Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-04, 02:22
  #1
Medlem
Många sympatiserar med de "stackars" uteliggarna som sover i sovsäckar och tigger om pengar. Dessa uteliggare är inga riktiga uteliggare, de tillhör kriminella ligor. De har sådär 10 personer utplacerade längs gröna och röda linjen i stockholm och detas mål är att samla in så mycket pengar som möjligt. Vissa gör det frivilligt , andra har blivit dittvingade, spelar egentligen ingen roll , det här måste ändå få ett slut! Förbjud tiggeri i sverige!!!
Citera
2014-02-04, 02:29
  #2
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargaretThatcher
Många sympatiserar med de "stackars" uteliggarna som sover i sovsäckar och tigger om pengar. Dessa uteliggare är inga riktiga uteliggare, de tillhör kriminella ligor. De har sådär 10 personer utplacerade längs gröna och röda linjen i stockholm och detas mål är att samla in så mycket pengar som möjligt. Vissa gör det frivilligt , andra har blivit dittvingade, spelar egentligen ingen roll , det här måste ändå få ett slut! Förbjud tiggeri i sverige!!!
Är det dom rumänska zigenarna du tänker på?
Citera
2014-02-04, 02:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Är det dom rumänska zigenarna du tänker på?
Blandat, det är dem också, men även äldre män med skandinaviskt utseende.
Citera
2014-02-04, 02:52
  #4
Medlem
Lite källor:
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...-av-kriminella
http://mobil.dn.se/sthlm/fragor-och-...a-i-stockholm/
http://mobil.dn.se/sthlm/aklagaren-o...anniskohandel/
http://www.lansstyrelsen.se/stockhol...del.pdf#page31
http://mobil.dn.se/nyheter/chattarki...t-i-stockholm/
http://mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid...p%3Bnew%3Dtrue
http://touch.metro.se/nyheter/tiggar...lh!02_5413-57/
__________________
Senast redigerad av MargaretThatcher 2014-02-04 kl. 03:06.
Citera
2014-02-04, 03:05
  #5
Medlem
TheBoots avatar
Att förbjuda tiggeri är fel väg att gå. Det finns gott om tiggare i Sverige som faktiskt är i nöd. Bättre att polisen och socialtjänsten lägger resurser på att utreda det här ordentligt.
Citera
2014-02-04, 03:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Att förbjuda tiggeri är fel väg att gå. Det finns gott om tiggare i Sverige som faktiskt är i nöd. Bättre att polisen och socialtjänsten lägger resurser på att utreda det här ordentligt.
Du tänker på alkisarna och situationstockholmtyperna... De tigger inte om pengar de är bara hemlösa.
Citera
2014-02-04, 03:13
  #7
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Att förbjuda tiggeri är fel väg att gå. Det finns gott om tiggare i Sverige som faktiskt är i nöd. Bättre att polisen och socialtjänsten lägger resurser på att utreda det här ordentligt.

Varför då?
Vi kan inte vara hela värdens socialtjänst och ta hand om varenda tiggare som kommer från andra länder. Det är deras val att komma hit så då får dom ta och försörja sig själva också.
Citera
2014-02-04, 03:23
  #8
Medlem
På en annan tråd som heter: " Synd om romer som blir "hemlösa" ?"
Skrev jag vad jag observerade idag:
Idag tex när jag var påväg hem såg jag två män som hade betalat SJ-biljetter, åkt med samma tåg som mig, dyra jackor, dem två , gick till en hobbybutik i närheten, köpte papper och penna, skrev " I'm hungry" på dem , ställde sig där de gick en massa folk och stirrade ner en. Otäcka typer. Skyndade snabbt förbi, såg att en av dem försökte ta något från en halvöppen väska av en förbipasserande, men han var för långsam och hon märkte...
Citera
2014-02-04, 03:32
  #9
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargaretThatcher
Du tänker på alkisarna och situationstockholmtyperna... De tigger inte om pengar de är bara hemlösa.


Nu bor jag inte i Stockholm så jag vet inte vad som gäller där. Men jag tror inte att du kan svara för hur det ser ut i resten av landet. Där jag bor ser jag tiggare från i princip alla kulturer, även många svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Varför då?
Vi kan inte vara hela värdens socialtjänst och ta hand om varenda tiggare som kommer från andra länder. Det är deras val att komma hit så då får dom ta och försörja sig själva också.

Citera den del där jag skrev någon om från andra länder, tack. Jag håller med dig, men att kriminalisera tiggeri låter ändå helt vansinnigt. Ska man förbjuda hela bankväsendet också bara för att det är korrupt som fan?
Citera
2014-02-04, 03:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Nu bor jag inte i Stockholm så jag vet inte vad som gäller där. Men jag tror inte att du kan svara för hur det ser ut i resten av landet. Där jag bor ser jag tiggare från i princip alla kulturer, även många svenskar.



Citera den del där jag skrev någon om från andra länder, tack. Jag håller med dig, men att kriminalisera tiggeri låter ändå helt vansinnigt. Ska man förbjuda hela bankväsendet också bara för att det är korrupt som fan?
Ja. Och har jag sagt att det bara är utlänningar som tigger? Nej. De du pratar om tigger oftast inte, kan hända att dem frågar ibland. Utan jag menar de som tillhör ett kriminellt nätverk, och det är
många. Dessutom kan vanliga hemlösa dras in i det här nätverket om vi inte får stopp på det. Som de flesta vet, gör svensk polis väldigt lite och de ingriper inte förrän det blir riktigt allvarligt. Därför tycker jag att man ska förbjuda tiggeri, det är det enda sättet att få polisen att jobba.
Citera
2014-02-04, 04:01
  #11
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargaretThatcher
Ja. Och har jag sagt att det bara är utlänningar som tigger? Nej. De du pratar om tigger oftast inte, kan hända att dem frågar ibland. Utan jag menar de som tillhör ett kriminellt nätverk, och det är
många. Dessutom kan vanliga hemlösa dras in i det här nätverket om vi inte får stopp på det. Som de flesta vet, gör svensk polis väldigt lite och de ingriper inte förrän det blir riktigt allvarligt. Därför tycker jag att man ska förbjuda tiggeri, det är det enda sättet att få polisen att jobba.

Kul att du fortfarande utgår ifrån att du kan svara för hela landet bara för att du bor i Sthlm. Typiskt Stockholmare att tro att de bor i centrum av universum. Jaja, so what? Jag tror inte att du bryr dig ett dugg om vanliga hemlösa eftersom du vill ta ifrån dem deras levebröd.
Citera
2014-02-04, 04:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Kul att du fortfarande utgår ifrån att du kan svara för hela landet bara för att du bor i Sthlm. Typiskt Stockholmare att tro att de bor i centrum av universum. Jaja, so what? Jag tror inte att du bryr dig ett dugg om vanliga hemlösa eftersom du vill ta ifrån dem deras levebröd.
Vem sa att jag bor i stockholm?
Ingen. Jag har däremot varit där. Jag pendlar mycket.
Dessutom, vad fan har du gjort för att de hemlösa ska få en bättre tillvaro? Jag har faktiskt hjälp några hemlösa att få tak över huvudet och mat när det var -30 ute.
__________________
Senast redigerad av MargaretThatcher 2014-02-04 kl. 04:08.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback