Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-11, 09:29
  #13
Medlem
Fy åt fan vilket jävla självmordsväder..
Fortfarande bosatt utanför götet. Kom på mig själv med att jag gick in på smhi.se och tittade på deras tio dygns prognos och tänkte: "Oj, på torsdagen nästa vecka så ska det bara vara halvmulet på eftermiddagen...". Det är ju för fan torsdag idag! Ska man vänta en vecka på att kanske få se lite av solen de två sista timmarna innan den går ner?!

Den här "vintern" är fan det gråaste och deppigaste jag varit med om.
Det är som att vädergudarna har fått i uppdrag att i ett modernistiskt skitkonstverk försöka manifestera begreppet depression.
Citera
2018-01-11, 09:39
  #14
Medlem
alisvenssons avatar
Sitter just nu med packad väska och väntar på transfer till flyget efter en månad i Thailand. Det är min bästa medicin på många år hur man tar sig igenom den mörkaste perioden. Jag hoppas verkligen att D vitamintilskottet kommer att räcka till den ljusa perioden börjar i Sverige.
__________________
Senast redigerad av alisvensson 2018-01-11 kl. 09:40. Anledning: Felstavning
Citera
2018-01-11, 09:45
  #15
Avstängd
Fyfan vad otroligt jobbigt det här är.

Nu ska vi ändå vara glada över att november och december varit väldigt milda. Besparat oss två månaders extrem kyla och depression. Så där tackar jag vädergudarna.

Problemet börjar nu som alltid. Svensk vinter börjar accelerera januari och februari och tyvärr kan det dröja ända tills april tills man känner skön värme. Men man får helt enkelt hålla ut återstående 20 dagarna och sen är det bara att plöja genom februari.

En sak jag märkt är att solen brukar visa sig vid halva februari och man kan känna lite av värmen från förvåren.

Men gud vad skönt det hade varit med en resa nu.
Citera
2018-01-11, 12:24
  #16
Medlem
Jag tycker om februari och mars för det är grått och mysigt, men på senare tid har jag börjat tycka om våren o sommaren. Vet inte hur jag ska ha det
Citera
2018-01-11, 14:09
  #17
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Fy åt fan vilket jävla självmordsväder..
Fortfarande bosatt utanför götet. Kom på mig själv med att jag gick in på smhi.se och tittade på deras tio dygns prognos och tänkte: "Oj, på torsdagen nästa vecka så ska det bara vara halvmulet på eftermiddagen...". Det är ju för fan torsdag idag! Ska man vänta en vecka på att kanske få se lite av solen de två sista timmarna innan den går ner?!

Den här "vintern" är fan det gråaste och deppigaste jag varit med om.
Det är som att vädergudarna har fått i uppdrag att i ett modernistiskt skitkonstverk försöka manifestera begreppet depression.

Din målande beskrivning fick mig att garva rätt bra.

Bara för det tänker jag lova dig lite sol till imorgon redan om du lovar att passa på att ta en promenad när den kommer

OnT: Att vistas ute mycket är lösningen. Det är bostaden ni är less på inte vädret
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback