Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-05, 21:52
  #1
Medlem
rhoppens avatar
hej hej. Min dator freezar, fast bara om jag har ett bra grafik kort i, har jag ett dåligt så funkar det. moderkortet heter gigabyte, det är inget fel på mitt grafik kort för det funkar i andra datorer. den kan freeza när som helst, när jag spelar, är på webben eller om den bara står och är på... trode det kunde vara fel drivrutiner till grafikkortet men skaffade dem nya men det funkar inte iaf. det sjuka är att grafikkortet funkade i den datorn innan och help plötsligt började freeza och när jag bytte till ett lika bra gkort så hände samma sak men när jag bytte till ett värdelöst grafik kort så funkar det. är tacksam för svar. ha det gutt
Citera
2014-02-05, 21:56
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Härligt IT-snack, "Datan freezar"

Du menar kanske datorn? Vad är detta för dator? Märke och modell? Spec på hårdvaran?
Citera
2014-02-05, 22:08
  #3
Medlem
rhoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Härligt IT-snack, "Datan freezar"

Du menar kanske datorn? Vad är detta för dator? Märke och modell? Spec på hårdvaran?

det är gigabyte ultradurable moder kort det är typ allt jag vet jag är dålig med datorer :/
Citera
2014-02-05, 23:02
  #4
Medlem
closecuts avatar
Se till så att det "bra" grafikkortet får ström som det ska. Om nätagget är lite sunkigt och inte levererar hela tiden kan man ibland uppleva att maskinen fryser sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback