Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-06, 18:18
  #1
Medlem
Töjde min piercing i ballen och det gick bra till en början.
efter några dagar började hålet fukka ur, det välde ut skin från hålet så att säga, nu är det lite bråsk som bildats???

jag valde som så att återgå till storleken innan, och jag undrar om det kommer återställa sig?

Piercingen har väl fått stå ut med för mycket rörelse antar jag då precis efter töjning.


vägrar plocka ut den helt för att göra om hålet i framtiden..
Citera
2014-02-06, 18:23
  #2
Medlem
langa bild?

men töja kuken hur gör man då har inte hört talats om det men vad vet jag?
Citera
2014-02-06, 20:00
  #3
Medlem
Kryptonitens avatar
Låter allvarligt. Gå till studion där du piercade dig och hör med dom? Om det nu inte ligger till så att du piercade dig själv eller en oerfaren vän som hjälpt dig.
Citera
2014-02-06, 21:58
  #4
Medlem
Piercingen utfördes på en studio, har inte varit några komplikationer alls förens nu efter töjning.
Jag får ta o kila ner till studion så dom får ta en titt och bedöma vad som skall göras.

Jag bytte tillbaka till föregående ring för ca 4 dagar sen och jag tycker iof att det dragit ihop sig åt rätt håll men är ju självklart orolig pga att det är lite bråsk vid hålet..
Det kanske är någon här som varit med om något likande eller som vet om bråsk lägger sig?
Citera
2014-02-06, 22:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
langa bild?

men töja kuken hur gör man då har inte hört talats om det men vad vet jag?


du använder t ex en ledsticka, jag tycker det funkar smidigast (och att det rekommenderas).
Citera
2014-02-07, 02:01
  #6
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDexter
Töjde min piercing i ballen och det gick bra till en början.
efter några dagar började hålet fukka ur, det välde ut skin från hålet så att säga, nu är det lite bråsk som bildats???

jag valde som så att återgå till storleken innan, och jag undrar om det kommer återställa sig?

Piercingen har väl fått stå ut med för mycket rörelse antar jag då precis efter töjning.


vägrar plocka ut den helt för att göra om hålet i framtiden..
Nu är jag ingen hudläkare men inte fan får man brosk i kuken!

Gå ner i storlek, tvätta med koksaltlösning.
Citat:
Recept:
2dl vatten
¼ tesked havssalt (vanligt jodfritt salt kan även användas)

Koka upp vattnet och blanda i saltet. När lösningen är ljummen tar du en kompress eller bomullstuss och dränker i vätskan. Badda därefter på piercingen i 10-20 minuter, 1-2 gånger om dagen. Tänk på att dränka tussen flera gånger så värmen bibehålls och att det även är viktigt att efter behandlingen skölja området med vatten så inga saltrester finns kvar som kan torka ut huden.

Vågar man fråga hur stort du töjde? Från vilken storlek till vilken? När gjorde du piercingen ursprungligen?
Citera
2014-02-07, 18:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikazhy
Nu är jag ingen hudläkare men inte fan får man brosk i kuken!

Gå ner i storlek, tvätta med koksaltlösning.


Vågar man fråga hur stort du töjde? Från vilken storlek till vilken? När gjorde du piercingen ursprungligen?


Jag gick ner i storlek och tvättar regelbundet.
Töjde från 3,2mm till 4mm.

Piercingen gjordes för ca 5 månader sen och den var fullt läkt vid töjning.

Anledning jag tror orsakade det är att jag rör på mig väldigt mycket i arbete och att jag borde tagit det lugnare och att piercingen var väldigt spänd i hålet.

Nu är inte jag heller någon hudexpert men en förhårdnad i huden antog jag var brosk!
Idag tycker jag dock att det går åt rätt håll med återställning/läkning, och att det utvälda gått tillbaka och att "brosket" minskat betydligt.
__________________
Senast redigerad av DoktorDexter 2014-02-07 kl. 18:24. Anledning: Felstavning
Citera
2014-02-08, 20:14
  #8
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDexter
Jag gick ner i storlek och tvättar regelbundet.
Töjde från 3,2mm till 4mm.

Piercingen gjordes för ca 5 månader sen och den var fullt läkt vid töjning.

Anledning jag tror orsakade det är att jag rör på mig väldigt mycket i arbete och att jag borde tagit det lugnare och att piercingen var väldigt spänd i hålet.

Nu är inte jag heller någon hudexpert men en förhårdnad i huden antog jag var brosk!
Idag tycker jag dock att det går åt rätt håll med återställning/läkning, och att det utvälda gått tillbaka och att "brosket" minskat betydligt.
På 5 månader ska det ju ha hunnit läkt rätt bra, och 3.2 mm till 4 är inte någon överdriven töjning heller så det ska inte orsaka något, beror ju självklart på hur länge sedan det var du töjde upp till 3.2 mm också, ge det nån vecka emellan, 2-3 minst och var schysst mot kuken, gör det speciellt ont tryck inte på, att det spänner lite är lugnt, det sitter ju trots allt ett större smycke där än tidigare men det ska ju inte vara mer än så. Blod är ett stort stop tecken!
Men om det börjar bli bättre nu så vänta ut det lite till, lär ju knappast bli sämre av att du ger det mer tid
Citera
2014-02-08, 21:07
  #9
Medlem
Eniloracxs avatar
Du töjde din piercing 5 månader efter att du fått den gjort? Jag skulle bli så otroligt glad om du berättade vad piercaren sa till dig när du berättade detta.
Citera
2014-02-08, 22:21
  #10
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eniloracx
Du töjde din piercing 5 månader efter att du fått den gjort? Jag skulle bli så otroligt glad om du berättade vad piercaren sa till dig när du berättade detta.
Förmodligen sa han inte så mycket då 5 månader är en helt resonable läketid, beror ju självklart på exakt vart i kuken han satt den, det framkommer inte riktigt men.
Citera
2014-02-08, 23:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eniloracx
Du töjde din piercing 5 månader efter att du fått den gjort? Jag skulle bli så otroligt glad om du berättade vad piercaren sa till dig när du berättade detta.


Det ska jag tala om för dig du!
Att jag ska lugna ner mig ett tag att använda den.






Citat:
Ursprungligen postat av Pikazhy
Förmodligen sa han inte så mycket då 5 månader är en helt resonable läketid, beror ju självklart på exakt vart i kuken han satt den, det framkommer inte riktigt men.


Det är en PA.



Sen var det bra att jag gick tillbaka i storleken och jag får helt enkelt göra om töjningen när jag märker att det är helt återställt plus lite extra tid.

Så jag får tarelugnt med att knulla!.!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback