Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-31, 13:28
  #1
Medlem
StraightToHails avatar
Hur lätt eller svårt är det att fuska?

Hur många röster försvinner varje val?

Hur säkert är vårat röstsystem?

Hur kommer detta val 2014 att sluta?

Brevbärare som vägrar lämna ut vissa partiers infoblad, röstlappar som tas bort av meningsmotståndare i valbåsen, förstörelse av valstugor, tal som avbryts av anti-demokrater, hot mot politiker.. osv osv!

Jag väntar med spänning!
Citera
2014-01-31, 13:49
  #2
Medlem
UlfGullivers avatar
Tror inte anhängare av något speciellt politiskt parti är mer benägna att fuska än andra, de tar ut varandra i längden.

Hade jag jobbat som brevbärare hade jag aldrig delat ut anti-sd propaganda eller reklam om hur underbar mångkulturen är, precis som flera andra aldrig skulle göra det motsatta.
Citera
2014-01-31, 14:10
  #3
Medlem
Med tanke på hur samhället ser ut i övrigt så är nog valen inte säkra alls!
Fuskas nog en hel del.
Citera
2014-01-31, 14:46
  #4
Avstängd
Dock ser vi fusk som väldigt allvarligt i Sverige, till skillnad från andra länder där det mer eller mindre förutsätts att man fuskar. Det är en bra grund iallafall.
Citera
2014-01-31, 14:49
  #5
Medlem
Dubrovniks avatar
Ju mindre korrupt regering, desto säkrare val.
Citera
2014-01-31, 14:50
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Hur lätt eller svårt är det att fuska?

Hur många röster försvinner varje val?

Hur säkert är vårat röstsystem?

Hur kommer detta val 2014 att sluta?

Brevbärare som vägrar lämna ut vissa partiers infoblad, röstlappar som tas bort av meningsmotståndare i valbåsen, förstörelse av valstugor, tal som avbryts av anti-demokrater, hot mot politiker.. osv osv!

Jag väntar med spänning!
Det är nog främst det fetstilta vi skall vänta oss.
Citera
2014-01-31, 17:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är nog främst det fetstilta vi skall vänta oss.

"Vad är de blanka valsedlarna till för?

De blanka valsedlarna är till för att väljaren ska kunna skriva dit ett partinamn. Om ett partinamn skrivs till så blir valsedeln en giltig röst på det partiet. Om den blanka valsedeln används som den är så räknas den som en ogiltig valsedel. I valresultatet redovisas hur många som har röstat blankt."

Från: http://www.val.se/det_svenska_valsys...anliga_fragor/

Så om det saknas önskade valsedlar så är en blank med partinamn ett alternativ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback