• 30 254 online
  • 1 152 920 medlemmar
  • 59 645 257 inlägg
  • 1
  • 2
2014-02-05, 14:18
Medlem
Bajsfacistens avatar
Att det senaste tiden onekligen förekommit mycket tal om Ryssland och deras bögerilagar. Medialt uppmärksammade demonstrations osv. Böglobbyn vill ju inget annat än att göra OS till ett slagfält för dildosar, HIV, könsbyten, fittslickeri och rövpulande.

T.ex höjdhopparen Emma Green Tregaro målade naglarna i bögfärger. Tror ni hon skulle göra detta om det vore ett sommar-OS som låg inför dörren i Ryssland istället? Det tror inte jag.

Är det någon idrottare som tycker sig att det är så viktigt med bögfrågor och vågar stå upp för sin sak och faktiskt bojkotta OS-Sotji? Eller räcker det med att tycka att det är så hemskt och kämpa för något när man inte riskerar något?

Kommer vi få ser något hycklande i denna fråga?
2014-02-05, 14:47
Medlem
MuscleSharks avatar
Det finns många som helt klart bryr sig, men med tanke på hur det ser ut där borta så tror jag inte att det kommer bli någon Emma Gren repris.
Om det skulle hända så skulle det ju bli ett sånt jävla liv, och vem vet vad som händer.
Fast samtidigt, bra om någon står upp för något och faktiskt vågar säga vad de tycker.
2014-02-05, 17:31
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det finns många som helt klart bryr sig, men med tanke på hur det ser ut där borta så tror jag inte att det kommer bli någon Emma Gren repris.
Om det skulle hända så skulle det ju bli ett sånt jävla liv, och vem vet vad som händer.
Fast samtidigt, bra om någon står upp för något och faktiskt vågar säga vad de tycker.

Varför skulle det vara bra? Idrottarna är där för att idrotta, inte att föra fram en agenda.
Om dom vill säga vad man tycker så finns ALL tid i världen att göra det i andra fora än när
man är utvald på idrottsliga grunder.
Dessutom så kommer focus från media att hamna på fel saker, Då ska övriga idrottare
också frågas ut om vad dom tycker i frågan. Och då blir alla tvugna att komma med ett
krystat PK-svar. Jag vill inte ha ett sådant klimat under spelen.

När Emma G gjorde sitt utspel så tvingades tex, Abeba Arregavi också ha en åsikt.
Sånt här skit hatar jag
2014-02-05, 17:38
Medlem
Gaspari-s avatar
Kul att bögarna höll käft när det vankades OS i andra diktaturer och andra tveksamma demokratier (Kina exvis.) men så fort deras rätt till sodomi ifrågasätts ska det Twitter-stormas.
2014-02-06, 00:02
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Vad är Putins åsikt om de extremt homosexuella maskotar Sotji valt att använda? Lilleskutt framstår som Jan Guillou om man jämför med kaninen.
2014-02-07, 17:08
Medlem
Flyer6s avatar
Anja Pärson sa det just rätt snyggt i 3'an nu tycker jag, kortfattat: "Kan man få en förändring till det bättre genom idrotten är det väl en självklarhet att man hjälper till"

Gällde alla mänskliga rättigheter i frågan.
2014-02-07, 18:54
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Anja Pärson sa det just rätt snyggt i 3'an nu tycker jag, kortfattat: "Kan man få en förändring till det bättre genom idrotten är det väl en självklarhet att man hjälper till"

Gällde alla mänskliga rättigheter i frågan.

Jag väntar fortfarande på att någon reporter skall ställa den självklara följdfrågan till Pärson et al:

"Varför tycker du att det är så oerhört viktigt att alla i alla sammanhang vid alla tillfällen skall få sprida propaganda för homosexualitet och andra psykosexuella störningar till barn? För det är ju vad lagen du protesterar mot handlar om, ifall du inte visste det."

Man kunde tillägga:

"Är det en kränkning av 'mänskliga rättigheter' att inte få utnyttja offentliga kanaler till att tuta i barn att zoofiler är mest kreativa, koprofager är bäst på design eller att pedofiler borde kvoteras in i brandkåren - eller gäller den 'mänskliga rättigheten' bara organiserad propaganda för homofili?"

Jag lär få vänta.
2014-02-08, 07:23
Medlem
U-Figs avatar
Jag tycker inte att idrott och politik måste höra ihop. Det var bättre på de gamla grekernas tid; vapenstillestånd medan OS hölls. Efter OS avslutats började man kriga igen. (krig = politik i detta fall)
2014-02-08, 13:30
Medlem
Offerviljas avatar
Det finns såklart mycket i Ryssland som inte är bra, men den här så kallade anti-homolagen är det enligt mig verkligen inget fel på. Vad lagen säger är heller inte att det är förbjudet att böga med varandra, bara att man inte får sprida propaganda om det till barn och ungdomar. Vad är det som är så himla sjukt och konstigt med det?

Vi svenskar och andra västerlänningar är idag på många sätt ett perverst folk som hjärntvättats till att nästan tycka att det är normalt att bli sexuellt upphetsad av en ost, farfars gamla hatt eller en död grävling.
2014-02-08, 14:34
Medlem
Flyer6s avatar
Jag undrar dock vad som anses vara att propagera för homosexualitet för minderåriga?
Är det att dessa par inte får "hålla på" som ett hetro par på gatan eller vad innebär det egentligen?
2014-02-08, 15:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Jag undrar dock vad som anses vara att propagera för homosexualitet för minderåriga?
Är det att dessa par inte får "hålla på" som ett hetro par på gatan eller vad innebär det egentligen?
Dom fick ju plocka bort vissa scener ur en film om den klassiska kompositören Tchaikovskij(?) eftersom dom visade att han var bög.

Uppenbart propaganda för minderåriga där ju. Alla 12-åringar flockas ju såklart runt en film om honom...
2014-02-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Dom fick ju plocka bort vissa scener ur en film om den klassiska kompositören Tchaikovskij(?) eftersom dom visade att han var bög.

Uppenbart propaganda för minderåriga där ju. Alla 12-åringar flockas ju såklart runt en film om honom...

Alltid lika kul med dessa yttrandefrihetsförkämpar på Flashback som hyllar censurlagar...
  • 1
  • 2