2005-07-29, 23:04
Medlem
Köpte en DVD med "Spike Jonze" samlade verk som verkar jäkligt läcker. Nu när jag stoppade den i datorn (jag har ingen fristående spelare) visar det sig att den tillhör region 1. DatorDVDspelare brukar ju som bekant gå att ändra ett bestämt antal gånger mellan regionerna, och sen skall den enl uppgift "stanna" i den sist valda regionen och inte gå att ändra nå mer.
Är detta ett ofrånkomligt faktum? Eller med andra ord; kan man "göra sin DVDspelare regionsfri"?
Är det också ett problem att skivan tydligen är NTSC?
Citera
2005-07-29, 23:41
Medlem
Nidstangs avatar
Testa Regionkiller den är gratis.
Citera
2005-07-30, 01:40
Medlem
tack .... ändrar den på själva driven permanent så att säga (icke troligt), eller ligger den som ett lager mellan spelarmjukvaran och driven ?

Förresten, jag antar att man inte kan spela upp en NTSC-DVD på en PAL-TV ? eller hänger det på DVDspelaren?
Citera
2005-07-30, 03:34
Medlem
Stiffmeisters avatar
Jag tror att datorn skickar pal signaler iaf om du ställt in tv-ut inställningarna på det...

För övrigt så funkar anydvd också bra till att kringgå region och kopieringsskydd.
Citera
2005-07-30, 10:22
Medlem
Nidstangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
tack .... ändrar den på själva driven permanent så att säga (icke troligt), eller ligger den som ett lager mellan spelarmjukvaran och driven ?

Jag vet faktiskt inte exakt hur den fungerar

Citat:
Förresten, jag antar att man inte kan spela upp en NTSC-DVD på en PAL-TV ? eller hänger det på DVDspelaren?

Inte heller här vet jag riktigt, men testa vet ja´
Citera
2005-07-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten

Så vitt jag har för mig så ska det funka med de flesta nyare tv-apparater, de lite äldre kan ha lite problem.

Sen finns det ju Firmware som gör att du kan patcha DVDn/DVDbrännaren så att den blir regionsfri. Sök på "hacka dvdbrännaren" här på forumet så ska du hitta en tråd har jag för mig
Citera
2005-07-30, 12:26
Medlem
tack för era svar!
frågan gällde en film jag har ute på auktion, lite lagom klantigt att upptäcka (först efter att jag fått bud) att filmen är NTSC region 1.
Jag har för övrigt filmen själv därför är jag lite intresserad själv att kringgå regionsgrejen. Tror jag är lite för harig för att hacka firmwaren, men det verkar ju gå att kolla ändå som sagt, med andra program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in