Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-01, 10:00
  #1
Medlem
MrsSantas avatar
som tycker att det här med regler, övervakning och styrning från samhället går till överdrift?

Det kommer hela tiden fler och fler regler som ska styra innevånarnas liv, och man kan ju undra hur långt det ska gå och när folk fått nog. Att gnälla hemma vid köksbordet är vi svenskar väldigt bra på, men sen då? Jag vill verkligen inte ha ett liv där någon annan bestämmer varenda del av mitt liv, men är det kanske dit vi är på väg? Ska samhället/systemet detaljstyra oss från vagga till grav?
Citera
2014-02-01, 10:02
  #2
Medlem
BigIvars avatar
Man blir styrd i precis den utsträckning man låter sig styras.
Citera
2014-02-01, 10:03
  #3
Medlem
capture7s avatar
Vad snackar du om, vem bestämmer vad över dig exakt? Är du rädd för en kamera? Detta har jag aldrig förstått.
Citera
2014-02-02, 09:15
  #4
Medlem
MrsSantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Man blir styrd i precis den utsträckning man låter sig styras.

Nja, vet inte om jag helt håller med. Det jag menade är den styrning samhället/systemet står för i form av fler och fler regler, som i många fall känns som de är gjorda just för att kontrollera medborgarna. Det är iofs upp till var och en om man vill följa dessa regler eller inte, det kan jag hålla med om.
Citera
2014-02-02, 15:53
  #5
Medlem
BigIvars avatar
Lagar och regler har vi en hel massa att foga oss under, men detta är ju ett ramverk som krävs för att ett samhälle ska fungera.

På vilka sätt menar du att samhället styr oss?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback