Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-06, 09:44
  #181
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Vågar man engagera sig i kvp om man har ett jobb med säkerhetsklassning?
Kristna värdepartiet lär nog inte betecknas som extremistiskt, så jag gissar att det inte är någon fara.

När Kristdemokraterna urartade blev jag lite intresserad av kvp då de inte skämdes för sin kristna identitet. Men den ekonomiska politiken skiljer sig för mycket från kontinental kristdemokrati för min del. Har landat i Centern tillsvidare.
Citera
2023-12-13, 11:09
  #182
Medlem
Natalz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ett foster är inget liv. Det tar många månader, mer än halva graviditeten innan fostret är så utvecklat att det skulle kunna anses som mänskligt, innan dess är det typ bara organ, blod, brosk osv, det vill säga inget liv. Om människan har en själ så får man den inte så tidigt ändå heller, inte en chans att Gud skulle vara så brutal att han ger en en själ i det stadie där man inte ens vet om det blir något eller ett missfall.

Och har ett foster en själ, så har en spermie en själ, och då blir det helvetet för alla män, för vi är massmördare då varenda en av oss. Även om du lever i celibat och aldrig har sex eller runkar, så kommer alla förr eller senare lite i brallan ändå, det funkar så.

Så att vara emot abort är bara skitsnack, det är extremistfasoner.

Och jag är också kristen, detta är inga normala kristna värderingar.


Jag hoppas att du är lika styv i korken under ditt lilla utvecklingssamtal med Jesus Kristus på Domens dag. Lycka till!
Citera
2023-12-16, 09:52
  #183
Medlem
Friindivids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Till skillnad från andra partier så har KVP en tydlig grund att stå på, Bibeln, en grund som aldrig ska eller går att ändra. Det handlar inte om att jaga röster, utan om att göra det som är rätt.

KVP verkar intressant, men i det sionistiska avkristnandet av Sverige och stora delar av Europa ingår även Bibeln. Den har politiserats och avväpnats genom s.k. nyöversättningar och förenklad språkdräkt. Har man en äldre Bibel hemma, ska man vara rädd om den. Det återstår att se om partiet verkligen företräder en s.a.s. äkta kristen värdegrund eller är ännu ett i raden av styrda oppositionspartier i Sverige. Man kan bara hoppas.
Citera
2023-12-16, 11:45
  #184
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
I den här tråden kan du lista argument till varför man bör rösta på Kristna Värdepartiet!

Lös inte dina problem med våld!
Kristna Värdepartiet är emot allt dödande av ofödda människor.

Bevara traditionellt äktenskap!
Äktenskap är per definition en kristen traditionen som innefattar en man och en kvinna. Om denna fundamentala grund förstörs är det inte ett äktenskap och bör därför inte kallas för det.

Ett friare Sverige!
Kristna Värdepartiet vill kraftigt sänka statens inblandning i samhället.

Dessa är några av de anledningar till varför de får min röst!

http://www.kristnavardepartiet.se/
Hur står ni i vapenfrågor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback