jag att ett rött streck började flimra på skärmen. Eftersom att sidan har en slags gråskala som bakgrund så är min gissning att det har något med just den färgen att göra då den röda strecken inte alltid dyker upp på samma plats på skärmen när jag scrollar utan snarare hänger med bakgrundsbilden. Köpte skärmen för några veckor sedan men har inte märkt detta förrän idag.


Använder just nu en DVI-kabel men testade med en VGA-kabel (mha en DVI-VGA omkopplare) för att felsöka och det verkade som att problemet försvann då.

Det jag har kommit fram till är att felet förmodligen ligger i skärmens DVI-kontakt, DVI-sladden, DVI-uttaget på mitt grafikkort (föga troligt då samma uttag används när jag kör med VGA) eller skärmens förmåga att visa en viss ton av grå (inte heller särskilt troligt då den klarade av exakt samma bild genom VGA-signal).

Någon som har en aning om vad som är felet eller tips/förslag?

Edit: min skärm är en LG EA53 VQ 22"
__________________
Senast redigerad av DaveGrohl 2014-02-06 kl. 21:31.
Citera
2014-02-06, 22:58
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd? Det tror jag inte.

Köpråd - PC: Bildskärmar --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback