Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-05, 01:14
  #13
Medlem
Om Sverige vore smart så skulle de reglerat drogen asap, då en WW legalisering är på g, än hur lite ni tror på det så kommer det att ske. 90% födelar 10% nackdelar med en restriktiv legaliserig utifrån ett vetenskapligt perspektiv. För att skatta och dra in massor av pengar samt attrahera turister (ingen kommer vilja åka hit när resten av världen legsliserat och sverige står still på "drug is drugs" dagisnivå.)

Just nu säljs cannabis till era 14åriga dotter eller son, ibland besprutat med glas/annat; ofta erbjuds tyngre droger av langare och skapar misärberoenden av att "krita", "knatch" av kriminella ligor. Detta skulle stoppas till stot del med en reglering.

För att inte tela om stakars brukare som fått halva livet nergraderat av denna dementa lagen eller röker livsfarliga kemikalier lagligt(aka spice) för att inte bli stämplad som hitler.

Ni som är emot en legalisering, snälla tänk om - för allas skull. Läs på mer, kolla på faktafilmer från nuet. Gör världen en tjänst. Om inte så borde ni skämmas för ni utsätter många ungdomar i livsfara

I framtiden kommer cannabis bli "huvudrogen" pga så många olika effekter från olika strains, alkoholen borde bli mer restriktiv i och med hur pass väck man kan bli på det och är en mycket större fara för samhället.

Att Barack Obama rökte och Bill Gates gillar cannsbis säger redan en hel del ang vilken sida som "har rätt". Beatrice ask drömmer nog om hur de psykosar och tror att de är apelsiner och skalar sig.

Tbh så verkar den mest inrökta tomten är mindre verklighetsfrånvarande än motståndarna. Löjligt...

Ursäkta för luddig text, skriver från telen.
__________________
Senast redigerad av heyhey1 2014-02-05 kl. 01:24.
Citera
2014-02-05, 07:43
  #14
Medlem
mulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
Att någon riksdagskandidat baserar sin personvalskampanj på cannabisfrågan är nog inte en omöjlighet. Skulle kunna generera en hel del kryss. Samma sak i EU-valet. En kandidat som säger sig vilja jobba för en legalisering skulle kunna få massor med kryss, oavsett parti. Fredrik Federley kanske?

Problemet med Federley är att han menar väl, men han fattar ingenting.
Citera
2014-02-05, 12:42
  #15
Medlem
Faber Castells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulken
Problemet med Federley är att han menar väl, men han fattar ingenting.

C är dessutom ett av de partier jag skulle ha svårast att rösta på. Men i just EU-valet kommer jag låta min röst köpas av den politiker, oavsett parti (förutom sd), som lovar att driva på för en legalisering av cannabis.
Citera
2014-02-06, 02:54
  #16
Medlem
greathamzas avatar
Jag kan tänka mig att legaliseringen i usa och hollywood som släpper filmer där cb glorifieras har fått Sverige att tänka om lite att om dem tkr det e OK vrf kan vi inte tycka det oxå ungefär
Citera
2014-02-13, 01:00
  #17
Medlem
had0cs avatar
Vi fick en strippklubb hit upp i norr.. så allt är möjligt..
Citera
2014-02-13, 09:45
  #18
Medlem
Problematiken med flashback, blir både glad och sedan lite konfundersam när man läser igenom tråden. Finns sjukt mycket bra synpunkter i denna tråd enligt mig. Men för mig som inte är så insatt i politik öht blir det för det mesta bara väldigt intressant läsning.

Det finns vettigt folk i cannabisforumet, onekligen bevisat genom denna tråd samt en hel del andra jag har ögnat igenom. Gäller bara att locka fram dessa vettiga individer på ett vettigt sett! Eller så får man se till att hålla koll på vilka som postar vad. Ludd-ludd-ludd och OT.

Åter till ämnet, tycker att frågan om CB har växt som fan på senaste tiden. Aldrig under min livstid skådat så mycket reportage, lokala nyhetssändningar (Malmö för tillfället), och bara rent allmänt stort intresse utav svensk media.

Såg t.ex för ett par veckor sedan ett litet nyhetsreportage om att första cannabis i E-Cigg har hittats av tulltjänstemän, tror det var mellan Malmö-Danmark. Alla poliser som blev frågade angående saken trodde att detta skulle bli ett allt vanligare sätt att röka på.

Att brottsligheten ligger ett steg före resten av folket at all times är ju något som ingen kan säga emot, sätter polisen lås på dörren så har någon finurlig tjuv redan listat ut hur man låser upp just detta lås.

Diskuterade detta med min vän igår och vi kom fram till detta:
Ironin i att det faktiskt är en eller flera "inrökta tomtar" som har knepat och knåpat för att äntligen komma fram till ett sätt att röka på ett tåg fullt utav ovetande medpassagerare, är ju faktiskt helt underbar.

Det om något torde ju slå hål på tanken att ens innovativa förmåga förstörs med rökningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback