Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-31, 10:53
  #1
Medlem
Hej!
När jag slog på min bärbara dator nyss, så ser jag ett rött kors blinka på "Batteriet", för musen över och det står "Byt batteri", stoppar sedan in laddningssladden men den laddar fortfarande inte?!

Googlade runt lite, batteriet behöver självklart bytas, men påverkar detta? Kan jag inte längre använda laddningssladden även fast batteriet är veck?!

Hjääääälp. Totalt okunnig om sådant och jag behöver verkligen min dator nu!
Citera
2014-01-31, 10:56
  #2
Medlem
TheHmms avatar
Vilken dator är det?

Ibland kan det vara ett litet stift inne i laddsladdshanen som är böjt.
Citera
2014-01-31, 10:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Vilken dator är det?

Ibland kan det vara ett litet stift inne i laddsladdshanen som är böjt.
En samsung R580 tror jag.

Skulle inte förvåna mig om batteriet håller på att dö ut med tanke på att jag konstant måste ha laddaren i. Men kommer jag inte kunna använda mig av enbart laddaren nu heller? Är det en förbrukningsvara? Läste det någonstans. Panik
Citera
2014-01-31, 11:11
  #4
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
En bärbar HP kan köras på enbart laddare utan att batteriet sitter på plats. Så rimligtvis borde även andra tillverkare ha samma funktion. Testa helt enkelt - ta ur batteriet, sätt i laddaren och starta.
Citera
2014-01-31, 11:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
En bärbar HP kan köras på enbart laddare utan att batteriet sitter på plats. Så rimligtvis borde även andra tillverkare ha samma funktion. Testa helt enkelt - ta ur batteriet, sätt i laddaren och starta.

Vet inte ens vad och var batteriet är och finns. Men har i laddaren nu och även fast det står att den inte laddas så är den kvar på 98%.
Citera
2014-01-31, 12:02
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finner du ingen manual över datorn så finns det och laddar hem -> http://www.samsung.com/au/support/do...wnloadMain.do#

Leta fram modellnumret och följ processen.
Citera
2014-02-01, 08:15
  #7
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Bärbart --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback