Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 21:18
  #121
Medlem
zio86s avatar
Har någon av er spelat: Life is Feudal: Forest Village? Är det värt att införskaffa eller det en blek kopia av Banished?
__________________
Senast redigerad av zio86 2017-02-11 kl. 21:22.
Citera
2017-02-12, 10:40
  #122
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Har någon av er spelat: Life is Feudal: Forest Village? Är det värt att införskaffa eller det en blek kopia av Banished?

Mer eller mindre ja, en kopia med bättre grafik typ. Fördelen är väl att Forest Village fortfarande utvecklas och att man verkar ha en roadmap för nya funktioner och sånt.
Citera
2017-02-12, 18:46
  #123
Medlem
zio86s avatar
Är spelet värt att köpa tycker du? Hur är utmaningarna?
Citera
2017-09-15, 01:01
  #124
Medlem
Nu har det varit tyst i den här tråden en tid.

Hur ser det ut framöver? Släpps något liknande spel i slutet på 2017 eller under 2018 som jag borde hålla koll på? Då tänker jag huvudsakligen city-building med ekonomi, survival och helst medeltid också (inte ett måste). Krig kan ingå, bara det inte är "huvudsyftet" med spelet.

Jag älskade verkligen att spela Banished och hoppas att något liknande dyker upp snart. För övrigt är det extremt imponerande att spelet utvecklades av en enda person! Värt all cred i världen.

Tips på liknande spel som redan existerar mottages gärna också. Kan hända att jag missat något som är värt att prova.
Citera
2017-11-11, 19:22
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cor.meum
Nu har det varit tyst i den här tråden en tid.

Hur ser det ut framöver? Släpps något liknande spel i slutet på 2017 eller under 2018 som jag borde hålla koll på? Då tänker jag huvudsakligen city-building med ekonomi, survival och helst medeltid också (inte ett måste). Krig kan ingå, bara det inte är "huvudsyftet" med spelet.

Jag älskade verkligen att spela Banished och hoppas att något liknande dyker upp snart. För övrigt är det extremt imponerande att spelet utvecklades av en enda person! Värt all cred i världen.

Tips på liknande spel som redan existerar mottages gärna också. Kan hända att jag missat något som är värt att prova.

Spelar du med eller utan mods?
Citera
2017-12-31, 23:05
  #126
Medlem
japanskbruds avatar
köpte det på steams rea igår .. redan 14 timmar spenderade..och långt ifrån uttråkad.. trodde att jag hade blivit för gammal för spel eftersom jag tröttnar på allt annat fort
Citera
2018-01-23, 00:12
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basti94
Spelar du med eller utan mods?

Bara utan mods hittills. Har bara blivit så fruktansvärt less på själva spelet efter triljoner timmars spelande, men jag älskar ju själva spelkonceptet och tänkte att något liknande borde finnas att tillgå idag.
Citera
2018-02-11, 16:40
  #128
Medlem
Någon som vet hur man fixar det extrema lagget? Det går så extremt långsamt. Annars är det ett skönt spel!
Citera
2018-02-11, 23:03
  #129
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowi77
Någon som vet hur man fixar det extrema lagget? Det går så extremt långsamt. Annars är det ett skönt spel!

Har du mods och hur många har du i din stad?
Citera
2018-02-12, 08:44
  #130
Medlem
Just nu har jag tre mods. Större karta. speciella stockpiles och obegränsade gruvor och stentag. jag har 1500 inv. Men problemet uppstår långt tidigare. Efter bara ca 20-30 inv och även när jag kör utan mods. Vad jag förstår efter en del googlande så är detta ett välkänt och vanligt problem och har funnits länge efter en specifik uppdatering. Konstigt att det inte har åtgärdats av utvecklaren. hoppas på att det finns någon som själv luskat fram en lösning!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback