Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-29, 04:53
  #1
Medlem
Det finns ju nu en hel drös med frågor runt bärbara men jag skapar likväl en ny men kanske av lite mer allmän karaktär.

Funderar på att skaffa en bärbar, men har ett par olika frågor.

Hur mycket spelar säg ett halvt upp till kanske ett helt kilo i vikt för roll. Är en dator som väger 2.8 verkligen så mycket smidigare att släpa runt jämfört med en som väger 3.5? Ni som har bärbara vad är er uppfattning. Lite dumt att köpen en tegelsten som man svär över. Men jag måste säga att jag inte upplever det som om det skulle vara någon större skillnad.


Andra frågan rör Acer datorer, är servicen sämre på dessa. Som jag förståt det så kommer man att hänvisas till tillverkaren vid garanti problem (eller). Acer har i många fall ett lägre pris än endel av alternativen. Någon som har erfarenheter med Acer datorer får gärna säga vad de tycker.


Den sista frågan, finns det utländska återförsäljare som har ett så pass mycket lägre pris att man efter frakt kan vinna på det. En bärbar är ju trots allt rimlig att skicka med post.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback