Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-18, 22:22
  #217
Medlem
JosefSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och cyniskt nog, helt iskallt. Bara drygt 40 kommentarer mot över flera hundra när det handlar sånt som folk verkligen vill diskutera.

Det är dags att ge upp SVT Debatt som ett ställe att vädra åsikter. De fyra flickorna och deras chefer har strypt den öppna debatten exakt som dom tänkt sig.

Detta påminner mig om Newsmill.
Fina ord om en öppen debatt.

Men när verkligheten slår till och när någon tar sig tiden att lyfta på diverse stenar så ser vi alltid samma sak. En massa inkvoterade grindvakter med dom rätta åsikterna som istället stryper den fria debatten. Totalt vettskrämda när dom ser sin lilla värld blir totalt krossade av vanligt folk som har tagit modet till sig att ifrågasätta deras vansinne.
Lämna bara SVT Debatt åt sitt öde.

Deras "debattsida" har återigen bara gett oss kritiska röster rätt. Dom har en politiskt agenda.
Citera
2014-03-19, 06:15
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
På tal om "lika" och "lika", ur det svar du erhöll från SVT Debatt:



Hur ser detta journalistiska och ajour-upprätthållande likande ut för redaktörerna? Hålls balansen--går det att finna likes utanför typsika vänsterintressen? SD-iriksdagen ja tack eller hemskare? Bort med pensionärsskatten? Stoppa vindkraftsutbyggnaden? Många, några--en?


Hahaha, ja det är så hon skrev, säger man så? Har inte facebook själv men man säger väl "gilla" inte "lika" va fan är det?! "lajka"...dessutom så är det ju felstavat i så fall "like" möjligtvis..
Citera
2014-03-19, 06:20
  #219
Medlem
Bifogar mitt andra e-mail och hennes svar. Som nån tidigare skrev så lär man ju inte få något erkännande utan att det endast är "journalistiskt" etc, etc

Mitt e-mail:
Hej och tack för ditt svar,

Det är något som inte stämmer dock. Dennna Marina stödjer och gör ju
insamlingar -hon är INTE opartisk, så dina förklaringar köper jag
inte!
Hon stödjer dessa vänsteråsikter, du kan ju själv läsa vad hon skrivit
som jag bifogat och det är INTE någon som bara "vill visa att debatt
finns"!
Hon är väl engagerad i vänster åsikter och stödjer dem. Man vet ju att
ni inte är opartiska, så det är ju ingen direkt hemlighet det märks i
debatt fältet och hur ni ställer frågor om "källhänvisningar" och
kräver fler trots att ni redan fått en.

Hon vill även i så många inlägg som möjligt göra klart att hon är
"dialogredaktör" så det är ren "raggning". Det är dessutom konstigt
att ni försöker ragga "kunder" från dessa sidor, där det handlar om
insamling till illegala etc?

Det är heller inte från något "SVT Debatt " konto utan privata kontot
där hon "gillar" dessa extremistgrupper -man behöver ju inte "gilla"
dem för att läsa på deras sida eller?! (Har inte facebook dyngan själv
så jag vet inte hur det funkar kan jag dock tillägga".

Du kan själv gå in på Flashback där flera skärmdumpar på hennes inlägg
och initiativ finns.

Om majoriteten på en debatt inte stödjer artikelförfattarens åsikter,
så tyder ju det på att han har fel..?

Dock så kan jag ju instämma i att det är ju roligare om folk käftar
emot, dock så klarar ju inte vänsterfolk det utan kommer med sin
vanliga rappakalja med "rasism" som inte ens har med saken att göra.

En annan sak -Såg ni försöker "minska trovärdigheten" hos den som
skriver det är tex "Det är alltid bättre med själva huvudkällan, sedan
är det ju upp till dig hur trovärdig du vill vara" -dålig stil tycker
jag och en taktik -så visst märks det att ni sympatiserar med vänster
hållet!

Med Vänlig Hälsning"


Och här är svaret:

Hej igen!
Att följa sidor och gå med i grupper på Facebook är i många fall ett sätt för journalister att följa diskussionerna. I andra fall kan det vara nödvändigt för att göra inlägg - till exempel då dialogredaktören efterlyser debattörer från olika håll. Som jag skrev i mitt förra mail så arbetar våra dialogredaktörer aktivt för att få in debattörer både till artiklar och numera även kommentarsfälten. Det gör vi för att vi strävar mot balanserade kommentarsfält med en debatt där fler sidor kommer till tals.

Vi skulle gärna vilja att precis alla gick in i våra kommentarsfält och debatterade, men så är inte fallet i nuläget. Därför går det inte att utgå från att en artikelförfattare har fel bara för att majoriteten i kommentarsfältet tycker det. Det kan lika gärna betyda att de som tycker annorlunda inte ger sig in i debatten av olika anledningar. Det är den snedfördelningen vi försöker förändra.
/Josefin Ziegler"

Ja ni får avgöra själva, på ett sätt förstår jag att man letar på olika sidor men det kan ju lätt sägas att i Marinas fall så stödjer hon dessa vänsteråsikter och dess galenskaper och det märks ju att debatt gör det också..
__________________
Senast redigerad av Michael-Short 2014-03-19 kl. 06:22.
Citera
2014-03-19, 10:29
  #220
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-Short
Hahaha, ja det är så hon skrev, säger man så? Har inte facebook själv men man säger väl "gilla" inte "lika" va fan är det?! "lajka"...dessutom så är det ju felstavat i så fall "like" möjligtvis..

Nu var jag jtämligen slut i skallen när jag skrev inlägget och menade inte alls att raljera om facebooktermerna. Det blev lite fel. Jag kan knappt termerna själv eftersom jag inte heller har facebook. Däremot avsåg jag väl halvt raljera, halvt resa en frågeställning kring Marina och redaktörernas gillande på facebook, enligt deras egen utsago i journalistiska syften. Då borde de ju, som annan debattör här i tråden påpekar, också ha SvP, Skånepartiet, och allt möjligt annat i sina gillalistor och inte bara typiska vänsteraktivstgrejor. De som har facebook kan väl enkelt syna hur det står till med den saken.

Ser f.ö. i ditt senaste svar från Marina att SVT och debattredaktörer är öppna med sin målmedvetet att styra kommentarsfälten i önskad riktning även om det går trögt för dem. I det här gänget råder uppenbarligen inte någon kognintiv dissonans mellan de åsiktsriktningar de tar del av i sin journalist-/aktivistvardag och de som de stöter på utanför. De vet hur landet ligger. Det gäller att aktivt och målmedvetet hålla uppe fasaden om att de rätta värdena också är de vanliga och att övriga värden är för samhällets avvikare.

Det går som sagt trögt för dem, speciellt när SVT debatts forna elitgarde av genusfeminister bojkottar. Så här kan det ju inte få hålla på nåt mycket längre. Erfarenheten visar att när MSM inte får som de vill i kommentarsfälten så sker något med dem. Här går det uppenbarligen inte som de vill trots enorma insatser att försöka manipulera dithän. Snart blir det nog gammal hederlig högerrepression med lås och bom när vänsteristiskt--och dyrt!-- pillande med verklighetsuppfattningar inte fungerar.
__________________
Senast redigerad av Hyfundan 2014-03-19 kl. 10:34.
Citera
2014-03-19, 11:32
  #221
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Ser f.ö. i ditt senaste svar från Marina att SVT och debattredaktörer är öppna med sin målmedvetet att styra kommentarsfälten i önskad riktning även om det går trögt för dem. I det här gänget råder uppenbarligen inte någon kognintiv dissonans mellan de åsiktsriktningar de tar del av i sin journalist-/aktivistvardag och de som de stöter på utanför. De vet hur landet ligger. Det gäller att aktivt och målmedvetet hålla uppe fasaden om att de rätta värdena också är de vanliga och att övriga värden är för samhällets avviker.

Ja, att arbeta med folkfostran kräver sin man - förlåt, kvinna. Vill bara påpeka att det inte är Marina själv som svarat utan hennes projektführerin Josefin Ziegler (tidigare redaktionschef på TV4 Sverige och Nyhetsbolaget Sverige AB).


Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Det går som sagt trögt för dem, speciellt när SVT debatts forna elitgarde av genusfeminister bojkottar. Så här kan det ju inte få hålla på nåt mycket längre. Erfarenheten visar att när MSM inte får som de vill i kommentarsfälten så sker något med dem. Här går det uppenbarligen inte som de vill trots enorma insatser att försöka manipulera dithän. Snart blir det nog gammal hederlig högerrepression med lås och bom när vänsteristiskt--och dyrt!-- pillande med verklighetsuppfattningar inte fungerar.

Alternativet är ju att fylla på med allt mer ljumma och ointressanta debattartiklar (för alla utom de närmast sörjande) så som vi sett senaste tiden:

"Min nätidentitet kapades av en bedragare" - 12 kommentarer.
"Jag kommer sakna Horner och hans verbala pensel" - 6 kommentarer.
"Ulf Ekman ger kraft åt konservativa katoliker" - 13 kommentarer.
"Vi borde vara stolta över våra soldater" - 1 kommentar (borttagen).
"Vi måste hedra och värdesätta de modiga utrikesreportrarna" - 7 kommentarer.

Men då självdör ju naturligtvis hela skiten.

Det skall bli intressant att se om debattredaktionen upprepar sitt trick nästa helg med att publicera något medborgarna som betalar deras löner gärna vill argumentera mot och diskutera - utan att ge dem möjlighet.
Citera
2014-03-19, 12:05
  #222
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Ja, att arbeta med folkfostran kräver sin man - förlåt, kvinna. Vill bara påpeka att det inte är Marina själv som svarat utan hennes projektführerin Josefin Ziegler (tidigare redaktionschef på TV4 Sverige och Nyhetsbolaget Sverige AB).

Så klart. Det gör inte det hela mindre graverande för SVT.
Citera
2014-03-19, 19:27
  #223
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-Short
Bifogar mitt andra e-mail och hennes svar. Som nån tidigare skrev så lär man ju inte få något erkännande utan att det endast är "journalistiskt" etc, etc
Förslag på ytterligare fråga till dem:
-Går de in på forum, facebook-sidor mm för olika högerextrema grupper för att få med t ex nazister att kommentera inlägg om nazism?
Citera
2014-03-21, 07:42
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Förslag på ytterligare fråga till dem:
-Går de in på forum, facebook-sidor mm för olika högerextrema grupper för att få med t ex nazister att kommentera inlägg om nazism?


Ja det kan man ju undra... Såg inte att hon "gillade" Avpixlat, det borde hon väl göra då också...


Så den där Ziegler var på Tv4 förut... Propagandan sprider sig och de gör nya karriärer och drar med sig sina åsikter vidare in på nästa...
Citera
2014-03-21, 20:23
  #225
Medlem
TransitGlorias avatar
Såg att debattredaktören börjat lägga in anonyma inlägg för att "bredda debatten", förresten!

I artikeln "Därför protesterade vi mot mixade simundervisning" där en förälder kände sig tvungen att skriva ett försvarstal efter att rasiststämpeln börjat vina i media - http://debatt.svt.se/2014/03/21/darf...mundervisning/

Citat:
Ursprungligen postat av SVT Debatt
Fråga från en Facebookanvändare: Ok, men varför är det bara barn från Sjuntorpskolan som kännde sig otrygga?
/dialogredaktören

"En Facebookanvändare" som inte behövde anstränga sig att använda disquskonto för att vara med i debatten, och som vid en titt på Debatts Facebooksida heter Melisa Milak. Melisa tycks vara precis den sortens människa Marina efterfrågar i den fria och inte alls styrda debatten. Hon retweetar flitigt Sveriges Kvinnolobby, Sara Abdollahi, Negra Efendic, Vänsterpartiet… https://twitter.com/melisa_milak


Och från Facebookgruppen RadioGBG om en artikel i GP skriven av Marina Ferhatovic innan hon började på SVT Debatt:

Citat:
Ursprungligen postat av Melisa Milak
Nasa Marina Ferhatović se izborila da jo danu da napise! Sram bilo ove svede, nece ni da spomenu.

Översättning: "Vår egen Marina Ferhatovic kämpade sig till att få skriva om detta! De där svenskarna borde skämmas, de ville inte ens nämna det."

(Med naš/vår egen menas i det här sammanhanget bosnier.)

https://www.facebook.com/permalink.p...51652631509448

Artikeln i fråga, för den som orkar...
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.1...av-politikerna

Marina, kan du inte be Melisa skaffa disquskonto och debattera själv? Det känns litet fel att en moderator med makt att godtyckligt plocka bort inlägg skall föra hennes talan. Jag förstår att det är litet speciellt eftersom ni båda är bosnier men det blir så mycket bättre om vi lämnar korruptionen och den etniska nepotismen från balkan bakom oss. Jag som serb gör det, då borde väl du också kunna?
Citera
2014-03-21, 20:53
  #226
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Såg att debattredaktören börjat lägga in anonyma inlägg för att "bredda debatten", förresten!

.................................................. .................................................. .................................

Marina, kan du inte be Melisa skaffa disquskonto och debattera själv? Det känns litet fel att en moderator med makt att godtyckligt plocka bort inlägg skall föra hennes talan. Jag förstår att det är litet speciellt eftersom ni båda är bosnier men det blir så mycket bättre om vi lämnar korruptionen och den etniska nepotismen från balkan bakom oss. Jag som serb gör det, då borde väl du också kunna?

Suck... Ja, det var ju märkligt vilken person som fick tillfälle att uttala sig utan att behöva skaffa konto.

Marinas bosniska slagsida ter sig lite märklig då nationalism och vurmande för egen kultur är oerhört icke-pk inom dessa led - eller det kanske bara gäller svensk kultur?
Citera
2014-03-21, 21:33
  #227
Medlem
Celerons avatar
Fortsatt intressanta fakta i tråden.

Om jag nu förstått det rätt. Om man skulle vilja publicera en artikel på svt debatt och man samtidigt vill vara säker på att den inte "riskerar att den bli emotsagd av besvärliga kommentarer", så ska man alltså se till att den blir publicerad under en helg ??.
Citera
2014-03-22, 11:40
  #228
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Fortsatt intressanta fakta i tråden.

Om jag nu förstått det rätt. Om man skulle vilja publicera en artikel på svt debatt och man samtidigt vill vara säker på att den inte "riskerar att den bli emotsagd av besvärliga kommentarer", så ska man alltså se till att den blir publicerad under en helg ??.

Tja, det ska bli spännande att se om helgens första artikel blir öppen för kommentering:

http://debatt.svt.se/2014/03/22/att-...-och-kostsamt/

Några höjdpunkter:

"Sedan mars 2012 har Fristads Folkhögskola bedrivit SFI med egen examensrätt. "

"...de nyanlända är mycket måna om att få lära sig svenska och integreras i det svenska samhället, varför de tar sig igenom SFI på kortare tid. "

" Vi bedriver en mycket bra och samhällsintegrerande SFI-undervisning på vår skola där våra deltagare integreras i den övriga skolverksamheten och får stora möjligheter att praktisera sitt språk i en naturlig miljö."

"De flyktingar som redan påbörjat sina SFI-studier hos oss (några kommer snart att vara färdiga med sin SFI och redo att gå vidare), kommer de att få avsluta eller kommer Migrationsverket att ta dem ur undervisningen för att sitta och vänta på en kommunplacering? De kommer då att tappa de svenskkunskaper de tillgodogjort sig under den här tiden och få börja om."

Texten väcker onekligen en del frågor om verksamheten...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback