Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-07-12, 18:13
  #49
Medlem
Du, han snackar om Hovrätten.
Så vitt jag vet har det inte varit några Hovrättsförhandlingar.

Men om det varit några kan väl du meddela oss blinda domarna?

Man kan tycka vad man vill om Persbrandt men den bevisning jag har sett kommer inte räcka till en dom i HovR.
Såvida det inte dyker upp nya bevis eller att man dömer honom på gamla meriter.
Tyvärr, alla haters...

Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Trots att du vart med ett tag så friades riksknarkaren inte, men han fick mildare straff - ska vi kalla det plus-minus noll? Tror du för övrigt att denna samhällstjänst-dom kommer få honom att sluta upp med knarket?

Vad är det för bilaga i ärendet som det är sekretess på? Står under Persbrandts domslut.
Citera
2014-07-12, 18:24
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Du, han snackar om Hovrätten.
Så vitt jag vet har det inte varit några Hovrättsförhandlingar.

Men om det varit några kan väl du meddela oss blinda domarna?

Man kan tycka vad man vill om Persbrandt men den bevisning jag har sett kommer inte räcka till en dom i HovR.
Såvida det inte dyker upp nya bevis eller att man dömer honom på gamla meriter.
Tyvärr, alla haters...

Sovit kanske?

http://www.expressen.se/nyheter/pers...amhallstjanst/
Citera
2014-07-12, 18:42
  #51
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Du, han snackar om Hovrätten.
Så vitt jag vet har det inte varit några Hovrättsförhandlingar.

Men om det varit några kan väl du meddela oss blinda domarna?

Man kan tycka vad man vill om Persbrandt men den bevisning jag har sett kommer inte räcka till en dom i HovR.
Såvida det inte dyker upp nya bevis eller att man dömer honom på gamla meriter.
Tyvärr, alla haters...

Vad är det nu då, om man tycker bevisen mot en person är bra så är man en "hater" av den personen? Menar du att Svea Hovrätt är en bunt "haters" av Mikael Persbrant som dömde riksknarkaren för det uppenbara narkotikabrottet? Nog för att vi har sett en del av din klena begåvning här i andra trådar på forat, men detta är väl ett lågvattenmärke även för dig.

Att kändisknarkaren tidigare åkt fast för (ringa) narkotikabrott är väl knappast något som är till fördel för honom, även om du säkert tycker det i din ensamhet.
Citera
2014-07-12, 21:20
  #52
Medlem
Du kunde ju länkat i samband med din post från början?
Jag hittade inget i tråden och det brukar ta längre tid för att avhandlas i HovR.

Kanske Mr P hade en dålig advokat.
Kanske åkte han pga tidigare domar.
Kanske åkte han på att beviskraven är låga i knarkmål.

Vad vet jag?


Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Vad är det nu då, om man tycker bevisen mot en person är bra så är man en "hater" av den personen? Menar du att Svea Hovrätt är en bunt "haters" av Mikael Persbrant som dömde riksknarkaren för det uppenbara narkotikabrottet? Nog för att vi har sett en del av din klena begåvning här i andra trådar på forat, men detta är väl ett lågvattenmärke även för dig.

Att kändisknarkaren tidigare åkt fast för (ringa) narkotikabrott är väl knappast något som är till fördel för honom, även om du säkert tycker det i din ensamhet.
Citera
2014-07-12, 21:54
  #53
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Du kunde ju länkat i samband med din post från början?
Jag hittade inget i tråden och det brukar ta längre tid för att avhandlas i HovR.

Du är verkligen bakom flötet. Det brukar ta 6 - 8 veckor innan en överklagad dom avhandlas och domslut meddelas, beror givetvis på antalet tilltalade och om det kommer in någon ny bevisning och om någon är häktad etc etc etc. Knarkhärvan-domen i TR kom i mitten av april och HR-domen i början av juli - det är dryga 2 månader och precis den tid som en härva - av normalt slag - brukar ta.

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kanske Mr P hade en dålig advokat.

Eller så kanske bevisningen mot honom var för saftig? Liksom: Försäljarna snackade om honom som kund, hans mobilnummer fanns i en av deras mobiler. Är han oskyldig lånade / knyckte någon hans mobil och ringde plus skickade SMS till hans vänner, bekanta etc etc ungefär samtidigt som det skickades SMS och ringdes samtal till knark-säljarna plus att en säljares mobil befann sig under hans bostad. Vilken slump!

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kanske åkte han pga tidigare domar.

Eftersom han inte är dömd för narkotikabrott tidigare kanske det är svårt att sätta dit honom p.g.a. det?

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kanske åkte han på att beviskraven är låga i knarkmål.

Är beviskraven låga i narkotikamål? Om det är din kompetens som talar nu så är jag tveksam, om du har någon källa får du hosta upp den.

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Vad vet jag?

Av det du har visat hittills: väldigt lite.
__________________
Senast redigerad av Quoter 2014-07-12 kl. 22:06.
Citera
2014-07-12, 22:23
  #54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nuförtiden finns det avancerad avlyssningsutrustning som kan snappa upp diskussioner som äger rum innanför hemmet väggar - trots att avlyssnaren befinner sig utanför bostaden på gatan. Det här kan vara en sådan.

Otroligt dumt av gärningsmännen att rabbla upp en lista över alla inblandade. En ryss, en kurd-libanes etc. Plus att de pratar om köpare med köparens riktiga namn - istället för koder.

Därför ska man aldrig beblanda sig med dumma skurkar..


Vart köper du den utrustningen? Blocket ,Tradera?
Citera
2014-07-13, 00:19
  #55
Medlem
Kan du inte hoppa, ditt cp?

Kan du vissa upp narkotikafallen med 40-plus kilogram som tar 8 veckor från Tinget till Hovrättsdom.

Givet är ju att domen ligger närmare frikännande än 5 månaders fängelse.
Men det fattar ju inte du, din lilla muppjävel!

Att domen för Mr P bygger på hans tidigare domar, förstår du väl knappast, ditt cp?
Varför försöker jag ens förklara för gruppboende...







Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Du är verkligen bakom flötet. Det brukar ta 6 - 8 veckor innan en överklagad dom avhandlas och domslut meddelas, beror givetvis på antalet tilltalade och om det kommer in någon ny bevisning och om någon är häktad etc etc etc. Knarkhärvan-domen i TR kom i mitten av april och HR-domen i början av juli - det är dryga 2 månader och precis den tid som en härva - av normalt slag - brukar ta.



Eller så kanske bevisningen mot honom var för saftig? Liksom: Försäljarna snackade om honom som kund, hans mobilnummer fanns i en av deras mobiler. Är han oskyldig lånade / knyckte någon hans mobil och ringde plus skickade SMS till hans vänner, bekanta etc etc ungefär samtidigt som det skickades SMS och ringdes samtal till knark-säljarna plus att en säljares mobil befann sig under hans bostad. Vilken slump!



Eftersom han inte är dömd för narkotikabrott tidigare kanske det är svårt att sätta dit honom p.g.a. det?



Är beviskraven låga i narkotikamål? Om det är din kompetens som talar nu så är jag tveksam, om du har någon källa får du hosta upp den.



Av det du har visat hittills: väldigt lite.
Citera
2014-07-13, 02:44
  #56
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kan du vissa upp narkotikafallen med 40-plus kilogram som tar 8 veckor från Tinget till Hovrättsdom.

Du gör verkligen bort dig - gång på gång. Det handlar inte om hur mycket narkotika det är, hur snabbt ett mål avgörs beror på antal tilltalade, åtalspunkter och självklart om det är frihetsberövade nissar.

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Givet är ju att domen ligger närmare frikännande än 5 månaders fängelse.

Hovrätten är övertygad om att han köpte narkotika men lägger sig på mini-nivå angående mängden, din byfåne. Det är inte i närheten av frikännande.

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Att domen för Mr P bygger på hans tidigare domar, förstår du väl knappast, ditt cp?

Eftersom du hela tiden tar upp dessa tidigare domar, kanske du kan nämna vilka dessa är? Är det rimligt att kalla någon för "cp" när man själv inte vet vad man talar om?
Citera
2014-07-13, 02:56
  #57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Du kunde ju länkat i samband med din post från början?
Jag hittade inget i tråden och det brukar ta längre tid för att avhandlas i HovR.

Kanske Mr P hade en dålig advokat.
Kanske åkte han pga tidigare domar.
Kanske åkte han på att beviskraven är låga i knarkmål.

Vad vet jag?


Kanske kokaintorsken skulle varit lite försiktigare.
Kanske åkte han på bevisningen i målet.
Beviskrav vet du inget om utan gissar som vanligt. Persbrandt fälldes och det va förväntat.
Hans kamrat Daniel Webb som även är kamrat med din idol knarkbaronen Falk vet i alla fall att Persbrandt är en riktig kolatorsk och det beskriver han väldigt noga i sin sk bok.
Citera
2014-07-14, 20:31
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind

Att domen för Mr P bygger på hans tidigare domar, förstår du väl knappast, ditt cp?

Nej, domen bygger på den praxis som finns, dvs i detta fall motsvarande två månaders fängelse eftersom han blev dömd för innehav av 4 gr kokain. Hade däremot tingsrättsdomen stått sig och han dömts för innehav av 12 gr hade 5 månader varit helt korrekt straffvärde.
Citera
2014-07-16, 19:42
  #59
Medlem
MrsMagoos avatar
Här tar Persbrandt kokain med kriminella

Expressen kan i dag publicera bilder där den kända skåde*spelaren ses ta narkotika med knarkbrottslingar.
– Om polisen kommer nu, då hoppas jag att du skallar dom, säger Persbrandt på en av filmerna.


Strax innan Persbrandt tar kokainet diskuterar han vad som händer om polisen kommer. "Om polisen kommer då hoppas jag att du skallar dom.". "Bra byggd, alltså" säger han sedan strax innan han tar kokainet.
http://www.expressen.se/nyheter/har-...ed-kriminella/
Herregud vilken idiot. Han är så torsk så hans omdöme har havererat totalt.
Dömd villkorligt, men han borde fått fängelse.
Citera
2015-03-25, 16:00
  #60
Medlem
Robin.Bentleys avatar
En av personerna som är dömd ihop med MP är denna man:

http://www.imdb.com/name/nm2234835/?ref_=fn_al_nm_1

Han har spelat in en film ihop med MP, Hamilton, samt även bla tv-serien Bron och Johan Falk mfl.

Said L*gu* har blivit dömd flera gånger genom åren och suttit i fängelse.
*= e
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback