Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-01, 12:25
  #1
Medlem
rasismes avatar
Det snackas ju en hel del om att empatistörda makthavare och opinionsbildare i framtiden ska stå till svars för att i utbyte mot snabb social belöning sålt ut vårt land, vår kultur och vårt välstånd. Man gör ju inte detta på grund av ideologisk övertygelse utan därför att det är vad som krävs för att lyckas landa en plats i riksdagen, eller en vikariatsstol på Aftonhoran. För att lyckas i den världen måste du också propagera för en vidare nedläggning av välfärd och välmående, fler våldtagna kvinnor, mer våld, brottslighet och ett mycket, mycket fattigare samhälle präglat av otrygg rotlöshet och miserabla förhållanden för alla bosatta utanför tullarna. Man måste bokstavligen sälja sin själ för att få en chans att överleva i sekten.

Jag tror inte på liberala konspirationsteorier. Jag tror att man utan att vara medvetna om det själva har skapat en kultur som har varit lite väl effektiv i sin gallrigsprocess. Man har byggt upp världens mest förljugna paradis och man hugger huvudet av ormen redan innan den ens kläcks. Det frodas absolut inget kritiskt tänkande, och tänker man så är det mycket viktigare att göra det 'rätt' än 'bra'. Det är ungefär så skapandet av en sekt går till.

De här människorna är väldigt nöjda över sin tillvaro. De har inga knepiga liberala baktankar med sin politik. Anledningen till att kulturjournalisten basunerar ut blattens förträfflighet beror inte på att de är ideologiskt blinda eller ens dumma. Under honom eller henne väntar en hel armé med hjon som alla duktigt till punkt och pricka följer doktrinen och står betedda att omedelbart ta dennes plats om han eller hon nu skulle avvika från det nedskrivna dogmentet en enda millimeter. Och jobbet på redaktionen betalar ju så bra och ger riktigt härliga förmåner i det sociala samlivet så sociopaten ser det som fullt naturligt att ännu ett 6500 kvinnor ska våldtas i år och att journalisten tillsammans med politikern ska hålla käften om varför för det skulle kosta henne jobbet.

Man accepterar alltså och propagerar för ett samhälleligt förfall och andra människors olycka därför att det gynnar denne själv, och det är i mina ögon väl värt att bestraffas. På rent moralisk men även intellektuell grund.

Jag sympatiserade inte med sådana åsikter förr men att verkligen skärskåda Sveriges mediala och politiska makt, och psykologin bakom, blottlägger inte en vacker idealist utan en väldigt ful och korrupt sociopat.

Anser ni att dagens korrumperade maktelit och opinionsbildare bör mottaga straff för vanstyret i framtiden? Varför, varför inte?

Hur isåfall?
__________________
Senast redigerad av rasisme 2014-02-01 kl. 13:14.
Citera
2014-02-01, 13:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasisme
Anser ni att dagens korrumperade maktelit och opinionsbildare bör mottaga straff för vanstyret i framtiden? Varför, varför inte?

Hur isåfall?

Å ena sidan är jag personligen emot att införa lagstiftning som är retroaktiv, speciellt om det innebär straffansvar.

Däremot är det väl lämpligt att den mest extrema eliten, som varit mest pådrivande i rent svenskförtryck och svenskhat, tänk på nivå som Expoledningen, Alexandra Pascalidou eller Robert Aschberg, ställs till svars inför någon tribunal i efterhand precis som nazisterna fick efter kriget. På en viss nivå kan inte ren grymhet skyllas på tidsandan eller "jag lydde order" eller "det var rätt då". Speciellt med tanke på att detta tycks ha gjorts i rent vinstintresse av somliga. Många av dessa individer har byggt hela sin karriär på sitt förtal och sina lögner.

Det sagt så är jag även emot kroppsbestraffning inkl. dödsstraff, så enligt mitt tycke bör det vara fängelse på straffskalan som gäller för dem som bedöms skyldiga.
Citera
2014-02-01, 13:56
  #3
Medlem
DIdes avatar
Ja, det borde finnas någon sort moralisk påföljd även för politiker. De åtnjuter i princip total åtalsfrihet idag även om de med sina beslut förstör livet för massor av människor.

Det kanske skulle få dem att inte ta förhastade beslut eller ickebeslut.
Citera
2014-02-01, 14:26
  #4
Medlem
rasismes avatar
Någon skrev i en annan tråd att om han nånsin skulle stöta på Reinfeldt eller Ullenhag på stan så skulle han nog inte kunna hålla sig från att slå ner dem på plats och tanken slog mig att jag antagligen också hade reagerat med en dos blint raseri. Jag tror nog att jag hade gett dem en snyting, det hade varit allt för svårt att hålla besinningen i det läget.

Det vore ungefär som att stöta på människan som rånmördade morsan, våldtog liket och sålde njurarna till en rik shejk... Känslorna hade nog tagit överhanden.

Nu är ju inte det topic till 100%, men skitsamma! Jag känner att deras förräderi nu har gått på tok för långt och att det vore bäst om de själva ser vartåt det barkar. När alla politiskt intresserade debattör bosatt utanför sektnavet undrar hur det står till i hjärnkontoret på """eliten""" borde man fråga sig vart fan det gick snett nånstans!

Är de ens medvetna om hur jävla många fiender de skaffat på sig där ute? Eller kanske skiter sociopaten i det och litar på att personskyddet förevigt kommer att skydda honom?

Att bestraffas förtjänar de hursomhelst, vilket kommer att ske. Man kör aldrig över människor ostraffat, kom ihåg det!
Citera
2014-02-01, 15:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasisme
Någon skrev i en annan tråd att om han nånsin skulle stöta på Reinfeldt eller Ullenhag på stan så skulle han nog inte kunna hålla sig från att slå ner dem på plats och tanken slog mig att jag antagligen också hade reagerat med en dos blint raseri. Jag tror nog att jag hade gett dem en snyting, det hade varit allt för svårt att hålla besinningen i det läget.

Varför skulle handgripligheter och barbari/grottmänniskenivå vara svaret?

Jag fattar att man kan vara arg och sviken över situationen, men när vi förfaller till våldsvänster/sharia fasoner så sjunker vi till deras nivå. Det får aldrig hända!

Vi skall vara bättre än dem och vi skall ha högre moral än de debila primitiva kulturisterna och hjärntvättade vänsterreligiösa vi står emot. Det är så vi bygger västerlänska civilisationer och det är så vi behåller disciplinen.
Citera
2014-02-01, 16:02
  #6
Medlem
rasismes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Varför skulle handgripligheter och barbari/grottmänniskenivå vara svaret?

Jag fattar att man kan vara arg och sviken över situationen, men när vi förfaller till våldsvänster/sharia fasoner så sjunker vi till deras nivå. Det får aldrig hända!

Vi skall vara bättre än dem och vi skall ha högre moral än de debila primitiva kulturisterna och hjärntvättade vänsterreligiösa vi står emot. Det är så vi bygger västerlänska civilisationer och det är så vi behåller disciplinen.

Du har fullständigt rätt, det skulle inte lösa nånting. Jag får dock ibland känslan av att the point of no return redan är passerad och att politiker som av egoistiska skäl handfastligen och aktivt bidragit till förfallet mycket väl hade förtjänat en snyting. För att sen föras till tribunalen...

Det vore nästan i paritet med att stöta på mannen som mördade morsan (för att sedan gå fri!): känslorna hade tagit överhanden, och det är ingenting jag hymlar med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback