Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-04, 21:26
  #1
Medlem
hejsan!
Jag är en 20 årig tjej som om mindre en än vecka ska flytta ner till Gran canaria, playa del ingles, för att har fått jobb där. Jag undrar om någon har några tips på ett relativt billigt boende (rum, hotell, lägenhet, vad som helst) som man kan hyra de första veckorna tills man hittar något annat ?
glad för alla tips och ideer!
Citera
2014-02-04, 22:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolibompafreak
hejsan!
Jag är en 20 årig tjej som om mindre en än vecka ska flytta ner till Gran canaria, playa del ingles, för att har fått jobb där. Jag undrar om någon har några tips på ett relativt billigt boende (rum, hotell, lägenhet, vad som helst) som man kan hyra de första veckorna tills man hittar något annat ?
glad för alla tips och ideer!


Kul , gjorde jag med när jag var 20 , har inga bra tips om boende -de är för gamla men ett tips som håller är -sök i utkanterna, via kontakt på jobbet osv. Mitt i gröten är dyrare -tänk på bussen som går ända till Puerto Rico ofta .Om du väljer nåt utanför är det inga problem att pendla-Vad ska du göra ?

Hostel är billigare än hotell.
__________________
Senast redigerad av Zigga 2014-02-04 kl. 22:34.
Citera
2014-02-04, 23:43
  #3
Medlem
Tack för tipset isf, alltid bra med något. Jo märks gansk tydliga prisskillnader, behöver ju bara något enkelt nu i början sedan ska jag söka vidare på plats ist.
Citera
2014-02-06, 00:54
  #4
Medlem
Nilo verkar många bo på! Annars kallat apartamentos salamanca. Skabbigt lägenhetsområde men sjujäkla sköna människor & mycket festande. Las Olas verkar också populärt, men säkerligen dyrare? Vi kanske ses där nere om jag lyckas få tag på jobb i Mars
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2312385

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback