Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-30, 18:19
  #1
Medlem
tjena alla flashbacks detektiver!!!

skapa ett färskt konto här för att kolla upp några skumma typer som jag haft att göra med nyligen



ska göra lång historia kort tänker jag. letade en lokal i borås för en salong som en släkting vill starta med lite kompisar som kan jobbet.
får ett tips av en landsman till mig om en stor fastighetsägare som heter talay properties. och nån som heter özcan talay. men när jag ringer till han så säger han eller nån på det företaget att jag ska prata med en mäklare som heter thomas andrén.
pratar med honom och han e snäll o trevlig och jag tänker att detta går säkert jättebra!
meeeen då börjar han prata om nån "avgift" som han måste ge till fastighetsägaren. jag säger att alla avgifter är väl med i hyran på lokalen?
han säger då att det finns en avgift som man helst ska betala kontant som fastighetsägaren vill ha.

jag sa nej för jag ville inte ge pengar och sen inte få nåt kontrakt för jag visste inte vad han var för en snubbe.
jag ringer och får tag på han özcan talay men han säger att jag ska ta allt med mäklaren thomas.
mäklaren thomas säger samma sak andra gången jag ringer och säger att många vill hyra och om jag inte vill betala avgiften så blir det ingen salong. fan alltså!!! måste man muta sig fram i sverige med?????
jag kollade här på flashback om özcan talay och hittade en kille som skrivit såhär om han

(FB) Invandrarungdom hotar, ofredar och misshandlar- hur är det i Borås? nummer #129 är det.

sen fanns den här domen på honom men den gäller en annan grej

https://www.flashback.org/leave.php?...c926bb715e4130

i den inlägget sägs inget om mäklaren thomas men han kankse mest har hand om lokaler?

han mäklaren kollade en kompis upp och hittade en dom som han la upp på samma sida som han den andras.

https://anonfiles.com/file/67657e463...2bb39366f0dfaf

också nån annan grej men dom är kriminella med säkert mycket mer än så tror jag.
dom vill ha pengar av folk och delar på dom verkar det som. det måste vara olagligt att göra så?


några smarta personer här som vet mer om dom här gubbarna? dom leker mafia med lokaler och sånt så dom kanske är mafia med mer saker?
förlåt om jag stavar dåligt men hoppas man förstår vad jag menar iaf.
Citera
2014-11-05, 00:51
  #2
Medlem
Trevligt att se att fler råkat ut för denna mäklaren.
Just nu försöker han att sälja en lokal till mig. Men när jag fick hyreskontraktet ser jag att hyresvärden är samma som den som jag köpte lokalen av.
Då blev min fråga direkt: Vad betalade jag pengarna för? Vad är det som jag har köpt?
För just nu säljer han nånting till mig som fortfarande tillhör den förra ägarn.
Sen frågade jag honom om det här är ett andrahandskontrakt? Och han tvär nekar till att det är så.
Men nu har några jurister kollat på kontraktet och konstaterat att självklart är det ett andrahanskontrakt eftersom det är en Bostadsrättsförening som äger lokalerna och borde stå som hyresvärd. Som tur är har vi inte betalat den totala summan än utan bara handpenningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback