2005-07-29, 18:54
Medlem
Fuzions avatar
Någon som kan tipsa om ett bra webhotell som tillåter filarkiv??

Jag har tänkt göra en artistsida åt mej med infoside, nyheter, forum/gästbok och en sida där man kan ladda ner mina låtar som jag gjort.

Gratishotellen verkar ju bara vara o glömma jag behöver minst 5gb trafik per månad skulle jag tro och helst ska det gå att "hotlinka" från min serverplats eftersom jag vill lägga upp min musik på ett musikcomunity som kräver det.

Jag blir så trött på att plöjja igenom alla webhotell som verkar bra och billiga med fri trafik som sen efter ett tag visar sej inte tillåter att man lägger upp sin egen musik..vad ska jag betala då för överhuvudtaget om jag inte få lägga upp filer som folk kan ladda ner, det är ju därför man betalar för serverutrymme.

Ska jag bara ha en simpel sida som inte kräver utrymme kan jag ju lika gära skaffa ett gratiskonto nånstans.

Så, är det någon som har tips på ett bra och helst billigt webhotell där min sida skulle funka?
Citera
2005-07-29, 19:41
Medlem
ShciZos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzion
Någon som kan tipsa om ett bra webhotell som tillåter filarkiv??

Jag har tänkt göra en artistsida åt mej med infoside, nyheter, forum/gästbok och en sida där man kan ladda ner mina låtar som jag gjort.

Gratishotellen verkar ju bara vara o glömma jag behöver minst 5gb trafik per månad skulle jag tro och helst ska det gå att "hotlinka" från min serverplats eftersom jag vill lägga upp min musik på ett musikcomunity som kräver det.

Jag blir så trött på att plöjja igenom alla webhotell som verkar bra och billiga med fri trafik som sen efter ett tag visar sej inte tillåter att man lägger upp sin egen musik..vad ska jag betala då för överhuvudtaget om jag inte få lägga upp filer som folk kan ladda ner, det är ju därför man betalar för serverutrymme.

Ska jag bara ha en simpel sida som inte kräver utrymme kan jag ju lika gära skaffa ett gratiskonto nånstans.

Så, är det någon som har tips på ett bra och helst billigt webhotell där min sida skulle funka?

www.b-one.net
Citera
2005-08-01, 20:04
Medlem
AlfaPers avatar
Ta inte b-one.net!
Dom tillåter inte .mp3
Har själv b-one, men ångrar mig efter de historier jag har fått höra.
Fri bandbredd är inte fri, så fort man börjar ladda ner *lite* mer än normalt så stänger dom ner sidan. Och då snackar vi inte om stora mängder data!!!
Vill man flytta sin domän till en annan leverantör så måste man få ett special-formulär från b-one att fylla i, och det formuläret är dom *inte* sugna på att lämna ut.
Citera
2005-08-02, 10:51
Medlem
ShciZos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaPer
Ta inte b-one.net!
Dom tillåter inte .mp3
Har själv b-one, men ångrar mig efter de historier jag har fått höra.
Fri bandbredd är inte fri, så fort man börjar ladda ner *lite* mer än normalt så stänger dom ner sidan. Och då snackar vi inte om stora mängder data!!!
Vill man flytta sin domän till en annan leverantör så måste man få ett special-formulär från b-one att fylla i, och det formuläret är dom *inte* sugna på att lämna ut.

de tillåter visst .mp3. vi har en mängd på våran sida och det funkar prima.
Citera
2005-08-03, 12:41
Medlem
Etanols avatar
Typ Media Temple. Cirka 50 spänn i månaden för 2gb och 30gb trafik. Verkar vara helt okej.
Citera
2005-08-04, 02:29
Medlem
MarculiNs avatar
Loopia

Jag gillar loopia. Visserligen ganska dyrt men en enormt bra support som är online på mailen dygnet runt, mailade ca 2 på natten en gång och fick svar 20 min senare.

www.loopia.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in