Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-30, 12:25
  #1
Medlem
Men, får miljoner i bidrag för detsamma Ändå klagar man på SD som har ett kvinnoförbund ?
MP har en Jämställdhetskomittè isället för kvinnoförbund 50/50 eller nått sånt män & kvinnor och borde väl isåfall bara få halvt bidrag !
Nått liknande hände nyligen när "ungdomsstyrelsen" stoppade utbetalning till SDU pga av att man typ skrivit rätt bokstav på fel ställe i ansökan enligt nya regler. (luktade unket politiskt mygel och paragrafrytteri)

Ofta räcker det med att ett koppel parti-kvinns har sy-junta för att det skall räcka som underlag.

Vad tycker man om det ?
__________________
Senast redigerad av Bajsolle2 2014-01-30 kl. 13:18.
Citera
2014-01-30, 12:35
  #2
Medlem
Vänsterpartiet kommunisterna och moderaterna får väl också pengar på liknande sätt har jag för mig att jag läste.
Citera
2014-01-30, 12:56
  #3
Medlem
Rockmans avatar
Hela den här bidragshistorien verkar vara en tidningsanka.
Citera
2014-01-30, 18:34
  #4
Medlem
MP har har ta mig fan ingenting förutom en hög med vänstervridna kommunistapor som gapar om klimatet och mer invandring. Klimatet, som de heller inte vet ett skit om, har enligt nya forskarrön inte ändrat sig åt det hållet som MP vill få alla att tro, tvärtom, istäcket har blivit tjockare och Sveriges lilla "utsläpp" påverkar inte ett enda skit.

MP vill ha köttfria dagar för "klimatets skull", medan Kina öppnar två nya kolgruvor per dygn..

Sen vill de ha fri invandring, slopa fängelsestraff och ha ett svenskt försvar bestående av dialogmilitärer, utan vapen så klart, som skall snacka vett med fienden när de kommer beväpnade.

Hur man kan rösta på detta mongoparti, röda inuti och gröna utanpå är en gåta.
Citera
2014-01-30, 18:57
  #5
Medlem
My name is Earls avatar
Man behöver inte att ha ett kvinnoförbund för att få bidrag, det räcker med en sammanslutning.
Att SD fick problem beror ju på att de inte hade vara sig kvinnoförbund eller aktiv sammanslutning när de ansökte om bidrag och hittade på att i efterhand skriva ett protokoll från ett icke existerande årsmöte , att det visade sig att protokollet inte behövdes har inget med saken att göra.
Man kan ju inte heller söka barnbidrag innan kärringen är gravid, eller bostadsbidrag om man är hemlös.
Citera
2014-01-30, 23:30
  #6
Medlem
journalisternas partier kan göra som dom vill . Är ju journalisterna som är agenda sättande och lurar de svaga och lättlurade i samhället att SD är fel att tycka om.
Citera
2014-01-30, 23:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Man behöver inte att ha ett kvinnoförbund för att få bidrag, det räcker med en sammanslutning.
Att SD fick problem beror ju på att de inte hade vara sig kvinnoförbund eller aktiv sammanslutning när de ansökte om bidrag och hittade på att i efterhand skriva ett protokoll från ett icke existerande årsmöte , att det visade sig att protokollet inte behövdes har inget med saken att göra.
Man kan ju inte heller söka barnbidrag innan kärringen är gravid, eller bostadsbidrag om man är hemlös.

Nu har ju i och för sig sd kvinnor funnits sedan 2007 och dokumentet du talar om förfalskades av samme syrier skm sålde storyn till aftonbladet.
Citera
2014-01-30, 23:58
  #8
Avstängd
Rackham.den.Rodes avatar
Föga förvånande att MP aldrig någonsin granskas. Kan inte ens minnas när jag senaste läste något smaskigt om dem.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd...ange-som-helst
http://sdkvinnor.se/
Citera
2014-02-09, 21:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Föga förvånande att MP aldrig någonsin granskas. Kan inte ens minnas när jag senaste läste något smaskigt om dem.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd...ange-som-helst
http://sdkvinnor.se/
Kan bero på att dom nästan inte gör nått alls
Citera
2014-02-09, 21:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Kan bero på att dom nästan inte gör nått alls

Tja, de hoppar ju ut från balkonger och springer nakna i trappuppgångar, helt trasiga på MDPV. De blir arresterade i pedofilhärvor. De samarbetar emellanåt med vänsterextremister och har medlemmar med förflutet där. Man kan ju tycka att det borde generera rubriker men så är inte fallet.
Citera
2014-02-09, 21:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Kan bero på att dom nästan inte gör nått alls
Ähum, host host...

(FB) Miljöpartiet - ett försök till muckraking

(FB) Miljöpartist ekoterrorist och gravskändare, kommer hatmedia att mörka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback