Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-02, 17:55
  #1
Medlem
Det är inte batteriet, utan sladden måste böjas när den är i datan för att den ska reagera, dvs även med andra laddare så jag ute sluter laddarens fel(även fast den börjar bli lös på toppen från allt böjande för att få ladd på datan) men nu laddar den inte alls, packard bell.
Tips?
Helst inte lämna in.
Citera
2014-02-02, 18:47
  #2
Medlem
Låter som om du sabbat kontakten i datorn. Vill du inte lämna in den så får du kasta den och köpa en ny.

Tvivlar att du har EL-utrustning och EL-kunskaperna som krävs för att löda fast kontakten. Sen får du hoppas att din är lättare att ta isär än den Packard Bell laptops jag försökte hjälpa en bekant att ta isär (Fick upp 2/3 men nått satt fortfarande fast).
__________________
Senast redigerad av panpo98 2014-02-02 kl. 18:50.
Citera
2014-02-02, 18:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Låter som om du sabbat kontakten i datorn. Vill du inte lämna in den så får du kasta den och köpa en ny.

Tvivlar att du har EL-utrustning och EL-kunskaperna som krävs för att löda fast kontakten. Sen får du hoppas att din är lättare att ta isär än den Packard Bell laptops jag försökte hjälpa en bekant att ta isär.
Vad skulle ett sånt där kalas kosta?
2år gammal data, kanske dags för en ny?
Citera
2014-02-02, 18:57
  #4
Medlem
Du får nog ringa och fråga nån datorbutik vad det kan kosta och jämför det men en ny.

De billigaste normalstora laptops kostar från 2500-3000 kr när jag kollade för 2 veckor sedan. Varierar från vecka till vecka så man måste hålla ögonen på reklamen. Det finns dyra laptops för 10-000 kr som har lika bra grafik som de absolut billigaste.

Mycket beror på vad du vill kunna göra med din dator.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2014-02-02 kl. 18:59.
Citera
2014-02-02, 19:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Du får nog ringa och fråga nån datorbutik vad det kan kosta och jämför det men en ny.

De billigaste normalstora laptops kostar från 2500-3000 kr när jag kollade för 2 veckor sedan. Varierar från vecka till vecka så man måste hålla ögonen på reklamen. Det finns dyra laptops för 10-000 kr som har lika bra grafik som de absolut billigaste.

Mycket beror på vad du vill kunna göra med din dator.
Tror det blir blocket för min del, se film är nog det hårdaste datan ska göra. Kan kanske ge sig in på photoshop i framtiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback