Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-03, 00:40
  #1
Medlem
Den smakar konstigt, inte som den brukar. Har öppnat 5 st påsar nu och alla smakar likadant. Har dom ändrat på smaken eller? Någon annan som känt en smakförändring?
__________________
Senast redigerad av blaha95 2014-02-03 kl. 01:08.
Citera
2014-02-03, 01:11
  #2
Medlem
Wertyms avatar
Jag har inte märkt nån förändring sist jag använde samarin.

Din hjärna spelar dig kanske ett spratt? Jag kan inte hitta något om ny smak på samarin.
Citera
2014-02-03, 01:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Jag har inte märkt nån förändring sist jag använde samarin.

Din hjärna spelar dig kanske ett spratt? Jag kan inte hitta något om ny smak på samarin.

Nej, min morsa och bror testade också och tyckte den smakade konstigt. Vettefan vad det är.

Förpackningen är helt ny, köpte den igår, alla 5 påsar som jag öppnat hittills har smakat konstigt.
__________________
Senast redigerad av blaha95 2014-02-03 kl. 01:20.
Citera
2014-02-03, 05:57
  #4
Medlem
EpicureNo2s avatar
Skriv till Cederoth och fråga? http://www.cederroth.se/sv/Kontakt/Kontaktinformation/

Kanske har de ändrat i förhållandet mellan citron- och vinsyra. Mer citronsyra ger en friskare smak, och mer vinsyra en strävare smak.
Citera
2014-02-03, 12:36
  #5
Medlem
Wertyms avatar
Om förpackningen är ny är det nog inte helt omöjligt att de har ändrat någonting med själva samarinen. Men den fungerar nog ändå
Citera
2014-02-05, 00:10
  #6
Medlem
Flamsans avatar
Titta en gång till på förpackningen Samarin finns i två smaker. Den gamla vanliga och hmm var det tropiskt eller persika kanske. Jag upptäckte samma sak för något år sedan köpte samarin och den smakade helskumt och då tittade jag lite närmare på förpackningen och då var det ny smak men den gamla vanliga finns kvar
Citera
2014-02-05, 17:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Titta en gång till på förpackningen Samarin finns i två smaker. Den gamla vanliga och hmm var det tropiskt eller persika kanske. Jag upptäckte samma sak för något år sedan köpte samarin och den smakade helskumt och då tittade jag lite närmare på förpackningen och då var det ny smak men den gamla vanliga finns kvar

Nu efter jag tagit påse nummer 7 så smakar det vanligt igen, jätteskumt faktiskt. De kanske råkat blanda den nya smaken i den vanliga förpackningen.
Citera
2014-02-05, 17:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
Skriv till Cederoth och fråga? http://www.cederroth.se/sv/Kontakt/Kontaktinformation/

Kanske har de ändrat i förhållandet mellan citron- och vinsyra. Mer citronsyra ger en friskare smak, och mer vinsyra en strävare smak.

Mycket möjligt faktiskt.
Citera
2014-02-05, 19:22
  #9
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Nu efter jag tagit påse nummer 7 så smakar det vanligt igen, jätteskumt faktiskt. De kanske råkat blanda den nya smaken i den vanliga förpackningen.

Vadå sju påsar?
Max fyra om dagen är normal rekommendation.
De flesta tar 1-2 per dag.
Du har inte fått lös mage?
__________________
Senast redigerad av RoaldDahl 2014-02-05 kl. 20:12.
Citera
2014-02-08, 00:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Vadå sju påsar?
Max fyra om dagen är normal rekommendation.
De flesta tar 1-2 per dag.
Du har inte fått lös mage?


Hehe, nej jag tar bara 1 påse per dag. Inte bara jag som använder Samarinet här hemma. Jag har alltså inte druckit alla dessa 7 påsar, utan andra i familjen har också druckit.
Citera
2014-04-22, 11:43
  #11
Medlem
Kan det inte vara vattnet som smakar annorlunda?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback