Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-01, 18:17
  #1
Medlem
KorvkastarNs avatar
Som rubriken lyder så rebootar min dator sig ibland när man stänger av ett spel.
Hittills har det hänt när jag har stäng av Heartstone och CS:GO, har även hänt iaf 1 gång att den har rebootat när jag har tabbat ner CS:GO.

Ändvänder mig av HWMonitor och det verkar inte vara CPU'n eller något som blir överhettat och problemet började för 2-3 dagar sen helt plötsligt när jag spelade CS:GO. Jag får upp meddelandet som typ säger att Windows har stängt av sig självt pga "system failure" om mitt minne inte sviker.

Har precis kört luft på burk för att se om det blir nå skillnad samt deletat massa saker som jag har laddat ner den senaste tiden så vi får se om det blir nån skillnad. Men det konstigaste är att det inte har hänt när jag har spelar starcraft 2 eller Battlefield utan endast på CS:GO och Heartstone än så länge och inte alltid när man stänger av dom!

Nån som vet vad det kan vara? Eller nån som också har haft detta problem?

MSI Z87-S02 INET EDITION ATX
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Sapphire Radeon R9 280X 3GB VAPOR-X (Tahiti XTL)
be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär
Kingston SSD V300 120GB
A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION, Röda
__________________
Senast redigerad av KorvkastarN 2014-02-01 kl. 18:45.
Citera
2014-02-01, 18:44
  #2
Medlem
KorvkastarNs avatar
Körde nyss full virus genomsökning med Microsoft Security Essenstials men hittade 0 virus så verkar inte vara det heller.
Citera
2014-02-01, 18:54
  #3
Medlem
Strychnos avatar
Det är något fel i ditt operativsystem, nästa gång du får
upp ett felmeddelande så får du skriva upp/komma ihåg
felkoden, och sedan googla på den felkoden.
Det finns tusentals anledningar till ditt problem,
du behöver en felkod för att få reda på
vad det är som krånglar.
Citera
2014-02-01, 20:10
  #4
Medlem
I värsta fall får du ta bort och installera om allt på Windows disken om du inte har sån tur att felkoden säger något meningsfullt.

Ibland måste man också tar bort partitionen på den disken för att lösa fel där det inte räckte att bara formatera och installera om. Tar bara några sekunder extra med Win DVD skivan så man kan lika gärna passa på när man håller på.

Först när man gjort det så här grundligt har man uteslutit all mjukvarufel.


Om du nu får reda på att det är x i Windows som är orsaken så måste man ofta först avinstallera och sen ta bort kvarlämnade mappar innan man lägger in den igen. Annars blir felet kvar i nån mapp om man bara uppdaterar/installerar ovanpå den nuvarande.
Citera
2014-02-01, 20:23
  #5
Medlem
KorvkastarNs avatar
Har precis ändrat så att man får upp fel meddelandet så jag kan se koden, innan hade man typ 1.2sek på sig att se det innan blue screenen försvann, åter kommer när jag har koden!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback