Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 21:39
  #193
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Precis innanför tröskeln ligger den svårt misshandlade kvinnan, som är i 50-årsåldern, i en blodpöl.

– Hjälp mig, han slår ihjäl mig, säger den svårt skadade kvinnan med svag röst enligt vittnet.

Sedan backar vittnet tillbaka från huset och går en bit bort för att ringa 112 och vänta in polisen.


http://www.expressen.se/gt/misstanks...u-med-hammare/

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5840168

http://www.alingsastidning.se/nyhet_...=ALINGS%C3%85S
Citera
2014-04-17, 22:14
  #194
Medlem
Vittnet gick alltså bort från den misshandlade kvinnan som var i ett sådant stort behov av skydd....!? Det gör verkligen ont i själen när jag läser sådant Utdelades det mer slag efter att vittnet trätt tillbaka?

Finns det bild på GM och BO?

EDIT; Hittade bild på GM
__________________
Senast redigerad av gruvjagarn 2014-04-17 kl. 22:30.
Citera
2014-05-16, 08:58
  #195
Avstängd
mypenisatraps avatar
http://www.lerumstidning.com/nyhet_v...idnamn=NYHETER

Citat:
Mördare inte psykiskt sjuk
2014-05-07: Mannen som slog ihjäl sin hustru med en hammare bedöms inte vara psykiskt sjuk, varken nu eller när mordet begicks. Det var beskedet under mordrättegångens andra dag.

Nu har rättegången mot mannen som slog ihjäl sin hustru i Gråbo tidigare i år avslutats. Under sista dagens vittnesförhör och pläderingar gavs många svar.
/
En väninna vittnar om att kvinnan inte kunde åka iväg till stan bara sådär. Och om hon var hemma hos väninnan på en fika ringde mannen upprepade gånger.
– Hur mycket frihet hade NN? undrar åklagaren.
– Inte mycket frihet i mina ögon, svarar väninnan, som också berättar att kvinnan vid flera tillfällen har sagt att hon vill lämna mannen.
/
Hon säger också att mannen ofta ringde till kvinnan när hon jobbade.
– Hon grät mycket, inte när hon arbetade med mig men med andra kollegor
– Hon var på väg hem för att hämta saker till sig själv och sina barn. Hon var rädd. Och sa att mannen hade varit psykotisk och brutal mot henne, säger socionomen
/
Enligt blod- och urinprov hade mannen inga läkemedel i blodet. Men han säger själv att han hade tagit två olika sömnmediciner kvällen innan
/
Den rättspsykiatriska undersökningen redovisades också, den visar att mannen inte har begått gärningen under allvarlig psykisk störning. Han var dock till viss del påverkad av sömnstörning.
/
Hon menar att det inte finns några förmildrande omständigheter och yrkar på fängelse i livstid eller 10-18 år.
Mannens advokat anser att det finns förmildrande omständigheter, som att han larmade ambulans och att han ska ha försökt stoppa blödningen.
/
Domstolen beslutade att mannen ska vara fortsatt häktad. Dom kommer att meddelas den 19 maj.

Inget svårt fall, en tragisk och kontrollerande man som inte tålde att kvinnan ville lämna.
Jag skulle tro att det blir 11-15 år för mord, han skall vara glad att de nya livstidsreglerna inte är beslutade.
__________________
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-05-16 kl. 09:01.
Citera
2014-05-16, 11:35
  #196
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
http://www.lerumstidning.com/nyhet_v...idnamn=NYHETER



Inget svårt fall, en tragisk och kontrollerande man som inte tålde att kvinnan ville lämna.
Jag skulle tro att det blir 11-15 år för mord, han skall vara glad att de nya livstidsreglerna inte är beslutade.

Om du tror han får 11-15 år så tror du att han mest troligt inte fått livstid om nya reglerna funnits. Det är bara när det finns försvårande omständigheter som livstid ska utdömas.
Citera
2014-05-16, 11:50
  #197
Avstängd
mypenisatraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Om du tror han får 11-15 år så tror du att han mest troligt inte fått livstid om nya reglerna funnits. Det är bara när det finns försvårande omständigheter som livstid ska utdömas.
En försvårande omständighet är att hon togs av daga i sitt hem där man skall anses fredad, samt att lidandet var onödigt utdraget (kvinnan hade puls när ambulans kom)
Som jag förstår de nya reglerna så räcker det för livstid.

Med nuvarande regler så vägs försvårande och förmildrande mot varandra på ett annat sätt.
Tex. att han ringde ambulans och var sömnrubbad.

Undviker helst metadiskussion om detta, vi får vänta till 19e, sedan skall det ju överklagas till HR och då kan vad som helst hända.

Jag jämför med Idafallet där 17 år utdelades. Men då försökte GM dölja brottet och lämnade kvar en 2-åring i sin säng till sitt öde (flera timmars väntande). 11-15 år är rimligt med dagens regler.
Citera
2014-05-19, 11:26
  #198
Medlem
16 års fängelse blev det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18911033.ab
Citera
2014-05-26, 13:26
  #199
Avstängd
mypenisatraps avatar
Här är domen:
http://www.fildirekt.se/dl/1400594965.pdf
_
Citera
2014-06-29, 21:15
  #200
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
En försvårande omständighet är att hon togs av daga i sitt hem där man skall anses fredad, samt att lidandet var onödigt utdraget (kvinnan hade puls när ambulans kom)
Som jag förstår de nya reglerna så räcker det för livstid.

Med nuvarande regler så vägs försvårande och förmildrande mot varandra på ett annat sätt.
Tex. att han ringde ambulans och var sömnrubbad.

Undviker helst metadiskussion om detta, vi får vänta till 19e, sedan skall det ju överklagas till HR och då kan vad som helst hända.

Jag jämför med Idafallet där 17 år utdelades. Men då försökte GM dölja brottet och lämnade kvar en 2-åring i sin säng till sitt öde (flera timmars väntande). 11-15 år är rimligt med dagens regler.

Det var inte vad du skrev tidigare. Då skrev du att det skulle bli mellan 11 och 15 års fängelse. Jag undviker också metadiskussioner om det inte tillför sakfrågan någonting men jag vill rekommendera dig en sak. Att du håller dig till sanningen.
Citera
2014-06-29, 21:25
  #201
Avstängd
mypenisatraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Det var inte vad du skrev tidigare. Då skrev du att det skulle bli mellan 11 och 15 års fängelse. Jag undviker också metadiskussioner om det inte tillför sakfrågan någonting men jag vill rekommendera dig en sak. Att du håller dig till sanningen.

Vad är osant?
Citera
2015-03-18, 08:01
  #202
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Aftonbladet: Polis körde hem Agnetas mördare
Citat:
Poliserna tar med sig mannen. Som protesterar. Han behöver ingen vård! Han har bara kramat sin fru!
Ändå har han redan sökt hjälp. När han nio timmar senare lyfter hammaren och slår den minst tjugo gånger mot Agnetas huvud är det kulmen på fem månaders hjälpsökande i vården.
Citera
2015-03-18, 08:40
  #203
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Aftonbladet: Polis körde hem Agnetas mördare

Typiskt AB att fronta med att det just var polisens fel. Men om man läser artikeln så försöker man ju få tvångsvård på mannen. Det tar stopp hos läkaren. Och där tar väl polisens möjligheter slut..?

Tragiskt är det, men inte blir det bättre att skuldbelägga de som ändå försökte?
Citera
2022-07-20, 17:19
  #204
Medlem
Har GM bytt namn eller har han trillat av pinnen!? Kan inte hitta honom i exempelvis ratsit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback