Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-30, 17:53
  #1
Medlem
Vad är skillnaden mellan den vanliga samsung galaxy trend och samsung galaxy trend plus?
Citera
2014-01-30, 18:02
  #2
Medlem
Den största skillnaden är väl att Trend plus har en Dualcore processor (på 1,2 GHZ) medan Trend har en Singlecore (på 1,0 GHZ). Sedan verkar Trend plus ha en nyare androidversion 4.2 mot 4.0 för Trend. I övrigt är de nog rätt identiska.
Citera
2014-01-30, 19:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlywe
Den största skillnaden är väl att Trend plus har en Dualcore processor (på 1,2 GHZ) medan Trend har en Singlecore (på 1,0 GHZ). Sedan verkar Trend plus ha en nyare androidversion 4.2 mot 4.0 för Trend. I övrigt är de nog rätt identiska.

vad är en dualcore och en singlecore?
Citera
2014-01-30, 19:47
  #4
Medlem
Det är processorn i telefonen så Trend Plus har en bättre processor som troligen klarar att jobba snabbare och bättre.
Citera
2014-01-30, 20:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlywe
Det är processorn i telefonen så Trend Plus har en bättre processor som troligen klarar att jobba snabbare och bättre.

ok kostar plus lika mycket som den andra?
Citera
2014-01-30, 22:55
  #6
Medlem
Skiljer en hundring verkar det som:
Jämförelse på Prisjakt
men på många ställen verkar de kosta lika mycket och då finns väl inget att tveka på vilken man väljer.

Tänker man ringa med Comviq finns ju en skaplig deal kvar på en del ICA Maxi. Vanliga Trend (låst till Comviq) för 699 kr och då får man 1 månads fast pris (värde 245 kr) på köpet.
Citera
2014-01-31, 10:44
  #7
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Trend plus är antagligen ett mycket bättre köp.
Den borde vara aningen snabbare på vissa saker, dock vetetusan om det märks så mycket i praktiken. Men det kanske gör att den känns mindre seg om ett år .

Själv köpte jag en sån igår. Den känns lite hal och platsig i handen. Men det är nog bara en vanesak.
Något som däremot stör mig är att det tar ca 1-1½ sekund från att man trycker på powerknappen till skärmen vaknar. Nu har jag som sagt bara haft telefonen ett dygn så det är möjligt att man vänjer sig vid det med. Men känns som det kan vara rätt irriterande de gånger man använder telefonen som klocka.
Citera
2014-01-31, 11:54
  #8
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Yttreligare en sak jag stör mig lite på.
Många gränssnittsdetaljer upplever jag som väldigt fula. Jag har tidigare använt en sonyenhet med 4.04 och en tablet med omodifierad 4.1 och det 4.2 som är i trend plus känns långt ifrån vackert. Jag antar att det är samsungs modifikationer och inte 4.2 i sig som är boven.
Förhoppningsvis kommer det custom roms till trend plus, för jag antar att den kommer sälja hyffsat bra.
Citera
2014-03-25, 10:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Yttreligare en sak jag stör mig lite på.
Många gränssnittsdetaljer upplever jag som väldigt fula. Jag har tidigare använt en sonyenhet med 4.04 och en tablet med omodifierad 4.1 och det 4.2 som är i trend plus känns långt ifrån vackert. Jag antar att det är samsungs modifikationer och inte 4.2 i sig som är boven.
Förhoppningsvis kommer det custom roms till trend plus, för jag antar att den kommer sälja hyffsat bra.

Jag undrar lite hur kameran är, om bilderna blir något ha eller om det bara blir skit?
Citera
2014-03-25, 11:12
  #10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Jag undrar lite hur kameran är, om bilderna blir något ha eller om det bara blir skit?

Jag använder i stort sett aldrig kamera på telefonen så jag vet inte.
Bara tagit två bilder med den överhuvudtaget. Kan inte säga att de imponerar direkt, farsan tog en bild samtidigt med sin iphone och den var klart bättre.

Tagen på en mulen dag med alla inställningar på auto.
http://higgs.rghost.ru/private/53334...b31a/image.png

Selfie tagen under samma förhållande, tydligen uppochner.
http://higgs.rghost.ru/private/53334...f190/image.png

EDIT: Den andra bilden ser ut att vara tagen med blixt. Det är inte den första.
__________________
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2014-03-25 kl. 11:25.
Citera
2014-03-27, 11:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag använder i stort sett aldrig kamera på telefonen så jag vet inte.
Bara tagit två bilder med den överhuvudtaget. Kan inte säga att de imponerar direkt, farsan tog en bild samtidigt med sin iphone och den var klart bättre.

Tagen på en mulen dag med alla inställningar på auto.
http://higgs.rghost.ru/private/53334...b31a/image.png

Selfie tagen under samma förhållande, tydligen uppochner.
http://higgs.rghost.ru/private/53334...f190/image.png

EDIT: Den andra bilden ser ut att vara tagen med blixt. Det är inte den första.

Tack för hjälpen. Ser helt okej ut för pengarna man betalar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback