Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-04, 12:26
  #1
Medlem
Guten tag!

Om någon Mod tycker denna tråd ligger fel så får du mer än gärna flytta den till rätt destination!


Lite OT:
Först och främst ska jag poängtera att de Rökmixar som finns idag INTE är Spice, det är KOPIOR.
Original Spice/Spice Gold innehöll bla en cannabinod som hette JWH-018, som var mer potent men bra mycket mindre skadlig än dagens varianter. Saknaden av denna substans är stor
Källa från Wiki men vafan, LÄS http://en.wikipedia.org/wiki/JWH-018



MEN Såg detta på nyheterna imorse. Det har tydligen ökat med "spice"-bruk i blekinge och alkoholen har minskat. De har ju svarat på sin egen fråga "Spice ökat, alkohol minskat". Sen har man inte räknat med mörkertalet..

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/po...gdomar-2540499

http://polisen.se/Blekinge/Aktuellt/...nar-for-Spice/


Så varför i hela fridens namn använder människor i Sverige dessa preparat:
1. MAN VILL BLI BÄNG! (Ofc)

2. Inget utslag på drogtest (om man inte letar efter specifik cannabinod/er)

3. Lättillgängligt.

4. Använder det istället för Cannabis för man inte vill bli stämplad som dödsknarkare.

5. Dom som brukat droger men blivit påkomna och måste lämna div drogtest för att bevisa sin drogfrihet kan använda det så länge för bli stämplad som nykter, sen är det bara att köra igång sin gamla substans igen tills man åker fast igen. (Egen erfarenhet)



Förstår mig inte på svenska systemet.. Istället för att inse att människor vill knarka och kommer göra det vilket fall som. Men ändå gör man inget åt saken utan bara slänger mer och mer skattepengar på framgångsrika åtgärdsplaner (<-Sarkasm)

Staten har gjort oss som använder droger till ännu smartare individer för vi vill knarka men det får vi inte av rättssystemet, vilket resulterar i diverse Smartdrugs. Kampen mot Cannabis är ett bisarrt sätt att slösa skattepengar. Det finns en anledning varför man börjat producera/sälja Smartdrugs, för att överlista rättssystemet och självfallet tjäna pengar på systemets misstag (Man utnyttjar en sårbarhet, Exploit)

Diskussion:
  • Hade det varit lika stort antal som brukat Syntetiska Cannabinoder idag om Cannabis hade varit avkriminaliserat/legaliserat innan introduceringen av Spice (2007?)

  • Varför låter staten detta fortsätta när en legalisering av Cannabis hade minskat efterfrågan av denna miserabla produkt?

Ajja, peace & love från en angry svensson
__________________
Senast redigerad av Mycketbrafroga 2014-02-04 kl. 12:33.
Citera
2014-02-04, 12:36
  #2
Medlem
Flaggeds avatar
Skojjar du? Polisen har ju multistickor för spice ~
Citera
2014-02-04, 12:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flagged
Skojjar du? Polisen har ju multistickor för spice ~


Hahaha ja, men de kan inte köpa in nya hela tiden, men molekylära strukturer på SC förändras, därav förblir den oupptäckt dvs legal.
Citera
2014-02-04, 12:44
  #4
Medlem
Nu ar jag inte rökt dessa spicekopior och inte spice original för den delen heller.
Ot:
Det var ett öga på spiceorginalet va?

Ont:
Jag tror inte många hade rökt ''spice'' om CB var lagligt. Dom som röker spice är personer som vill bli höga
Men som inte vill åka fast och få prickar och domar i sitt CV.

Jag har ingen bra koll på nya spice men det verkar som om det är ganska farligt.
En kompis rökte ''spice'' Han vill inte göra om det.
Skillnaden mellan CB och ''spice'' är jävligt stor sade han.

Han var helt klar i huvudet men korkad.
Dom som säger att man blir korkad av CB bör läsa på om ''spice''
Farligare och som jag har förstått det inte några positiva hälsoeffekter.

Man måste se över svensk drogpolitik och förstå att droganvändning inte går att stoppa, dvs om det inte blir sjuka jävla straff för droganvändning.

Fokus ligger helt fel idag, Polisen tar rökarna inte försäljare och leverantörer.
Vi behandla symptomen men inte orsaken, Precis som med allt annat i västvärlden.
Citera
2014-02-04, 13:05
  #5
Medlem
nikerunnings avatar
Jag har provat spice en gång, verkligen en obehaglig känsla: kallsvettades och var allmänt skev i huet, fuck det! Jag tror med all säkerhet att om ci hade legaliserat den så hade Spice inte funnits på marknaden då cannabis är the real deal och oftast vill folk ha det! För övrigt, vem fan vill fylla deras lungor med kemikalier? (Sorry alla rökare)

Staten legaliserar ej på grund av alla som är emot det, och för att "Jag rökar gräs" låter jävligt mycket mer nedlåtande än "jag dricker alkohol". Dock så tror jag att legalisering är på full gång! Filmer, 420 kultur, Hollywood, barack Obama är några faktorer som verkligen öppnar upp de trångsyntas bild av cannabis. Som alla vet så är allt folk på högre sitsar såsom chefer, regeringsmän och dylikt pack så blinda för det allmänna intresset och logik, de vill enbart ha para. Därför kunde de (i mina ögon) inte bry sig mindre om oss.
Citera
2014-02-04, 13:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycketbrafroga

  • Hade det varit lika stort antal som brukat Syntetiska Cannabinoder idag om Cannabis hade varit avkriminaliserat/legaliserat innan introduceringen av Spice (2007?)

  • Varför låter staten detta fortsätta när en legalisering av Cannabis hade minskat efterfrågan av denna miserabla produkt?


Spice är för jävligt, det ÄR en dödsdrog.

1:
För vanliga människor som inte har behov av spice skulle såklart vända sig till det äkta alternativet cannabis och inte Spice. Idag köper många spice då de inte vill bryta mot lagen och ses som en kriminell och pundare.
Beroende på hur stigmatiserat det hade varit fast det är avkriminaliserat/legaliserat, urinprover skulle antagligen fortfarande att tas och man skulle ändå ses som en pundare till en början.
Unga personer som inte har åldern inne att köpa cb skulle antagligen se spice som ett alternativ. Samt att om priserna skulle vara såpass höga att det inte skulle vara lönt att köpa cannabis så köper man spice för en bråkdel av den summan.
Men efterfrågan av Spice hade minskat extremt mkt såklart, så marknaden för det skulle till slut att tina bort.

2:
Eftersom att våra ministrar inom området är antingen mutade/korrupta (och dåligt eller inte alls pålästa, bl.a Beatrice Ask, Maria Larsson), eller/och är de fortfarande påverkade av propagandan från när de var unga.
Tusen miljarder kronor används årligen för korruption inom EU, och det är naivt att tro att en del av denna summan inte används inom detta område. Dock är det tyvärr väldigt svårt att bevisa.

Det finns många anledningar att inte lätta på lagarna ang cannabis när man sitter på makten. Och det tror jag att de flesta kan räkna ut. Spice har inte samma egenskaper som CB/hampa har så flera industrier och företag är inte hotade av Spice.
Citera
2014-02-04, 14:33
  #7
Medlem
vänta va?? sen när har cannabisrökare blivit stämplade som dödsknarkare? jag känner många som kan röka en jäfel bara någon gång ibland och inte varje dag eller ens varje helg. och skitsnacket om att cannabis är en gateway drog är just det. Jag ser snarare dom som tar tyngre droger som man inte ska vara oförsiktig med som "dödsknarkare".
Citera
2014-02-04, 15:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodComplex
vänta va?? sen när har cannabisrökare blivit stämplade som dödsknarkare?

Sedan, typ, 70-talet i Sverige.
Citera
2014-02-04, 15:49
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodComplex
vänta va?? sen när har cannabisrökare blivit stämplade som dödsknarkare? jag känner många som kan röka en jäfel bara någon gång ibland och inte varje dag eller ens varje helg. och skitsnacket om att cannabis är en gateway drog är just det. Jag ser snarare dom som tar tyngre droger som man inte ska vara oförsiktig med som "dödsknarkare".
Kanske inte av dig men av samhället i stort.
Citera
2014-02-04, 16:33
  #10
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodComplex
vänta va?? sen när har cannabisrökare blivit stämplade som dödsknarkare? jag känner många som kan röka en jäfel bara någon gång ibland och inte varje dag eller ens varje helg. och skitsnacket om att cannabis är en gateway drog är just det. Jag ser snarare dom som tar tyngre droger som man inte ska vara oförsiktig med som "dödsknarkare".
Det finns också en möjlighet att uttalandet om dödsknarkare innehåller en gnutta ironi.
Citera
2014-02-04, 19:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta

Tusen miljarder kronor används årligen för korruption inom EU, och det är naivt att tro att en del av denna summan inte används inom detta område. Dock är det tyvärr väldigt svårt att bevisa.

Såg en dokumentär igår som nämnde att EU har lagt ut 10 miljoner Euro för att man ska ta bort miljontals plantor som växer bland berg någonstans i Indien. Alltså poliser åker dit och hugger ner så mycket som möjligt. Det är löjligt.
Citera
2014-02-04, 19:51
  #12
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Narkotikapolitik
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback